• Risperidone

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Másfél éve szedem a ripedont önbizalomhiány, depresszív hangulat, kognitív problémáim miatt. Sajnos a fenekem feltűnöen, abnormálisan megnőtt, amúgy 15kg-ot híztam. A gyógyszer szerintem is segít tompítani a gondjaimat. Kérdésem: hol lehet hormonvizsgálatot (nyálból) végeztetni és a risperidone hatóanyagot mással helyettesíteni? Szeretnék egy önzetlen pszichiátert is,aki az én érdekeimet nézi. Hol találok ilyet? Köszönöm a válaszát.

        Dr. Veress Dóra válasza a antipszichotikum, hízás témában

        Kedves Kérdező! A risperidon sajnos okozhat hízást, de ha Ön úgy gondolja, hogy hormonális probléma áll a súlygyarapodás hátterében, akkor a háziorvosával kellene beszélni, ő kérhet bizonyos vizsgálatokat (pajzsmirigy tesztek), vagy továbbküldheti a megfelelő szakrendelőbe. A risperidont le lehet cserélni más antipszichotikumra, de tudnia kell, hogy a többi hasonló gyógyszer is okozhat hízást. Javaslom, hogy a pszichiáterének mondja el a problémáját, ő biztosan segíteni fog, és elmondja a lehetséges alternatívákat. Ha nem elégedett az orvosával, akkor bármikor kereshet másikat, Önt is megilleti a szabad orvosválasztás joga. A helyi ambulancián vagy a legkközelebbi kórház pszichiátriai osztályán talál szakembereket, akikhez bizalommal fordulhat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. november 02., 13:23; Megválaszolva: 2011. november 03., 23:19

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor úr/nő Olyan problémám lenne. hogy sokszor depresszios vagyok Gyakran tör elő belőlem félelem Sokszor fordul elő, hogy félelmet érzek az emberek jelenlétében Nem megyek inkább utcára se már Öngyilkossági gondolataim is...
        Tisztelt Doktornő! Nehéz pontosan leírni, amit érzek. A háziorvosomnak biztosan nem tudnám nyugodtan elmondani a tüneteket, mivel az ő jelenléte is már stresszel. Nyilván a gének is hordozzák a betegségem bizonyos mértékben,de, ami az...
        Mostanában kezdődött. Azt képzelem, hogy alszok/kómában vagyok és a valóság csak egy álom. 1 éve ért egy trauma, mikor a feleségem rajta kaptam, hogy megcsal. Korábban is voltak pszichés betegségeim, kényszer betegség, alvás paralizis,...
        Tisztelt doktor úr/nő! Párom másfél éve skrizofén beteg,sajnos a rosszabbik fajta,ugyanis sokáig /több,mint félévig/ nem volt hajlandó gyógyszert szedni. Nemrég elköltöztem tőle a gyerekekkel mert már nem lehetett a téveszméit és az...
        Tisztelt Cím! A segítségét és a javaslatát szeretném kérni, súlyos problémával fordulok Önhöz. 31 éves miskolci férfi vagyok és egy furcsa és ritka fóbiától, emetofóbiától szenvedek immáron több mint két évtizede. Nem az interneten...
        Az alabbi linken kifejtettem a panaszokat a mai napon. Sajnos bemasolni nem tudom a kerdes hosszusaga miatt. https://www.gyakorikerdesek.hu/egeszseg__mentalis-egeszseg__9482475-mi-lehet-velem-szorongas-panik-depresszio-skizofrenia-vagy-csak-bekepzelem
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő 5 nappal ezelőtt egy kerti partin vettem részt, ahol speed-et fogyasztottunk, előtte soha nem próbaltam. 12 óra leforgása alatt 4-5 csíkkal fogyasztottam el. 30-33 fok volt, delutántól hajnalig tartott, tehát lement...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr! Magas vérnyomás problémáim vannak több éve, és gyógyszert szedek folyamatosan, mivel a Valsartant visszavonták ezért több fajta gyógyszert írt már fel a háziorvosom. 2 hónapja jelentkezett a fej hátsó részén...
        Tavaly szeptemberben akut pszihotikus zavarral osztályra kerültem 7 hónapig utógondozással. Április végén elfogytak a gyógyszeteim és nem éreztem hiányukat. Azonban munkás szállón lakom többed magammal és egy vágó, remegő érzést...
        Tisztelt doktor Úr/Nő! Édesanyámat 1987-től két évvel ezelőtti haláláig skizofréniával kezelték, gyógyszereket kapott rá, azonban az állapotán javítani nem tudtak, többször öngyilkosságot kísérelt meg, állapota csak stagnált....