• Demenciára trebofortál?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Veress doktornő! Köszönöm a válaszát. Mellékelten küldöm egy korábbi kivizsgálás zárójelentését. A kivizsgálásra azért került sor, mert édesanyám, aki 86 éves nem evett, fogyott, folyamatosan szédült. A Nootropil vagy a Terntál szedése igazából a szédülését nem igazán csökkentik, néha zavart is. Két combnyaktörése volt, ami szintén ebből adódott.. Javasoltak gyógynövény tartalmú gyógyszert, Trebofortal-t. Önnek mi erről a véleménye? Ahhoz a gyógyszerhez amit Ön javasolt, hogyan lehet hozzájutni?

        WEBBeteg szakértő válasza a ginkgo biloba, demencia témában

        Kedves Asszonyom! A Tebofortal nem más, mint Ginkgo biloba kivonat. Ennek a hatóanyaga tágítja az agyi ereket, javítja a keringést és ezáltal a demencia tüneteit is enyhíti. Fontos tudni, hogy ez csak ér eredetű demenciákban hatásos, az Alzheimer-kór nem ilyen. Az acetilkolineszteráz-gátló gyógyszerek működési elve az, hogy meggátolják az acetilkollint bontó enzimet, így ebből az agyi hírvivő anyagból több marad az idegsejtekben, ezáltal hatékonyabban tudnak működni. Ezek a szerek gyógyszernek minősülnek, és pszichiáter szakorvos írhatja fel őket, tehát el kell látogatni a pszichiátriára, ha ilyet szeretnének. Sajnos meglehetősen drágák és a hatásuk sem egyértelmű. Van, akinél hat és olyan is, akinél nem.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség

        Kérdés: 2011. április 24., 17:25; Megválaszolva: 2011. április 26., 22:54

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Édesanyám demenciában szenved, egy otthonban él, állandó felügyelet alatt. A pszichiáter július elején quetiapine gyógyszert írt elő, mert nagyon megszaporodtak a zavart (képzelgős) időszakok, a kényszeres elköltözési szándékok. Viszont...
        Kérem segítsenek, kétségbe vagyok esve. Édesanyám le fog épülni? Sajnos a leletetről készült fotót így tudom elküldeni. Link: http://www.kephost.com/image/wvXc Tisztelettel R.Tamás
        56. éves értelméségi nő vagyok vezető beosztásban. Az utóbbi időben jelentős memóriavesztést érzékeltem. Egyes megbeszélések, bizonyos ügyekkel kapcsolatos döntések teljesen kiesnek. Beszéd közben előfordul, hogy egyszerű szavak (pl:...
        94 éves Édesanyám másfél éve elesett a lakásban. bordatöréssel volt néhány napig korházban. A zárójelentésen szerepel hogy demens. Azóta otthon ápoljuk. A helyzet egyre romlik . éjjel járkál keres ajtókat nyitogat nyugtalan nem marad az...
        Tisztelt Szakértő! Az édesanyámnál 2012.novemberèben diagnosztizálták az agysorvadást. Betegség tudata nincs. Mèg önellátó, cselekvőképes. A leèpülèsèt folyamatosan èrzèkelem. Beszède, mozgáskoordinációján. Kontrollra nem tudom...
        Tisztelt Doktornő! Édesanyámnál 2015.12.03-án demenciát állapítottak meg. Ekkortól szedte a Palixid 10mg -et. 2016.június hóra rendelte vissza a gyógyszert felíró doktornő kontrollvizsgálatra. 2016.május 03-án minden ereje elhagyta,...
        Tisztelt Doktornő Édesapám demenciában szenved évek óta. Amig lehet, megpróbáljuk otthon ápolni. A számtalan feltehető kérdés közül most arra szeretnék rákérdezni, ha téveszmékkel jön elő, mi a helyes stratégia a válaszadásban. Pl....
        Nagymamám egy éve memóriaproblémákra kezdett panaszkodni, háziorvosa beutalta a helyi demencia központba, ahol az MMS teszten 26 pontot ért el, valamint koponya CT-re küldték, a beutalón kérdőjellel a lehetséges diagnózisnál Alzheimer kór...
        Tisztelt szakértők! Családunkban 56 éves, közép-súlyos állapotú, de jórészt együttműködő és kezelhető, eddig otthon ápolt Alzheimer beteg (nő) van. Váratlan körülmények miatt azonnali külső segítségre van szükség a...
        Nagymamám Alzheimer kórban szenved. Jelenleg családi segítséggel még otthon tud élni, viszonylag jól ellátja magát, de állapota szemmel láthatóan romlik. Sajnos egyre gyakoribbak az agresszív kirohanások, kiabál, veszekedik, nagyon csúnyán...