• magas koleszterinszint kezelése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! 41 éves vagyok. Nincs túlsúlyom és egészséges életmódot élek,nem eszem zsíros ételeket, káros szenvedélyem nincs. A koleszterinszintem átlagban mégis 7 körül mozog. Felírtak nekem 20 mg-os atorvastatint de attól lábfájdalmak jelentkeztek, laboratóriumi eltérések nélkül. (Pontosabban egy kis lipáz ás amiláz emelkedés volt, ami aztán rendeződött is, de a máj és vese panelben semmi gond nem volt a vérképben.) A lábfájás miatt átállítottak Lipidil Supra-ra, annak ellenére, hogy a triglicerid szintem mindig is teljesen normális volt. Amíg az sztatint szedtem normálizálódott a koleszterinszint, most a lipidil szedése mellett is ugyanannyi mintha nem szednék semmit. Két kérdésem lenne. Egyik, hogy hány nap szedés után kellene jelentkeznie a gyógyszer jótékony hatásának? Másik pedig, hogy biztos, hogy van értelme szedni lipidcsökkentőt ha a triglicerid szint normális? Nem akarom én felülbírálni a gyógyszert felíró orvost, hiszen őt is a jószándék vezeti, de neki is feltettem ezt a kérdést és nem kaptam rá érdemi választ. Én együtt tudnék élni a sztatin okozta lábfájdalmakkal, ha ez nem okoz valami maradandó károsodást és ha ez a gyógyszer tesz jót a koszorúereknek. Mit javasol? Köszönöm a válaszát.

        Dr. Molnár Dóra válasza a magas koleszterin témában

        Kedves Kérdező! Sajnos van olyan állapot, a koleszterin anyagcsere zavara, amely miatt diéta ellenére is lehet magas a koleszterinszint. Ilyenkor gyógyszeres kezelés lehet a megoldás a szövődmények elkerülése érdekében. Többféle kezelési lehetőség van, amennyiben az egyiknek mellékhatása alakul ki, van lehetőség mást is kipróbálni. A kezelés mikéntje sok körülménytől függ, érdemes lipidológiában jártas szakorvos segítségét kérni. Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra, kardiológus

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Molnár Dóra
        Kardiológus, belgyógyász Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Molnár Dóra

        Kérdés: 2017. szeptember 01., 00:42; Megválaszolva: 2017. szeptember 02., 20:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Tegnap voltam terheléses ekg-n azzal a panasszal, hogy terhelés hatására, (kb. 135-s pulzus feletti huzamosabb gyaloglásnál futógépen) néha érzek egy-egy nagyobb bedobbanást a szívemben (nyugalmi álapotban nem fordul elő)....
        Kedves Dr nő!! Elolvastam válaszát!! azt szeretném kérdezni hogy az közre játszik -e hogy a tudőerekben nagyobb a nyomás hogy van egy pici tüdőtágulásom és 4 éve volt egy totál PTX -em!!! "kismértékű pitvari és jobb kamra nagyobbodása...
        Tisztelt Doktornő! 20perc kapálás gereblyézés és némi hajolgatás után rögtön leülve 110es pulzust mértem,ami egy félóra múlva vissza is állt 65re. Nyugalmi pulzusom 65-70. Mondjuk elég meleg is voltkb 30 fok. De nem sok ez egy picit?27éves...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Kérem a szív UH leletem szíves értékelését. Általánosságban kérdezem, hogy van-e valamilyen probléma a szívemmel, kel-e, s ha igen, milyen gyakran kontroll, és többek között mit jelentenek a számomra...
        Tisztelt Doktornő! Van egy 1,5 éves kisfiam és mivel a terhességem 4. hónapjától kezdődően antidepresszáns kezelésben részesültem, a nőgyógyászom a biztonság kedvéért a 24. héten magzati szív ultrahang vizsgálatra küldtek, ahol mindent...
        Tisztelt Doktornő! Sajnos a környezetemben az elmúlt hetekben,több velem hasonló korú nő férfi halt meg tüdőembóliába! Borzasztóan aggaszt, hiszen ők sem voltak betegek, úgy mint én sem tudok róla, hogy betegségem lenne! Kérdésem, hogy...
        Tisztelt Doktornő! Kérném, szíveskedjen értékelni a mellékelt leleteket, amelyeket kardiológiai kivizsgálás alkalmával kaptam. Az értékelés mellett érdekelne az EF javíthatósága is. Illetve, lehet-e hatással erre az értékre negatívan...
        Tisztelt Doktornő. Egy éve szedek Nebivolol Sandoz 5mg-ot.Előtte Betaloc Zok 50mg szedtem szintén egy évig. Magas pulzusomra/110-120/perc/kaptam. Nincs baj a szívemmel talán annyi,hogy terhelés után kezdődő hypertóniát állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! Szeretném megkérdezni, hogy a Holter-eredményen mit jelent a pacemaker eredmények: 23 pitvari 16 kamrai eredetű ütés. 24 óra alatt 72 SVES-t jelzett a műszer, a Doktor Úr azt mondta ez nem probléma. Eddigi vizsgálatokon ez a...
        T. Doktor Nő! Mitralis prolapsus (szaporább szívverés) miatt évente járok kardiológiai ellenőrzésre. 55 éves 53 kg. vagyok. 2017.09. vizsgálat eredménye: RR: 130/80 hgmm Cor: rythmusos szívm. a mitralis areaban mesosyst. click. EKG: 108/min....