• Alvászavar, a gyógyszer csak egy ideig segít

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr/Nő! 2002-ben pszichiáterhez kerültem.Szabadnap nélkül dolgoztam 14-15 órát, nem tudtam már aludni és egyéb borzasztó tünetek jöttek.(színek,megőröléstől való félelem...9 Az orvos Rivotrilt írt fel, 0,5-ös-ből, fél,fél,1,később fél-1, a végére maradt este 1.Min.1 évig még voltak nagyon rossz tünetek, de lassan elmúlt. az orvos sajnos nem mondta, hogy talán leállhatnánk, így 5 évig szedtem a napi 1-et, volt néha 2, de nagyon ritkán. Aztán másfél év alatt leszoktattam magam róla. Másfél évig nem kellett, tavaly nyáron történt valami, ami miatt megint nem aludtam. Szedtem mindent, már féltem az estéktől, görcsbe rándult a gyomrom,próbáltam lazítani, de nem ment.Elkezdtem én fél-1,majd 1 40 napig és csökkentve.% hónapig tartott, de helyrejöttem már előbb, de csak így mertem letenni.Most kb, május közepétől megint nem tudok aludni, nem történt semmi, nem értem.A saját módszerem csak 2-3 hétig működik, (fél-1),aztán megint nem alszom. Van, hogy 3-at is beveszek éjjel, persze annak már nincs értelme, tudom.Nem tudom mitől jött és nem akarom elfogadni a gyógyszert.Ha szedem, mindig majd több és több kell? Mi lesz a vége?Mi a véleménye a Rivotrilról. Gondoltam este beveszek 2-őt, szeretném kipihenni magam, utána csak 1-et, hátha beáll.Sokan azt mondják, ezt mi generáljuk magunknak.Igen, amikor már sokadik ilyen éjszaka van, valóban úgy fekszem le, hogy biztosan nem sikerül aludni és akkor persze, hogy nem.Mi a véleménye az akupuntúráról? Valóban igaz, hogy ez is fejben dől el? Nem kell foglalkozni vele és akkor alszom?Próbálom, de sokadik éjszaka után nem megy. A Rivotrilról le lehet állni, vagy van jobb gyógyszer erre? Köszönöm válaszát és elnézést a hosszú levélért! Még tudnám folytatni!

        WEBBeteg szakértő válasza a alvászavar témában

        Kedves Kérdező! A Rivotril egy meglehetősen erős nyugtató, amihez könnyű hozzászokni. Éppen ezért nem érdemes vele házilag kísérletezni. Elképzelhetőnek tarom, hogy a mostani probléma komolyabb, mint a megelőző és ezért kell több gyógyszert bevennie, de nem javaslom, hogy saját magát gyógyszerezze, mert van jobb megoldás is. Az egyik ilyen az altató hatású antidepresszánsok bevezetése, vagy a hosszú hatású (SR) nyugtató szedése. Néhány hetes kúra esetén az altatók használata is szóba jöhet, azokról könnyebb leszokni. Ezügyben keresse fel a pszichiáterét. Az akupunktúrát ki lehet próbálni, ha olyan jellegű a problémája, amit ilyen módszerrel lehet enyhíteni, akkor biztosan használni fog. Ezen kívül megpróbálhat meditálni, relaálni az ágyban, illetve olyan esti rutint kialakítani, ami ráhangolja az alvásra. Megpróbálhatja azt is, hogy éjszaka nem akar elaludni, hanem éppen ellenkezőleg, ébren akar maradni. Ha nem arra koncentrál, hogy nem megy az elalvás, akkor hirtelen nagyon álmosnak fogja magát érezni.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2011. augusztus 05., 22:01; Megválaszolva: 2011. augusztus 09., 23:43

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt doktornö.Panaszaim kb 5 honapja kezdodtek nehézlégéssel terhelésre fokozodik szinte egyfolytában sóhajtozom mert ugy érzem nincs elég levegőm.Akkor el mentem sbora ahol ekg vérvétel ki zárták az infarktust mellkasröntgen negativ.A...
        Tisztel webbeteg.hu! Pár napja a pszichiáter a szorongásos, pánikrohamos problémáimra Setralin Sandozt írt fel reggeli szedésre, és mellé Lamolepet, amire határozottan úgy emlékszem hogy azt mondta este szedjem, a papírra és a receptre viszont...
        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr! Panikbetegsemre írták fel a kedelyjavitot illetve frontint de úgy érzem vannak olyan napjaim ami több a pozitív mint a negatív hogy ha úgy érzem bekapok egy 0.25 felét neha az a fél is kiüt nem e artok magamba ezzel...
        Tisztelt Doktor úr/nő! Az egész probléma igazából 2016 májusában kezdődött. Akkor érettségiztem,és a tovább tanulás miatt nagyon görcsöltem. Egyik este érettségi napja előtt 1 liter energiaitalt megittam,hogy tudjak tanulni és akkor...
        Tisztelt doktornő! Azzal a kérdésel fordulok önhőz hogy pánikbetegség miatt több mint egy éve Escitalopramot szedek napi 10 mg-os adagban. Régen versenyszerűen sportoltam és most újra szeretnék versenyszerűen sportólni. Ehez azonban sajnos...
        Tisztelt Doktor úr/Doktor nő! Olyan kerdessel fordulok Önhöz hogy 14 évesen diagnosztizáltak nálam pánikbetegséget amit kezeltek,attaraxot kaptam illetve terápiát.Ezt akkor sikerült lekűzdenem. Majd 19 évesen kaptam egy aurás migrénes rohamot...
        Tisztelt doktorno! Az lenne a kerdesem, (kerem ne nevessen ki), hogy mostanaban sokat szurkal a szivemnel. Par masodperc alatt elmulik ugyan, de zavaro a dolog. Ma pl. ejszakas muszakban voltam a munkahelyemen es nagyon rosszul voltam, izzadas, halalfelelem,...
        Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Tavaly nyáron kezdődött a problémám, ám akkor nem találtak semmit. Az első tünetem az volt, hogy a vérnyomásom hirtelen 140-re emelkedett, ami általában 120 körül szokott lenni. Ez a tünet összesen három...
        Jó napot! 8 hónapja megszűltem a 2.gyermekemet.Nagyon sok stresszen mentem keresztül a terhesség alatt és a szülés után is szinte napi szinten. Körülbelül 3-4 hónapja tart ez hogy állandó hányingerem van. Egy ideig féltem kimenni az utcára...
        Tisztelt doktornö nekem az lenne a kérdésem hogy elkesztem szedni a scippa10mg gyocert frontinal együt elöször egy hétig egy felet majd egy egészet csutörtöktöl de nem érzem magam jobban tegnapis volt erös szorongasi pánik rohamom ami asztán...