• fogamzasgatlo abbahagyasa

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Jo napot! Korulbelul egy eve szedem a Femilux nevu fogamzasgatlot (24+4). Nem regiben voltam orvosnal problemammal hogy hiztam is meg a mellem is eleg sokat nott (F meret).Orvos azt javasolta ket harom honapig hagyjam abba a gyogyszer szedeset. Gyerek kerdes egyenlore nem johet szoba. Azt mondta vedekezzunk gumival de ebben a modszerben nem bizom. Mi mas modszer johetne szoba? Mindenkepp abba kene hagynom egy idore? Ha abbahagyom milyen ugymond mellekhatasai lesznek. A gyogyszer szedese elott nagyon fajdalmas eros es rendszertelen volt a verzesem.

        Dr. Pétervári László válasza a Nőgyógyászati betegségek témában

        A fogamzásgátló tablettát szedő, és nem szedő nők között az évek előrehaladtával nem volt jelentős különbség az elhízás kialakulásának szempontjából. A fogamzásgátló tabletták hormontartalma valóban okozhat 1-2 kg testsúlynövekedést azzal, hogy a női hormonok visszatartják a vizet a szervezetben, bár a legmodernebb készítményekre már ez sem jellemző. Ez azonban nem valódi hízás, és a tablettaszedési szünetekben a felhalmozott folyadék kiürül a szervezetből. Az életkor előrehaladtával az étvágy változatlan marad, de sajnos összetett élettani hatásoknak köszönhetően a nők hízni kezdenek, amennyiben nem változtatnak az étkezési szokásaikon, vagy nem növelik a testmozgás mennyiségét. Emellett egyes nők esetében a tabletták étvágyjavulást is okozhatnak. Fontos annak tudatosítása, hogy csak az az étel hizlal, amit megeszünk. Ha a hormonális fogamzásgátlást alkalmazó nő odafigyel az étkezésére, kiegyensúlyozott, vegyes étrendet tart, és rendszeresen mozog, nem fog elhízni. Ez még inkább igaz a modern készítményeket használókra. Ez a kis odafigyelés pedig megéri, hogy biztonságban érezzék magukat a nők, emellett csinosak és egészségesek maradjanak. A fogamzásgátló szedésében szünet tartása nem tanácsos,vérzési rendellenesség alakulhat ki.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2017. április 13., 14:21; Megválaszolva: 2017. április 14., 22:04

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor úr/nő! 18 éves vagyok 14 èves korom óta a menstruációm rendszertelenül jön meg és ehhez hányinger és alhasifájdalom társul ami már 4 éve tart.14 èvesen kiderült hogy petefèszek cisztám van.Azóta rendszeresen járok...
        Kedves Dr. Úr. Gyulladást állapítottak meg, melynek tünete fehéres színű, kellemetlen szagú folyás (nem nagy mennyiség). Több vizsgálatot is csináltak, nem nagy eredménnyel, hónapok óta fennáll a probléma. Legutóbbi...
        Tisztelt Dr. Pétervári László! Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy ha a hüvelyből kellemetlen halszagú váladék jön lehetséges, hogy hüvelygombára utal? Régebben is volt ilyenem, ekkor canesten krémet alkalmazva elmúlt. Most újra...
        Tisztelt Doktor Úr! Az alábbi problémában szeretném a segítségét illetve a tanácsát kérni. Évek óta küzdök a húgyúti „ megfázásos tünetekkel” amire állandóan antibiotikumokat kaptam. Voltam már ezzel a problémámmal magán...
        Jó napot ! Érdeklődni szeretnék , hogy létezik olyan , hogy valaki méhszájseb miatt vérzik hosszadalmas ideig ,menstruációs vérzésszerűen ? Köszönöm előre is a válaszát !!
        Üdv. 32 napja késik a menstruációm. És azóta fájnak a melleim tegnap észre vettem egy szokatlan csomot ami fájdalmas,melltartót nem birok hordani mert nagyon fájnak. Terhességi tesztet 3x csináltam. Orvosnál jártam 2hete de ő akkor nem vett...
        Oktobér 20.an volt egy terhességmegszakításom. Követtük az orvosnak az utasításait. 6 hétig nem volt köztünk semmi. November 24.en elkezdtem szedni a lindynette 20-as fogamzásgátló tablettát amikor elfogyott, megis jött a havi menstruációm....
        Tisztelt Doktor nő/úr! Pár hete aktív nemi életet élek, mivel a barátommal arra a szintre léptünk, hogy mindkettem szeretnénk testi kapcsolatot is. (Én 16 barátom pedig 18 éves.) Eddig egyenlőre csak megujjazott, ami mindig nagyon jó érzés...
        Tisztelt Doktor Úr, Párommal első szexuális együttlétkor nálam eléggé erős vérzés lépett föl, ami minimálisan még most is tart, vagyis 4 napja. Huzamosabb ideje nem élek aktív nemi életet, egy éve. A vérzésen kívül más tünet, panasz...
        Tisztelt Doktor Úr ! Olyan probléma jelentkezett amit nem értek mitől lehet ! Párommal együtt voltunk.. utána kb 1 hétre rá égő érzést éreztem illetve viszket a nemi szervem , az én bőröm nagyon érzékeny mindenre , arra gondoltam először...