• Asztma és a gyógyszer mellélhatásai

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        30 éves vagyok és 14 éves korom óta kezelt asztmás és allergiás beteg vagyok. Seretide diskus gyógyszert 3 éve szedem és 5 hónapja mellékhatása jelentkezett tachycard formájában . Nyugalmi állapotban is 90-100 között van a pulzosom. Kivizsgálás eredményekén a cardiológus isoptin írt fel. Kérdésem, hogy a saját tüdőgyógászom nem javasolj másik gyógyszert a seretide diskus helyett, viszont más megkérdezett orvos azt mondja más sprayt kell keresnem. A kardilogus szerint minden asztmás hörgőtágítónak ez a mellékhatása. A Seretide diskussal egyébként az asztmám kezelt és viszont mióta a pulzosom 90-110 között van fáradékonyabb vagyok. Ilyen esetben mit lehet tenni? Kell másik gyógyszert választani , ha ezzel a gyógyszerrel az asztma kezelt? Válaszát előre is köszönöm!

        Dr. Pataky Nóra válasza a asztma témában

        Kedves Kérdező! Kardiológusa jól mondta szinte minden aszthmás hörgtágítónak lehet tachycard mellékhatása. Azonban meg lehet próbálni más hörgtágító használatát, amennyiben panaszai továbbra is fennállnak. Kérje ki Tüdőgyógyásza véleményét!

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Pataky Nóra
        Családorvos

        Dr. Pataky Nóra

        Kérdés: 2011. május 22., 19:24; Megválaszolva: 2011. május 26., 22:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő/úr! 3 éve kezelnek asztmával,krónikus orrnyálkahártya gyulladással! Pár hónapja refluxom is lett.3 hete pedig szorongásos pánikrohamok lettek rajtam urrá,amit nem tudok kezelni.Utána olvastam a tüneteknek és így találtam...
        Tisztelt Doktornő! Egy furcsa, de talán az Ön számára nem szokatlan kérdésben szeretném a segítségét kérni! 37 éves férfi vagyok, fél évvel ezelőtt diagnosztizáltak nálam allergiás asztmát. A Prick-teszt mutatott por, parlagfű, illetve...
        Tisztelt Webdoktor! 52 éves férfi vagyok és gyermekkorom óta asthmás.Az asthmát 49 éves koromig azt sem tudtam,hogy miben nyilvánul meg bár gyerekként sokat voltam a Szabadság-hegyi gyermekklinikán és ködös időben sokat fulladtam.Hála ezek a...
        Tisztelt Doktornő! 2018.01.02 naptól, allergiás asztma okán, napi egy alkalommal 2 puff. mennyiségben alkalmazom az Alvesco 160mg szteroidos inhalációs gyógyszert. Jól bevált eddig, a hajnali fulladásom elmúlt, teljesen panaszmentes vagyok. A...
        Tisztelt Doktornő! Nem régiben felkerestem a helyi tüdőgyógyász szakrendelést. Ennek oka, hogy a közelmúltban a hajnali órákban volt kettő, mint utóbb kiderült asztmás rohamom. Erős köhögési inger, orfolyás,viszkető mellkas,...
        Kedves Doktornő, 4 hónapja köhögök, voltam LF vizsgálaton, ez év januárban értékeim: FVC 117 %, FEV1 72 %, FMF: 52 % Atrovent N, ALvesco -t kaptam, de a köhögésem egyáltalán nem csökkent, értékeim javultak: FVC: 121,FEV1 108, FEF 25-75...
        Tisztelt Drnő! 2010 óta gondozott beteg vagyok.Először seredite spray használtam, de sajnos a szervezetem nem tolerálta a sprayt( magas szemnyomás, magas cukor, magas vérnyomás, romló labor értékek miatt). Jelenleg Atimos spray,Montelokast teva...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Férjem több dologra allergiás (szőr, fűfélék, por stb.) Ezekre nehéz légzéssel, sípoló levegő vétellel reagál. Ezek nagy részét el tudja kerülni így olyankor nincs is tünete. Mivel most semmi nem virágzik és...
        Tisztelt Doktornő! 5 hónapos terhes vagyok allergiás és asztmás. A tüdőgyógyászom egy pipát engedélyezett, hogy használjak+ a roham oldót szükség esetén. A terhesség előrehaladtával egyre nehezebb a gyógyszerek nélkül. Ön szerint...
        Tisztelt Doktornő Három éve abba hagytam a dohányzást, ez 2013-ban történt! Azóta szinte rendszeressen erős fájdalmat érzek mindkét tüdömben a bordáim alatt 2-3 cm-re, ill bizonyos időközönként barna és fekete darabokat köhögök fel...