• Bromocriptin mellékhatása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Férjemmel három éve szeretnénk gyereket, de sajnos eddig (két éve), csak egy terheség megszakításig jutottunk, mert elhalt 12 hetesen a magzat. Most az I.sz. Nőgyógyászati Magánklinikára járunk, ahol a vizsgálatok során kiderült, hogy magas a prolaktin szintem. Erre kaptam a bromocriptin nevű gyógyszert. A mértékegységeket nem tudom, de a 4 hónap alatt sikerült 85-ről 1,5-re lehozni az értékemet, ami ahhoz vezetett, hogy jelenleg elég napi egy tablettát szednem. Az elején volt hányingerem, de szerencsére ez már elmúlt. Viszont ami a 4 hónap alatt megfigyelhető, hogy a menstruációm után erős fájdalmat érzek kb. 1 héten keresztül deréktájon. Ez annyira erős, hogy éjszaka nem tudok aludni, a munkahelyemen nem tudok ülni... Most az utolsó vizsgálatkor találtak nálam egy cisztát, de mivel eddig ez nem volt, így ez nem okozhatta a panaszomat. (Háziorvosom segítségévek megnéztük a gerincem, illetve a vesémet is, de ott minden rendben volt.) Az orvosomtól próbáltam erre rákérdezni, de nem foglalkozott ezzel a mellékhatással. A gyógyszer használ, így abbahagynom nem lehet. Kérdésem az lenne, hogy normális e ez a fájdalom, tapasztalható ez más betegeknél is? A neten is próbáltam utánanézni, de ilyen jellegű tünetről nem hallottam. Segítségét előre is köszönöm!

        WEBBeteg szakértő válasza a bromocriptin mellékhatás témában

        Kedves Hölgyem!

        Nem jellemző erre a gyógyszerre ez a mellékhatás, máshol kell keresni az okot. Vajon petefészek-cisztát találtak? És mekkora volt? Honnan tudja, mióta lehet ott? Elsősorban egyébként alhasi panaszokat okoz egy petefészek-ciszta, tehát nem valószínű, hogy a kismedencében kell a panaszok okát keresni.

        A háziorvosa milyen vizsgálatokat végzett el? Egy ilyen erős deréktáji fájdalom okát bizony meg kell találni, helyesen érzi ezt. Szépen sorban ellenőrizni kell mindent, szükséges képalkotókkal, és egyéb szakorvosi vizsgálatokkal. A legutolsó, ami szóba jön, de bizony ez sem hagyható figyelmen kívül a pszichés eredet, ha minden lelet negatív lenne, akkor erre is gondolni kell.

         

        Üdvözlettel: Dr. Farkas Ágnes

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2009-11-11 10:57:54; Megválaszolva: 2009. november 11., 10:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 40 éves vagyok és szeretnénk egy 3. babát vállalni. Nézettem egy 21. napi hormon panelt, aminek az alábbi eredménye lett: TSH: 3 (0,55-4,78), FT4: 14,35 (11,5-22,70), FT3: 5,10 (3,50-6,50), Anti TPO: 28 (0,00-60,00), Anti...
        Tisztelt Doktornő! 2018. márciusi emelkedett laboreredményeim a következők: Össz. bilirubin: 31,2 umol/L koleszterin: 7,10 mmol/L LDL koleszterin: 4,25 mmol/L Vas: 37,3 umol/L FVS: 4,2 Giga/L Haematokrit: 0,46 L/L VIZELET: bact. ++ ltr. FVS: 9...
        Az alábbiakat mutatta ki a mai pajzsmirigy uh: A pajzsmirigy jobb lebenye 44x28x23 mm.A kp.harmadàban környezetètől alig elkülönìthető 7mm-es isoechogen göb láthatò. A bal lebeny 43x27x27 mm,göb nem láthatò. Kòros vascularisatio nem láthatò....
        Tisztelt Dr. Rakk Erika! Írtam már Önnek inzulinrezisztenciával kapcsolatban. Sajnos kiderült, hogy nekem is az van. (Magas volt az éhomi és a terheléses inzulinom is, homa index 3,9). Azóta tartom a diétát, fogytam is már. Akkor írta a...
        Tisztelt Doktornnő!Kb. 2 évvel ezelőt a vérképemből kiderül hogy alul működik a pajzsmirigyem. 2016-06 Tyreoida stimuláló hormon:10,85mIU/l,2018-02 Tyreoida stimuláló hormon:8,28 .A háziorvosom irtfel hormon pótlást l-thyroxin 50mikrogramm 2db...
        Tisztelt Doktorur! Azzal fordulnek Onhoz, hogy 2 hete derult ki a nogyogyaszom altal elkuldott hormonvizsgalaton, hogy magas a prolaktin szintem, amely 1232-es. Tuneteim a sulyos hajhullas, eroteljes szorosodes, menstruacios ciklus zavarok, ok nelkuli hizas....
        Tiszteletem! Vércukorterheléses labor vizsgálaton inzulint is mértek de csak 0 és 120 perces mérés volt aminek az alábbiak az értékei: Éhhomi vércukor: 4,2 120 perc után vércukor: 4,6 Éhhomi inzulin: 4,4 120 perces inzulin: 40,5 Olvastam...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! A minap voltam pajzsmirigy ultrahangon és a lelet eredményére lennék kíváncsi. Az orvos szóban csak annyit mondott nem kell műteni, ez a legjobb híre. Előzményként már fiatalkoromban is rendszertelen volt a...
        Tisztelt Doktor Nő! 10 hónapja szültem. Várandósan végre olyan mennyiségű hajam volt, mint 6-7 évvel ezelőtt. Nem látszódott a fejbőröm. Szülés után persze nagyon sok hajam kihullott, csak az a baj, hogy nem nő vissza új haj. Újra...
        Kedves Doktornő! Meddőségi kivizsgálás során derült ki, hogy az ATPO (440 IU/ml) és ATG (285 IU/ml) magas. Az magas eredményt okozhatja-e nem rég lezajlott betegség? L-Thyroxin szedése mellett a TSH-m 2,7mIU/l. De gyógyszer mellett folyamatosan...