• Hogyan hat a Valeriana?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Én a Valeriana növényi alapú nyugtatóval kapcsolatban szeretnék érdeklődni, hallottam arról hogy jü szer, de néha más más anyagot is belekevernek a hatás fokozása érdekében, szeretném tudni, hogy milyen anyagot, illetve hogy az az anyag káros e vagy sem? Gyógynövény alapú, tehát bajom nem igazán lehetne tőle, hosszútávú szedése sem árt, nemde? Szeretnék részletesebb információt kérni magáról a szerről, hogy mennyi ideig ajánlott szedni, hogy mennyire hatásos, és netán káros e? Egyszerre mennyi ideig ajánlott szedni, és lehet-e elérni vele konkrét javulást, ha valakinek netán szorongásos, pánikszerű tünetei vannak?

        Dr. Veress Dóra válasza a valeriána témában

        A valeriána v. macskagyökér kivonat valóban jó szer, általában 30 perc alatt fejti ki hatását és 4 órán át tart. Fokozza más nyugtatók és altatók hatását, így ezekkel nem javasolt együtt szedni. Lehet tartósan is szedni (hónapok), de tudni kell, hogy ilyenkor ún. valerianizmus léphet fel, ami fő tünete az érzelmi labilitás. Tartós és nagy dózisú alkalmazás esetén megvonási tünetek léphetnek fel, pl. álmatlanság, szorongás, nyugtalanság, ingerlékenység, feszültség. Többnyire már az első bevételt követően megjelenik a hatás, de vannak olyanok, akiknek hetekre van szüksége, hogy érezzék a valeriána nyugtató, altató erejét. Vannak olyan készítmények, ahol egy kis barbituráttal meggyorsítják, és megerősítik a szer hatását, ezekben az esetekben alakulhat ki komolyabb függőségi probléma.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. szeptember 07., 19:00; Megválaszolva: 2011. szeptember 08., 23:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! 3 hete szédülök és enyhe nyomást érzek a fülemben és a torkomban. Nem állandóan, van, hogy napokig semmi. A szédülés helyzetváltoztatáskor jelentkezik, de nem forgó jellegű, inkább bizonytalanságérzésként tudnám leírni. A...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! 22 éves, pánikbeteg nő vagyok. Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy edzés közben/után gyakran érzek extra szívdobbanásokat, amik nagyon megijesztenek minden alkalommal. Februárban voltam teljes kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő! Pánikbeteg vagyok! A pulzustól félek ált. 70,75 között lehet nyugalomban. Van mikor lentebb is megy de olyan is van, hogy 80 és 90 körülire is felmegy pedig nem csinálok semmit. Általában 75 szokott lenni. De félek mert ha...
        Tisztelt Doktor Úr/Doktor Nő! Körülbelül két hete erős szúró érzést éreztem a mellkasom bal oldalán. Elkezdett zsibbadni az arcom, a vállam és a kezem és fájt is és legszomjam is volt és szédültem is. Sürgősségire mentem ahol...
        23éves két gyermek édesanyja vagyok. A gondok júliusban kezdödtek mikor elkezdett borzasztóan dájni a nyakam és a fejem és szúrt a mellkasom. A háziorvosom elküldött vérvételre aminek az eredménye egy nagyon picit magasabb CRP és Triglicid...
        Egy olyan kérdésem lenne, hogy a 6. héten vagyok a zolofttal úgy vélem a tüneteim kezelhetőbbek saját magam által is mint voltak anno bármelyik gyógyszeren és képes vagyok emberekkel kommunikálni szorongás nélkül na nem idegenekkel...
        Joreggelt . Sajnos támadt 1 problémám 5 hónapja pánikbetegséggel küzdök egész éjjel ittam kb 2-3 órája nem ittam már , érzem hogy jön rám a pánik roham ilyenkor szoktam beszedni 1 fél frontint ha nem iszom . Amikor ez jön rám erős pánik...
        Jó napot kívánok. Olyan kérdésem lenne hogy idén márciusban kórházba kerültem mert lezsibbadt a bal kezem/bal lábam/bal arcom. 1 hetet voltam a kórházban. Átestem több vizsgálaton. -labor -kardióligia -nyaki ér uh. -koponya ct és...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! A kérdésem eléggé összetett, számomra legalábbis. Nagyonnagyon kétségbe vagyok esve, sírásból áll az utóbbi 3 napom, sajnos már nagyon fura gondolataim vannak. Hogy nem akarom megvárni a vizsgálat eredményét, nem...
        Tiszteletem!szorongás és pszichoszomatikus betegségek kinoznak évek óta.év elején hatalmas trauma ért (február)és el kezdtem szedni napi fél szem 0.5 ös frontit az idegesség igy is meg maradt.le szeretném tenni a kérdésem az lenne hogy okoz e...