• Sok epe a székletben, mitől?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr! Én alapvetően IBS beteg vagyok, de ez a problémám talán nem ezzel van összefüggésben. A problémám kb. egy hete kezdődött, viszonylag heveny hasmenéssel, mely kicsit eltért a szokásostól annyiban, hogy a székletem elég nyákos, még éppen nem vízszerű, valamint rengeteg epét tartalmazó, ami miatt néha zöld színű is volt. Azt hittem, hogy egy vírus, vagy valami hasonló és diétázni kezdtem és mellette Smecta port szedtem. Két nap után a napi 6-8 alkalomról 3-4 alkalomra csökkent a székletek száma és az állaga is javulni látszott. Egy furcsa volt benne, hogy az utolsó mindíg csak egy egészen kicsi, viszont ugyan olyan állagú mint előtte és ugyanúgy tele epével. Amikor viszont már csak lágynak látszott, akkor nem volt epés jellegű. A hatodik napnál tartok és ma reggel még lágy de sárga színű, majd újabb wc látogatásnál (ami kétszer is volt) megint ugyan olyan nyákos, egészen híg és tele epével. Ugyanakkor nem minden étkezés után hangos zuborgást lehet hallani a hasamból és úgy érzem, mintha végig égetné a belsőmet mindaddig amíg végül távozik. Olyankor nem is igazi hascsikarást érzek, hanem kicsit égő és görcsölő érzésem van. Nem régen írtam önnek, hogy engem 2014-ben epével műtöttek, ahol eltávolították az epehólyagomat és 2,5 éve volt teljes vastagbél tükrözésem, negatív lelettel. A kérdéseim: Összefüghet-e a mostani hirtelen kezdődő hasmenés a három évvel ezelőtti műtéttel és az ilyen jellegű szokott-e lenni? Lehet-e olyan probléma ami epesavval összefüggő és ha igen, akkor azt hogyan lehet megállapítani és hogyan lehet kezelni? És egy utolsó kérdés, hogy a túlzott rostbevitel (útifűmaghéj, tönkölykorpa) meg tudja-e ennyire zavarni az emésztőrendszert, tekintve hogy IBS-em van hasmenéssel? Előre is köszönöm válaszait a kérdéseimre. Nagyon aggódok!

        Dr. Plósz János válasza a IBS-epe témában

        A rostbevitel általában csak javít a panaszokon (kivéve a haspuffadást, mert azt átmenetileg fokozhatja). A panaszt valószínűleg tényleg valamilyen gyomor-bélhurut (akár vírusos eredetű) okozhatta, mely általában öngyógyuló folyamat, de az IBS-t súlyosbíthatja. A széklet színét a bevitt étel és az epe adja. Ha a széklettovábbítás felgyorsul (akár gyulladás, akár az IBS miatt) akkor látjuk zöldnek-sárgának a székletet, mert a színt főképp az epe adja. A nyák megjelenése a székletben szintén a felgyorsult passzázs illetve a fokozott sejtmegújulás jele (a gyulladás illetve annak gyógyulása miatt). Javaslom, használjon probiotikumot pár hétig (akár kombináltan is), egyen gyakran, rendszeresen, egyszerre keveset, lassan, nyugodtan (az étkezésben legyen kis mennyiségű zsiradék is). Gyógyszeresen a Dicetel vagy a Duspatalin tabl. használata próbálható meg.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Plósz János
        belgyógyász, gasztroenterológus Tőle szeretnék kérdezni

        Dr. Plósz János

        Kérdés: 2017. augusztus 04., 13:06; Megválaszolva: 2017. augusztus 05., 09:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktor úr! 4 nappal ezelőtt a méhszáj sebemet kezelték és ezután a SILVER-Q hüvelykapszulát kell alkalmaznom 6 napig, majd a Gynoflor hüvelytablettát kell használnom. A problémám az lenne, hogy a nőgyógyásszal nem tudattam, hogy 4...
        Tisztelt Doktornő! Jó 7-8 hónapja vettem észre, hogy a jobb oldalon, a homlokom csúcsa felett, a hajas fejbőrömön van egy mélyedés, illetve ároknak nevezném, kb 10 centisnek mondanám, íves formájú, onnan fentről a haléntékomig halad...
        Üdvözlöm! Az én panaszaim már évek óta tartanak. A családban van visszeres, szívbeteg és cukorbeteg is. Nálam korábban még szívritmuszavart állapítottak meg és dohányoztam kb 4 évig. Az alábbi tüneteket vettem észre magamon: homályos...
        Üdvözletem. Neurológiàn kaptam egy Betahistin-ratiopharm 24mg tablettàt amiből 2×1et kell beszednem. Viszont a lábaim elkezdtek fàjni így elkezdeném szedni a detralexet is.a kérdésem, hogy a kettő gyógyszer együtt szedhető e?a màsik...
        Olyan kerdesem lenne, hogy a koldokom belseleje nyomasra nagyon faj 3-4napja , ha kohogok is beszur vagy ha tusszpgok. Illetve ha mondjuk hidat akarnek csinalni , ahogy megfeszul is nagyon faj. MITOL lehet ? Komoly a baj ?
        Tisztelt Doktor Ur! 27 hetes kismama vagyok, most készült egy vérvizsgálat, mely szerint a CMV Igg és CMV igm értékem is pozitív. CMV igg: (27 mol) pozitív CMV igm: (29) pozitív Aviditás magas (4 hónapnál régebbi fertőzés) Utolsó...
        Kedves Doktorok! Az utóbbi időben sajnos nem vagyokbtúl jóo. Augusztus elején, piros foltok jelentek meg rajtam...tobb vizsgalaton is túl vagyok a vastagbel tükrözéstől az alap allergologiai vizsgàlaton at a bőrgyógyàszig mindenen. Sajnos ezek...
        Tisztelt Doktornő! Ön szerint a gyereket akkor kell felöltöztetni, ha fázik, vagy akkor kell levenni a ruhát róla, ha melege van? Másképpen megközelítve a problémát: Inkább alul, vagy inkább túlöltöztessük a gyereket?
        Tisztelt Doktor Úr! Jelenleg a Taisa nevű fogamzásgátlót szedem ahogy kell, 3 hétig, aztán egy hét szünetet tartok. Az lenne a kérdésem, hogy ha nem tartanék szünetet, akkor lenne-e valamilyen negatív következménye az egészségemre? A...
        Tisztelt Doktor Úr! 2016.júniusban refluxot diagnosztizáltak gyomortükrözéssel. Azóta sok fajta gyógyszert kaptam ( Noacid, Quamatel, Emozul, Pantoprazol, Rabyprex, Domperidon).Ezekből mindig 2*40 mg-t szedtem. Úgy érzem semmit sem használnak....