• Meddig szedhetö?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Dr Úr/Nő   42 éves nő vagyok.2006-ban agyi infarktusom volt,illetve konkrétan nem derült ki hogy az mivel a CT csak mind két oldalon magas intenzitásu jelet mutatott melyet 3 orvos is igy meg kérdöjelezett.2007-ben Pszichiátriára küldtek ahol xanaxot irtak fel ezt 2 honapig szedtem majd abba hagytam ezt követöen semmi féle gyógyszert nem szedtem.2008-ban kénytelen voltam a körzeti orvossal konzultálni aki rudotelt 0.5mg-ost irt fel amit jelenleg is szedek,de csak este egy felet veszek be,illetve miota semmi kilátásom a munkahelyre és férjem már lassan nem birja egyedül eltartani a családot igy reggel is beveszek egy negyed szemet amivel nyugtatom magam hogy majd csak jobb lesz.Este ha beveszem teljesen meg nyugtat de a reggeli nem.Hagyjam el a reggeli bevételét mivel csak 2 hete szedem és maradjon csak az esti vagy egyáltalán meddig szedhetö?Több helyen olvastam már hogy van aki 8-10 éve szedi de sokkal nagyobb mennyiségben.Szedhetem nyugodtan tovább és milyen mennyiségben?Melette jelenleg a cigarettárol valo leszokásba kezdtem vajon az is okozhatja hogy idegesebb vagyok?Válaszát elöre is köszönöm!                                            tisztelettel:nekochan

        WEBBeteg szakértő válasza a gyógyszerszedés témában

        Tisztelt Levélíró!


        Először is a konkrét kérdéseire válaszolnék: a nyugtatókkal kapcsolatban valami elírás lehet, mert Rudotelből nincs 0.5 mg-os (ez Xanax adag). Így általában mondhatom csak, hogy a nyugtatókhoz (Xanaxhoz és Rudoltelhez egyaránt) van hozzászokás, tehát idővel egyre nagyobb mennyiséget igényelhet a szervezet a kívánt nyugalom eléréséhez. Vannak irányelvek, miszerint napi 1.5 mg alprazolam (Xanax) hosszabb távon is szedhető, ill. tapasztalat, hogy napi 2-3 szem Rudotelt szintén tartósan szednek (általában háziorvosi javaslatra). De ez csak akkor ajánlható, ha nem kell idővel emelni az adagon!
        Az egyéb észrevételeimet is azért szeretném megosztani Önnel: pontosan nem írja, mi az, ami miatt nyugtatóra szorul (netán maradandó testi károsodása van az agyi infarktust illetően?), ill. gondolkodott-e azon, hogy egyéb (aktívabb!) módon küzdje le a szorongást? Netán a kiváltó ok kezelésével? Ez munkanélküliség esetén is jelenthet családi/egyéni/ vagy közhasznú tevékenykedést, netán továbbképzést stb. Mert nagyon rossz beidegződés, ha az ember a probléma megoldása helyett bekap egy gyógyszert....


        A cigarettáról való leszokást is segíthetné azzal, ha inkább ez utóbbi javaslatokat venné fontolóra. Mert úgy a legkönnyebb átvészelni a nehézségeket, ha a figyelmét örömteli/hasznos dolgok felé fordítja. Ön abban a korban van, amikor még érdemes célokat kitűzni és küzdeni, és tud a sorsán változtatni!

         

        Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.


        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541
        PharmaPlaza

        Kérdés: 2009-07-01 10:38:58; Megválaszolva: 2009. július 01., 10:38

        Tudjon meg többet: gyógyszerszedés

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm. Sajnos betegségem miatt gyógyszert írt fel orvosom. E mellett több vitamint (c vitamin, omega 3-6-9) szedek. Lassan letehetem a gyógyszert, mert már jobban érzem magam egy éve szedem (orvos javaslata)! Most olvastam a Ginkgo Biloba...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Egy olyan problémával küzdök, hogy nem birok társalogni az emberekkel. Beleértve a szüleimet, testvéreimet, barátaimat és az idegeneket is. Pár mondat erejéig elbeszélgetek velük (pár percig) de hosszasan nem tudok...
        Kedves szakértő Úr/ Hölgy Egy kérdéssel fordulok Önhöz. Mostanában szinte folyamatosan olyan érzésem van, mintha nem is itt lennék. Tudom hülyén hangzik, amit mondok,előre leszögezem, hogy nem szedek semmilyen szert, viszont nem szeretnék...
        Tisztelt doktorno! Egy eve elkezdtem fogyokurazni, sikerult is megszabadulnom 9-10kg-tol. A szenhidratfogyasztast drasztikusan lecsokkentettem es egy honapja eszrevettem magamon, hogy egyre rosszabb a lelki allapotom, folyton feszult vagyok es rosszkedvu....
        Tisztelt Doktornő! 38 éves nőbeteg vagyok, diagnosztizált bipoláris kórképpel. Január 5-e óta gyógyszerváltás történt kezelésemben, jelenleg Depakine chronot, Citapramot és Olazepine Tevát szedek. Előtte Citapramot és Xanax Retard-ot...
        Tisztelt Doktornő! Mint az a diagnosztizált betegségekben olvasható, több pszichiátriai betegségen is szenvedek. Gyermekkoromtól kezdve rengeteget csúfoltak, ami a gimnáziumban sem fejeződött be. Csúfoltak a szemem, az alakom, mellem miatt,...
        A fiam 40 éves.Egy gyülekezet tagja 10 éve, azóta cölibátusban él(előírás).Azelőtt komolyan drogozott,gyógyszerezett,ivott és ami ezzel jár.Egyre jobban elhatalmasodik rajta a vallási fanatizmus.Örültem a gyülekezetnek,( én is megtértem...
        Tisztelt Doktornő! Segítségét kérem abban, hogy miként tudnék leszokni a Cipralexről. Majdnem egy éve szedem, az orvos, aki felírta, azt mondta, lehet hogy évekig kell szednem. Pedig panaszmentes vagyok. Ráadásul azt vettem észre, hogy "butít"...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyám másfél éve megállapított - szoros felügyelet igénylő - idős korának késői szakában jelentkező demenciában v. ahhoz hasonló tünetű alcheimer kórban szenved. Érrendszeri műtéte és egyéb szívbetegsége...
        Hogyan hat a szellemi képességekre, memóriára a Stilnox altató hosszan tartó folyamatos szedése, ha az hónapokig, esetleg évekig is tart? Van-e hatása a COPD betegség alakulására? Lényeges-e a különbség, ha az altató szedése csak 1-2...
        Tisztelt doktornő! Van 1 betegség, amitől nagyon félek. Viszont mondta az orvos, hogy semmit sem kaphattam el. Én örültem, hazamentem. Viszont egyre többször felmerül bennem a kérdés: "De mi van ha mégis? De mi van, ha az orvos téved? De mi...
        Talán 1 éve kezdődött minden. Régebben sok pánikrohamom volt meg a közérzetem sem volt túl jó volt hogy 2 hétig semmit nem ettem utánna pedig valósággal zabáltam. Ez ahogy jött 2014 tavasza elmúlt. Elmúltak a gondolatok, a rémálmok. De...
        Kedves Doktornő! Én egy 21 éves lány vagyok. Egy magánéleti trauma után depresszióval küzdöttem, ami pánikbetegséggel párosult. Pánikrohamok törtek rám, régen nagyon nagyok ( 2 évvel ezelőtt), egészen borzasztóak, de mostmár sokat...
        Tisztelt Dr. Pálvölgyi Rita! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy pár napja, a pszichiáterem felírt nekem egy antipszichotikumot. Amitrex 200mg-ot. Napi 1* este kell szedni. Szeretném megtudni, hogy pontos milyen esetekben alkalmazzák ezt a...
        Kedves Dr.Nö oyan betegségben szenvedek amire nem merek el menni házi Orvosom hoz ezért magához fordulok segitségert.Az volna a betegségem hogy mikkor beszélgetek NÖ-vagy-férfivel akkor lesem a nemi szervüket de nem vagyok ferde hajlamu csak anyira...
        Tisztelt Doktor Nő! Jól tudom, Ön pszichológus, így csak sejtése lehet önnek is, hogy lehetséges-e a hormonális probléma esetemben? Már korábban írtam itt üzenetet, azóta változott annyit, hogy jártam pszichiáternél, megállapított...
        Tisztelt DR-Nő! Kb. két éve insomniában szenvedek, nehezen alszom el, éjjel akár 2-3 szor is felébredek. A Honvéd Kórházban műszeres vizsgálattal RLS(nyugtalan láb) szindrómát állapitottak meg.Örültem hogy kiderült mi a bajom, csak hiába...
        Mélyen tisztelt Kovács Piroska Doktornő! Most vagyok végzős és elég nagy stresszhullámot kapok, tanárok miatt meg maga az érettségi nyomása miatt,napi 7-8 akár 9 órám van, nem sok mindenre van időm. Sajnos a sexuális életemben is...
        Kedves doktornő! A nővérem gondjával fordulok önhöz. Mindig is voltak jelei, hogy ő az átlaghoz képest érzékenyebb és labilisabb személyiség, de azt nem sejtette senki, hogy egyszer ilyen mélyre zuhan majd. Körülbelül 5 éve kezdődtek a...
        Tisztelt Doktor ùr/Doktornő! Abban kèrnèm segìtsègèt, vagy tanácsát, hogy mivel nèha vannak kènyszeres gondolataim, melyekben agresszìv èlmènyek, törtènèsek szerepelnek, forduljak-e szakemberhez? Mert eddigi èletem során ritkán, de voltak...