• Hogyan kezelhető az idegkimerültség?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Szédülök lassan már fél éve, és minden vizsgálatom negatív lett. Labortól kezdve az összes, amit végig kellett vinni. Egyik nap olyan szinten rám tört a szédülés, hogy nem tudtam bemenni dolgozni. Én ápolónő vagyok kórházban, és elég feszített munkaidőm van. Aznap sírógörcs is rámtört, és nem volt kedvem élni sem. Aztán jöttem nappalos műszakban és itt bent is rosszul lettem, már reggel váltáskor szédültem nagyon és elkezdtem sírni, a főnővér nem tudott megnyugtatni, ő azt mondta nekem, kezdjem el szedni a Xanaxot, valószínűleg idegi kimerültség, stressz okozza ezeket a panaszokat .Elkezdtem szedni napi 1-et, mert nagyon elálmosít, de 1 tabletta jó, és jobban érzem magam, mikor beveszem és elkezd hatni, mellette napi 2x iszom az orbáncfű teát és B-vitamin komplexet szedek. Az lenne a kérdésem, hogy a xanaxot ilyen betegségnél meddig kell szedni, és hogyan kell majd fokozatosan elhagyni, hogy ne legyen elvonási tünet? Nagyon úgy néz ki, hogy kimerültem, mert mostanában nem nevetek, búskomor vagyok, fáradt, állandóan álmos, nincs kedvem semmihez, és nagyon sok problémám összegyűlt az előző évből, akkor nagyon sokat veszekedtem párommal, sok anyagi gondom volt, ott volt a háztartás, a munkahelyen a nagyon sok munka, állandóan jönni és ez mind összecsapott. Most elkezdtem ezt a kúrát xanax és orbáncfü tea. Mennyi idő után fogom azt a hatást elérni, hogy teljesen elmúljon mindez, és meddig kell a kúrát fenntartani, és utána letenni a gyógyszert?

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás, idegkimerültség, pánikroham témában

        A rohamokban jelentkező szédülés, szorongás-félelem lehet pánikroham tünete. A lehangoltság pedig depresszióé. Az előbbi kórkép terápiája antidepresszáns gyógyszerek szedését jelenti, szükség esetén kezdetben szorongáscsökkentőkkel (pl.:Xanax), melyet később fokozatosan elhagynak. A depresszió gyógyszeres kezelése antidepresszánsok szedése. Mindkét kórképre léteznek hatékony pszichoterápiás technikák, melyek segítségével csökkenthető, később elhagyható lehet a gyógyszerszedés. Én azt javaslom, hogy keressen fel pszichiátriai szakrendelést a pontos diagnózis felállítása végett, hiszen attól függ az adekvát kezelés is. A Xanaxhoz pszichés és testi függőség is kialakulhat, melynek esélye a magasabb dózisok és eltelt idő növekedésével emelkedik. Az elhagyás egyébként csak lassan, apró lépésekben történhet, ennek pontos mértéke függ az adott állapottól, alkalmazott gyógyszermennyiségtől. Az öngyógyszerelést éppen ezért nem javaslom.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Kérdés: 2010-05-25 15:31:28; Megválaszolva: 2010. május 25., 15:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...
        Tisztelt doktornő/ doktor úr! Panaszom az lenne, hogy januárban volt egy rosszullétem, ami nem tisztázott pontosan, mitől következett be (vérnyomás, pánik, idegkimerültség, vagy ezek közösen). Azóta vegetálok, de ebből az ördögi körből...
        Tisztelt doktornő/úr! Vasárnap történt velem, egy kissé szokatlan eset. Kb. 17:00 felé beszedtem a szokásos gyógyszereimet (Xanax-ból 1 szem 0.5-ös, egy fél Lisonorm Forte, és egy szem Aerius, a másik Xanaxot reggel szedem, a másik fél...
        Tisztelt Dr. Nő. Nem tudom jó szakterületre írok e, ha nem kérném eljutottani a levelem a megfelelő szakterületre, köszönöm. Körülbelül 1 hete egyik este a számítógép előtt ülve olyan rossz közérzet jött rám gyomorból. Ilyen pánik...
        Jó napot Kívánok. Én egy 24 éves nő vagyok. A problémám az hogy 3 hónap alatt 3 ember vesztettem el egymás után először nagypapám agyvérzésben 1 hétre rá édesapám tüdőembólia aztán a testvérem doawn szindrómás meghalt...
        Tisztelt doktor/nő! Gyermekkorom óta elő jönnek külön panaszok... Java részt ugyan az... Sok mindentől félek... Sétálni nem tudok az úton sokáig, mert rám jön olyan érzés mintha én nem én lennék... Mintha nem ezen a világon lennék......
        Üdvözletem! Azzal a kérdéssel fordulnék önökhöz, hogy én 7 éves korom óta pánikbetegség ellen küzdök, bár már kb. 1 éve nincsenek rohamok, de folyamatosan új problémák jelentkeznek. Jelenleg 3 órája próbálok elaludni, de nem megy. A...
        Üdv! 26 éves férfi vagyok! Voltam a panaszommal házi orvosnál többször is! Maszek kardiológusnál aki észrevette,hogy az egyik szívbillentyűm nem zar csak 95%osan! Viszont ezek a panaszok nem ezert vannak! Mindenki azt mondta semmi bajom! Panaszok...
        Jó napot kívánok. Köszönöm a válaszát. A Frontint 2017.aprilis óta szedem. Sajnos 2*1db 0.25mg indultam, mostmár 4*-5*/1db 0.25mg tablettanal járok. Igen érzem magamon h.hozzászoktam mert nem veszek be torokban folytó érzés jön vagy épp...