• SÜRGŐS! Qlaira / Marvelon

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor No! Egy olyan problemam lenne, hogy 7 even keresztul szedtem egy gyogyszert , amit sajnos abba kellet hagynon mert nagyon fajt a fejem tole. Sajnos utana orvost is kellett valtanom, aki javasolt egy ujabb gyogyszert ami nem valt be, mert gorcsos hasfajasom volt tole,utana meg legalabb 3 masik gyogyszert kiprobaltunk, de azok sem valtak be. Eros gorcsos fajdalmaim voltak azokol is. :( Majd elmentem egy masik orvoshoz, o javasolta hogy egy idore szuneteltessem a gyogyszert. 3 honapig nem is szedtem. Most kellene ujra elkezdenem szedni egy uj gyogyszert. A problema, hogy amit javasolt az orvosom, a Qlaira, nagyon sok rosszat olvastam-hallottam rola. Tenyleg nem a legjobb gyogyszer? Nem szivesen kezdenem el szedni. Viszont volt egy masik gyogyszer is amirol beszeltunk az orvosommal a Marvelon, amirol jokat hallotam. En szivem szerint ezt szednem. A baj csak annyi, hogy a Qlaira-t irta fel az orvosom es nem nagyon szeretnek neki ellent mondani. Ugy tudom, hogy amikor az ember nem szed fogamzasgatlot es aztan visszater a szedesere, akkor az elso gyogyszert a menstruacio elso napjan kell bevenni. Ami nekem hetvegen lesz. Tehat meg ma vagy holnap meg kellene vennem a gyogyszert. Segitseget szeretnem kerni, hogy melyiket vegyem meg? Melyiket javasolna? Koszonom visszajelzeset!

        Dr. Csuth Ágnes válasza a fogamzásgátló témában

        Kedves Hölgyem! 3 munkanap a levelek feldolgozási ideje, ezért nem válaszoltunk Önnek a hétvégén. A fogamzásgátlókat illetően inkább felejtse el, azt, amit hallott. Nincs olyan, hogy jó és rossz a mai korszerű gyógyszerek között. Csak olyan van, hogy jobban megfelel, vagy kevésbé felel meg az adott női szervezetnek. Ha az orvosa a Qlairát írta fel, szedje azt, remélhetőleg jól fog illeszkedni a szervezetéhez. Ha nem válna be, akkor próbálják ki a Marvelont.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes
        családorvos

        Dr. Csuth Ágnes

        Kérdés: 2010. október 08., 12:55; Megválaszolva: 2010. október 11., 09:49

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Udvozlom! Kb nyolc eve szedek fogamzasgatlot, most azonban elfelejtettem felljegyezni, hogy milkor szedtem be az utolso tablettat. 12.en pecsetelo verzesem volt, masnapra rendes menstruacio. Ma, 17.en egyutt voltam a parommal es nem tudom, hogy esemeny utani...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Május 12-én szombaton együtt voltam a barátommal, viszont előtte való nap a fogamzásgátlómat 11,5 órás csúszással vettem be, reggel. Aznap este sem teljesen a megszokott időpontban hanem 3-4 órás csúszással, tehát...
        Tisztel Doktor Úr, Doktornő! A ciklusom 5. napján vagyok és a nőgyógyász ma írta fel nekem a fogamzásgátlót (Velgyn), azt mondta, hogy ma még elkezdhetem szedni, de ebben a hónapban még védekeznünk kell a párommal, a betegtájékoztató...
        Tisztelt Doktornő! Következő lenne a kérdésem,Nuvaring hüvelygyűrűt használok egy ideje,most is használtam majd 3 hét után levettem a gyűrűt,rá 2 napra jelentkezett a vérzésem is.Utána viszont nem új gyűrűt tettem fel hanem az előzőleg...
        Üdvözlöm! Jó ideje szedem a Triodena gyógyszert. Kiütèsek jelentek meg a testemen amik viszketnek. Gyanítom hogy a gyógyszer miatt mert este beveszem ès reggelre jelentkeznek. Milyen fogamzàsgàtló módszert javasol? Vagy csak vàltsak màsfajta...
        Kb másfél hónapja sajnos elszakadt a gumi, de egyből bevett egy escapelle esemény utánit. Meg is jött utána neki a megszokott időben, de most azota a 2. menszesze 5. napja késik. Mondta hogy kisebb görcsöket érez meg ez előtt hetekkel is érzett...
        Jóestét! Olyan kérdessel fordulnék önhöz hogy az első tablettát a menstruáció 6.napján kezdtem el szedni. Nagy gond ha nem az 5.napon? Miben befolyásol ez akármit? Hány napon belül fog hatni a gyógyszer? Válaszát köszönöm!
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr! Harmadik hónapja szedem a Missee nevű fogamzásgátlót, kezdetben is voltak vérzés problémák, azt annak tudtam be, hogy átáll rà a szervezetem. Viszont mostanában sokat stresszelek, ami ráment a gyomromra és gyakran...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő. 29 éves vagyok, még nem szültem, 4 hónapja kaptam Mirena spirált, 7mm-es jelzőszálat hagyott hozzá az orvosom. A páromat nagyon szúrja a jelzőszál, az orvosom nem szeretne belőle levágni mert nehezítené a majdani...
        Tisztelt Doktor úr! Hosszú ideig nem volt párkapcsolatom, két hónapja élek ismételten rendszeres szexuális életet(óvszerrel védekeztünk) Korábban a Yadine-t használtam, jelenleg is ezt írta fel az orvosom. A menstruációm a megfelelő...