• Magas thrombocyta szám

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Mi okozhatja a magas thrombocyta számot, mivel csökkenthető. Ha nem szedem a Litalir nevű kemoterápiás szert akkor mire számíthatok, mik az eletkilatasaim, ahogyan tovább nő a vérlemezkék száma mi fog velem történni, mit fogok érezni? Egyszer csak meg áll a verkeringesem és be áll a halal, vagy tehetek ez ellen valamit? Mindenképpen szednem kell a Litalirt, vagy ha szedem akkor is rossz kimenetele lehet ennek a betegségnek. Okozhatja vashiány? Ha igen a vas potlasaval csökkenni fog a thrombocyta szám? Meddig lehet ezzel a betegséggel élni, illetve. Gyógyítható e? Válaszukat előre is köszönöm!

        Dr. Ujj Zsófia Ágnes válasza a thrombocytosis témában

        Attól függ mi az oka a magas thr számnak. Gyógyszeresen csökkenthető csak, igen alapvetően pl Litalirral. Ha nem szed rá és tovább emelkedik, mellékhatásként thr számtól függően vérrögösödés, még magasabb számnál vérzés jelentkezhet. De maga a Litalir nem kezeli a betegségeket. Bár nem írja mi a betegsége és mekkora a thr szám. A vashiány is igen okoz magasabb thr számot, olyankor ennek az okát kell keresni és vasat pótolni ez szünteti a magas thr számot. Az életkilátásokat nehéz jósolni és kell tudni az alapbetegséget hozzá.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. január 29., 22:27; Megválaszolva: 2017. január 31., 12:48

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 2017.10.17-én készült egy laborlelet. Kissé megijedtem, mert olyan értékekben is volt eltérés, amikben korábban soha. Vörösvérsejt süllyedés 3 mm/h 0 - 15 GOT 38 U/L 0 - 50 GPT 86 U/L * 0 - 50 Gamma GT 56 U/L * -...
        Tisztelt doktornő! 44 éves vagyok, Leiden mutáció miatt 1994 óta szedek Syncumart, jelenleg 5mg-ot naponta. Több éve sportolok, és öt évvel ezelőtt egy súlyzós edzésen megerőltettem a vállam. Többször jártam vele orvosnál, sajnos nem...
        Kedves Doktornő! Az alábbiakban kérném a segítségét. Én 38 éves nő vagyok jelenleg vizsgálnak magas trombocitaszám miatt. Még nincs diagnózis. Évek óta magas max 580, a többi értékem a normál értéket kicsit meghaladja, a normál felső...
        Tisztelt Doktornő! A kislányom vérvételi leleteiről lenne szó. Nyugtalanít, hogy évről évre magasabb vörösvérsejtszámokat mutatnak a leletei. A gyermekorvosunk azt mondta nem olyan mértékű az eltérés hogy foglalkozni kellene vele, főleg...
        Tisztelt Doktornő! A kislányom vérvételi leleteiről lenne szó. Nyugtalanít, hogy évről évre magasabb vörösvérsejtszámokat mutatnak a leletei. A gyermekorvosunk azt mondta nem olyan mértékű az eltérés hogy foglalkozni kellene vele, főleg...
        Tisztelt Doktornő ! Szeretném Öntől megkérdezni, hogy az alább leírtak mit jelentenek összességében és mit javasol a lent leírtakon kívül, kell-e mennem tovább szakorvoshoz vagy nem. ( A kezelőorvosom már nem hívott vissza kontrollra) Mivel...
        Üdvözlöm! Két éve született a lányom toxémia miatt császármetszéssel.Szülés másnapján már kaptam a clexant 0,4 est (80 kg voltam akkor) Ötödik napon lázam lett és fulladni kezdtem. Kórházba kerültem embólia gyanuval, de a CT...
        Tisztelt Doktornő! Kérem válaszát az alábbi kérdésemre: Marfarint szedek, pitvarfibrilláció miatt. Tavaly a nőgyógyászati nagy műtétem (méh és függelékei eltávolítása) előtt át kellett állnom a Fraxiparine-ra, műtét után pedig 6...
        Tisztelt Doktornő! Köszönöm múltkori válaszát ( http://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/hematologiai_betegseg/154418 ) . Azóta sajnos új vérképem van, mert pár napja be kellett mennem a kórházba olyan rosszul voltam, és 5 eltérést is találtak...
        Tisztelt Szakértő! 32 éves férfi vagyok, kb. 2 hónappal ezelőtt kezdődtek panaszaim: fáradékonyság, időnként jelentkező légszomj, szédülés. Az elmúlt 1 hónapban azonban felerősödtek: szédülés, heves szívdobogás-érzés a...