• Mellékhetások?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Üdvözletem! 50 éves nő vagyok, 22 éve insulinnal kezelt diabeteszes, 1 éve polycytamia rubra vera miatt Litalir-t szedek. A vérnyomásosra sajnos 8 éve különböző vérnyomáscsökkentőket kapok. Mostanában a vércukor igen labilissá vált, ami eddig nem volt jellemző, a vérnyomásosm nem tudjuk rendbe tenni, mindig 150-170 Hgmm-közötti tartományban ingadozik. A laboreredményem igen rossz. Vesefunkcióm kezd beszükülni, dagadnak a lábaim és a kezeim. Milyen összefüggés lehet az inzulin, (Lantus és Humalog), Litalir éa a vérnyomáscsökkentők szedése között? ugy gondolom, hogy minden orvos, csak a saját "szakterületén" kiván rendet tenni, de szerintem a három betegséget ami nekem van, egy embernek kell rendben tartania? Mi lehet a teendő? Előre is köszönöm a választ! Tisztelettel:

        Dr. Váróczy László PhD válasza a magas vérnyomás témában

        Tisztelt Érdeklődő! Az említett gyógyszerek nem rontják egymás hatását, Önnek mindegyik kezelésre egyformán szüksége van. Inkább a betegségei azok, melyek "összefognak" és együttesen rombolják az Ön szervezetét, ti. a polycythemia emeli a vérnyomást, a beállítatlan vérnyomás és vércukor pedig rongálják a vesét. Sajnos (vagy szerencsére?) manapság az orvostudomány már annyira specializálódott, hogy sehol a világon nincs olyan szakember, aki több, egymástól eléggé távol álló betegség gondozását egyszerre végzi. Azt gondolom, Önnek legalább három specialistához (hematológus, diabetológus, nefrológus) kell gondozásra járnia - én nem hiszem, hogy az általuk egyenként javasolt terápia különösebb ellentmondást okozna.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Váróczy László PhD
        belgyógyász-hematológus

        Dr. Váróczy László PhD

        Kérdés: 2011. január 05., 18:48; Megválaszolva: 2011. január 07., 16:26

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! A kérdésem leiden heterozigóta mutációm van és utazom június elején repülővel egyben 10 órát szükséges vérhigító ? és ha igen ki adhat nekem ? Köszönettel: Burka Tímea
        Tisztelt doktornő!panaszaim ket hete kezdodtek mellkas es hatfajas ezekkel a panaszokkal sbon voltam tegnap elott ekg.mellkas rtg negativ.vérképből infarktust kizárták de a vérben magas a feher versejt szám a csillagozottakat leirom Wbc:13,38gl...
        Kedves Doktornő! Az alábbi kérdéssel fordulok Önhöz. Édesapámnak Leiden Mutatioja van és emiatt illetve egy tobb mint 10 évvel ezelőtti trombózis miatt Marfarint szed. Nemrégiben nyaki sztentet ültettek be neki ami miatt jelenleg Fraxiparine...
        Kedves Doktornő! Lenne még néhány kérdésem, bemásolom az előzményeket: Kedves Doktornő! 8 hónapos kisfiam vérképében aggasztanak az eltérések. Különösen a magas limfocita és a alacsony neutrofil érték nyugtalanít. Okozhatja ezt...
        Kedves Doktornő! 8 hónapos kisfiam vérképében aggasztanak az eltérések. Különösen a magas limfocita és a alacsony neutrofil érték nyugtalanít. Okozhatja ezt vérszegénység? Nem beteg, tudtommal nem áll a háttérben vírusfertőzés....
        Tisztelt Dr.Nő /Úr! 2008-ban készült CT vizsgálaton 2 db Cystát mutattak ki a lépemen. Mivel panaszokat nem okozott, el is felejtkeztem létezésükről. Egy esés következtében 2016-ban hasi ct vizsgálat készült, mely egy valószínűsitett...
        Üdvözlöm! SOS véleményt szeretnék kérni öntől a csatolt vérvizsgálati eredményemről, konkrétan hematológiai szemmel a gyanított vérszegénységre utaló eredmények alapján. Súlyoz ez illetve mennyire és mennyire lenne sűrgős...
        Tisztelt Doktornő! Leiden mutációm van, heterozygóta. 8 évvel ezelőtt szedtem fogamzásgátlót, ettől lett egy felületi vénás trombózisom. Nemrég műtöttek endometriózis miatt, amelyre Visanne-t kell szednem. A hematológus szerint nem...
        Tisztelt Doktornő, Leiden heterozigóta vagyok , és érdeklődnék hogy goldlily sprirált lehet e felhelyezni? , mert a nőgyógyászom szerint igen , de nyugodtabb lennék ha egy szakorvostól kapnék erre választ.
        Tisztelt Doktornő, a nőgyógyászom javaslatára végeztettünk egy trombózishajlam szűrést (Leiden-mutáció) ami pozitív lett, ezért leálltam a fogamzásgátló szedésével több mint másfél éve amit kisebb-nagyobb megszakításokkal majdnem 10...