• Fogamzásgátló abbahagyása

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktorno! A kovetkezo problemaval fordulok Onhoz. 12 eve szedek fogamzasgatlo tablettat (28 eves vagyok). 7 eve abba akartam hagyni, de kozti verzesem keletkezett, mire kaptam egy gyogyszert, ami elmulasztotta, miutan pedig annak szedeset abbahagytam, rendesen menstrualtam. A kovetkezo ciklusban ugyan ez megismetlodott. Az orvosom azt mondta, hogy valoszinuleg a Diane 35-ot tul sokaig szedtem (3 evig), ami felboritotta a hormonrendszeremet. O azt javasolta, hogy addig szedjek fogamzasgatlot (Milligest, az elmult 5 evben), ameddig teherbe nem akarok esni, de akkor szukseg lesz majd egy hormonkezelesre, hogy beallitsak a ciklusomat. Azota egyszer fordult elo, kb 2 eve, hogy elfelejtettem a 7 napos szunet utan ismet elkezdeni a gyogyszert szedni, es a 3. napon ujra elkezdtem verezni. Most viszont szeretnem abbahagyni a gyogyszer szedeset, de felek, hogy az elmult 12 soran nagyon nagy karokat okozott a szervezetemben. Ez lehetseges? On szerint egy ilyen hormonkezeles kb mennyi idot vehet igenybe illetve pontosan milyen beavatkozasra kell szamitanom? A helyzetemet neheziti, hogy Nagy-Britanniaban elek es allitolag az itt kaphato fogamzasgatlok elavultnak szamitanak, magas hormontartalommal, igy kulonosen felek a hormonkezelestol, de nem szeretnek mar tovabb varni. Valaszat elore is koszonom. Tisztelettel: Krisztina.

        WEBBeteg szakértő válasza a fogamzásgátló abbahagyása témában

        Kedves Krisztina!

        Logikus, hogy minden országban vannak kevésbé korszerű és korszerű gyógyszerek. Tehát nem elsősorban az ország, hanem az orvos által felírt gyógyszer számít. Persze 12 év alatt nem okozott semmi bajt a szervezetében a gyógyszer tehát emiatt nem kell aggódnia. Nyugodtan lehet terhes. Olyan lehet, hogy tartós szedés után akár hónapokig nem jön meg a vérzése. De ez önmagában nem baj.
        Meddig szedhetők:
        Tévhit, hogy a fogamzásgátlót csak egy-két évig lehet szedni. Természetesen rendszeres orvosi ellenőrzés mellett, amibe beletartozik az évenkénti rákszűrés és a laborvizsgálatok a gyógyszerek addig szedhetők, ameddig gyermeket nem akarnak. A fogamzásgátló abbahagyása után a gyógyszer önmaga hamar kiürül a szervezetből, ezért is kell naponta szedni, mert egy nap alatt megszűnik a hatás, ha nem pótoljuk a gyógyszert. Tehát közvetlenül a gyermekvállalás előtt abba lehet hagyni a gyógyszer szedését, és természetesen nem kell türelmi időt várni, hanem rögtön lehet próbálkozni. Egyrészt nem biztos, hogy a hölgy partner rögtön az első hónapban teherbe esik, de amennyiben a terhesség létre is jön, biztosan semmilyen hatással nem lesz a születendő gyermekre a fogamzásgátló.
        A fogamzásgátló gyógyszer abbahagyása után, főleg, ha valaki több évig szedi, előfordulhat vérzészavar. Ez általában úgy szokott történni, hogy a gyógyszer abbahagyása után akár több hónapig nem jelentkezik vérzés. Vagy egy normális vérzés után ritkább menzeszek jelentkeznek és sokkal enyhébb vérzések. Ez azért van, mert a fogamzásgátló szedése alatt gátlódnak az agyban a nemi hormonok szabályozásáért felelős hormonok, és amikor az ember abbahagyja a szedést, akkor bizonyos egyéneknél ez a gátlás nehezebben oldódik, és így a vérzés vagy nem következik be, vagy pedig ritkábbá válik. Ez a jelenség nem baj, hiszen nem szükséges miatta orvosi kezelés, és természetesen orvoshoz sem szükséges fordulni, csak ha fél év után sem jön meg a vérzés. Amennyiben a partner gyermeket szeretne, akkor a belső hormon gátlás miatt a terhesség sem jön létre, tehát akkor viszont ennek elősegítésére orvosi kezelés szükséges.

        Üdvözlettel: Dr. Zsirai László
        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Dr. Csuth Ágnes
        Dr. Zsirai László
        A kérdésre a Fókuszban a Nő! orvos szakértője válaszolt. Tovább a Fókuszban a Nő! oldalára
        Kedves Kérdezőnk!
        Amennyiben elégedett volt a válasszal, kérjük, támogassa a rovat működését egy emelt díjas SMS elküldésével. Az SMS díja bruttó 329 Ft.
        Kérjük, küldje el a WB szót a következő telefonszámra:

        06-90-642-541

        Kérdés: 2009-10-09 19:39:14; Megválaszolva: 2009. október 09., 19:39

        Egészség? Betegség?

        Nézze meg a WEBBetegen!

        Ezt olvasta már?
      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm! Olyan problémám lenne,hogy 8 napja kezdtem el szedni a Yadine nevű fogamzásgátlót,a menstruációm első napján,előtte nem szedtem semmit.Pár éve miómát diagnosztizáltak nálam,nem növekedik és a havi erős vérzésen kívül nem...
        Olyan kérdésem kérdésünk volna hogy barátnőm most szerdán fogja felrakni a második Nuvaringet és az első felhelyezése óta folyamatosan vérzik erősen napi szinten és hogy ilyen esetben mi a teendő vagy ez el fog múlni ? vagy forduljunk...
        Tisztelt Doktor úr/nő! A mai napon a háziorvosom a Normix 200mg antibiotikumot írta fel hasmenéses panaszaimra. Emellett, már az évek óta bevált Volina 3mg/0,03mg fogamzásgátlót szedek. Érdeklődni szeretnék, hogy a Normix hatással van-e rá,...
        Kedves Doktor Úr! Abba szeretném hagyni a Lindinette 20 fogamzásgátló szedését. 1 hete szedem leállhatok e most azonnal vagy meg kell várnom az egész levél beszedését. 3 éve szedem és folyamatosan hízok tőle.Annak idején nem volt vérvétel...
        Kedves Doktornő / Doktor Úr, sajnálatos módon a fogamzásgátló tablettát (Symicia) feledékenységből egy nappal korábban vettem be, szerda helyett kedd este. Azt szeretném tudni, hogy szükséges-e még egy tablettát bevennem egy másik...
        Tisztelt Doktornő / Doktorúr! A problémám a következő: Több mint egy éve szedek Dienille fogamzásgátló tablettát, mellyel gondom eddig nem volt. A gyógyszert mindig este 8kor veszem be, kedden tartottam a 11.szemnél, ám a bevételt követően...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Több mint 1 éve szedem folyamatosan a fogamzásgátlót, de most az utolsó levél szedése közben véreztem (Még 1 heti adag volt hátra, de csak nagyon kis mennyiségü vérzés volt), és sokszor fáj a hasam. Az lenne a...
        Rezia nevü fogamzásgátlót szedek, minden nap délután 5-6 óra fele. Reggelente iszok citromfű teát, illetve alkalmanként zöld teát. Szedem vashiányra a Maltofer fol rágótablettát. Még a délelőtt folyamán szedem az Esomeprazol nevű...
        Fél éve szedem a belara fogamzásgátló tablettát még 5db gyógyszerem van hátra de elkezdtem vérezni mint ha menstruálnék nem sok van de vérzek folyamatosan .Kérdésem ilyenkor be kell-e venni a többi tablettát vagy most várni 7 napot?a...
        Tisztelt doktor! Az utolsó menstruációm márc. 23-tól 30-ig tartott. 1-én történt a "baleset" és másnap már be is vettem az esemény utáni tablettát(ez volt ugye árilis 2-án). Aztán április 7-én elkezdtem vérezni, de csak úgy imitt amott...
        Tisztelt Doktor Nő/ Úr! Lassan 4 éve szedek folyamatosan fogamzásgátlót, jelenleg tartok a negyedik fajtánál mert igazán az egyik se felelt meg. Szeretném abbahagyni szedésüket. Jelenleg Lindynette 20-at szedek és szombaton fogyott el a...
        Kedves Doktor!Lindynette fogamzásgátlót szedek már kb.8 éve, Németországban dolgozom ezért nem tudom otthon feliratni többet, itt viszont elmentem orvoshoz és a Belinda AL fogamzásgátlót írt fel, azt mondta a hatóanyag ugyanaz, nyugodtan...
        Az történt, hogy tegnap lefeküdtünk a barátnőmmel, és kiszakadt az óvszer. Előváladék vagy egy kevés sperma lehetett a gumiban. Mikor éreztem hogy elszakadt a gumi, egyből kihúztam. (kb. 5 másodpercig volt bent még miután elszakadt). A...
        Tisztelt Doktor úr/ nő! Az lenne a kérdésem, hogy milyen fogamzásgátlást ajánlana számomra az alábbiak alapján. Magas a vérnyomásom, és a vércukrom is,szívritmus zavarom is van.Persze túlsúlyos is vagyok. Mostanában már az államon egyre...
        Tisztelt Hölgyem/Uram! Azzal a problémával kerestem fel önt,hogy tanácsot kérjek,ahogyan már a címben is leírtam a fogamzásgátló és a nyugtató tea hatásáról. Moatanában sajnos összejöttek a gondok,és a gyógyszertárban vettem ezt a...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 2012. nyarán elkezdtem szedni a symicia nevű fogamzásgátlót, tavaly márciusban abbahagytam. Idén márciusban ujra elkezdtem szedni a symicia nevű fogamzásgátlót és azota pecsételő vérzésem van!(kb. 1 hónapja) Amikor...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Érdeklődni szeretnék, hogy a Rubophen lázcsillapító tabletta, valamint a Chinacisalis tabletta befolyásolja-e a Corenelle 3mg/0,02mg fogamzásgátló tabletta hatását? 2014.03.20-án kezdődött betegségem, amire 03.28-ig...
        18éves lány vagyok, 1éve szedek Triregol fogamzás gátlót, de ebben a hónapban hétfőn vettem be a menstruációs ciklus utáni első tablettát, majd kedden és szerdán elfelejtettem bevenni a szemeket, és közben nemi aktus is történt. Ma reggel,...
        Tisztelt Doktor/Doktornő, az a gondom, hogy 2 hónappal ezelött kezdtem el fogamzásgátló tablettát szedni (lamnát) és az első levél végén orvosi tanácsra 1,5 tablettát szedtem naponta. Így 21 nap helyett 19 nap alatt fejeztem be a levelet és...
        Tisztelt Doktor Nő/Doktor Úr! Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy már fél éve szedek fogamzásgátló tablettát, és eddig mindig rendszeresen volt menstruációm a kellő időben. Most azonban a ciklusom 18. napján kezdődött. Tehát kb...