• Szapora szívverés

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        5 éves korom óta ITP-s vagyok, és az utóbbi egy évben kétszer süllyedt a trombocytam 10e-re/-alá. Medrol lökést alkalmaztak, sikerrel (mind a két alkalommal). A mellékhatások közül a vizesedés volt az egyik legkellemetlenebb számomra. Most Immuran-t szedek reggel/este egy tabletta, ez segít jelenleg a tromocytamat szinten tartani. Egy dolog azonban nagyon zavar, a szapora szívverés és a fájó végtagok. Több napja megfigyelem mennyit ver nyugalmi állapotban, ez kb 100-115/perc. Mellé még egy kis hőemelkedés is társul, de sohase leszek lázas. Ez azután kezdődött, miután a Medrolt elhagytam másodjára is. Az lenne a kérdésem, hogy az állandó szapora szívverés, és hőemelkedés mit jelezhet? A válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Molnár Anna válasza a ITP témában

        Kedves Kérdező! Bizonyára tudja, hogy a gyógyszer amit Ön tartósan szed (azatioprin /Imuran/, hasonlóan a metilprednizolon /Medrolhoz/!) úgynevezett immunszupresszív szer, ez azt jelenti hogy az immunrendszert gyengíti. Ezért a szedése alatt fokozottabban fogékony fertőzésre. Az ön által említett hőemelkedés, végtagfájdalom, bármilyen kezdődő/zajló fertőzéssel összefüggésben lehet. Hőemelkedés kapcsán a szívünk szaporábban ver, bár az Ön által említett 100-115/p. érték túl magasnak tűnik (tudni kellene milyen volt a pulzusa korábban, nyugalmi állapotban), ezért ennek további kivizsgálása indokolt. Az azatioprin gyógyszer mellékhatásai között nem szerepelnek az Ön által említett panaszok, de természetesen hosszan tartó szedés mellett erre is gondolni kell!. Javaslom a panaszok hátterének pontos felderítése céljából forduljon orvoshoz!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Anna
        gyermekgyógyász

        Dr. Molnár Anna

        Kérdés: 2010. július 22., 12:21; Megválaszolva: 2010. július 26., 13:11

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 2018. januárjában krónikus lymphocytas leukaemiat diagnosztizáltak nálam. A januári laboreredményeim szerint a perifériás vérben a fehérvérsejtszám 18,15 G/L, lymhphocyta 55%, monocita 5%. Perif. flowcytometriai vélemény:...
        Tisztelt Cím!! 8 éve volt tudoemboliam, azutáni vizsgálatok alapján megállapították hogy thrombofiliam van ! Verhigito gyógyszert nem szedek (fel évig szedtem az embolia után ) , viszont terhesség alatt 9honapig verhigito injekciot használtam...
        Tisztelt doktornő, nemrég teszteltettem magam HIV, Sy, és hepatitiszre, az első kettő negatív ahogy vártam, viszont hepatitiszre pozitív lett az eredmények részen ez látható: HbBsAG pozitív anti-HBs negatív aHBc total pozitív csak ennyi,...
        Tiszelt Doktor Úr,Doktornő. Édesanyám 85 éves ,polycythaemia verát és rosszindulatú vérképző rendszeri daganatot állapítottak meg nála.Jelenleg teljesen jól van fájdalmai nincsenek.Litallírt írtak fel neki.Ez a gyógyszer cytostaticum vajon....
        Tisztelt Doktor úr/nő! Múlthéten a nyakamon, a fültövemtől kb 3 cm-re lefelé találtam egy kőkemény nyirokcsomót.(Nem dudorodik ki, csak tapintásra érzem) Nem mozgatható. Első nap nem is fájt, második nap erős nyomásra igen, azután...
        Üdvözlöm! 2010-ben volt trombózisom tündőembóliával. Ezután csináltal genetikai vizsgálatot, melynek ez lett az eredménye: Az APC rezisztencia genetikai vizsgálatkor vad típusnak bizonyult. A protrombin 20210 polimorfizmusra nézve homozigóta...
        Tisztelt Doktornő! 3,5 éve született második gyermekem, utána kb 2 hónappal elkezdett a méh környékén fájni a hasam, s miután ez elmúlt bal oldalt a vese környékén kialakult egy övszerű égő szúró bizsergő fájdalom, mely övszerűen...
        Kedves Doktornő! Nemrég mélyvénás trombózisom volt (április 23-án) , így javasolták számomra a genetikai és trombofília vizsgálat elvégzését. Többféle információt találtam arra vonatkozóan, hogy kell-e várni a trombózis megtörténte...
        Tisztelt Dr. Ujj Zsófia Doktornő! A következő kérdéssel fordulnék Önhöz: Kb 2 hete vettem észre a hónaljamban fájó, megnagyobbodott nyirokcsomókat. Néhány nap után elmentem vele egy magán ultrahangra ahol a doktornő a kérésemre a nyaki...
        Tiszteletem! Panaszaim 4 honapja kezdodtek mellkasi fajdalom nehez legzes kardiologia rendben mellkas rtg rendben verkep 13 feherversejt szam a fraszt hozta ram biztos voltam a leukemiaban produkalni kezdtem a tuneteit ismet verkep ra ket hetre mar minden jo...