• Dr. Bodnár Edina

        bőrgyógyász szakorvos Szeretnék kérdezni tőle

        3972

        kérdésre
        válaszolt

        Szakterülete:

        bőrgyógyász

        Bemutatkozás:


        Születési hely, idő: Debrecen, 1978.12.18.



        Tanulmányok:




        • 1985 - 1993 Margit téri Általános Iskola, Debrecen


        • 1993 - 1997 Tóth Árpád Gimnázium biológia-kémia tagozat, Debrecen


        • 1997 - 2003 DOTE Általános Orvosi Kar, Debrecen (summa cum laude minősítés)


        • 2003 - 2008 DE OEC Bőrgyógyászati Klinika


        • 2008 - Bőrgyógyászat szakvizsga


        • 2014 - Klinikai onkológia szakvizsga

        Szeretnék kérdezni tőle
      • Hirdetések
      • Dr. Bodnár Edina legutóbbi válaszai
        A kéz-láb-száj betegséget a Coxsackie-vírus okozza, és kontakt úton, tehát orr-és torokváladékkal, nyállal, hólyagbennékkel, széklettel, illetve cseppfertőzéssel (köhögés útján) is terjed, ezért érdemes gumikesztű és maszk viselése. A betegség lappangási ideje 3-6 nap, ezalatt tünetmentesen is fertőzhet az ember.
        Az A-vitamin és a jód túladagolása is okozhatja a hajhullást. Érdemes lenne nézni egy pajzsmirigyfunkciót a termék jódtartalma miatt. Biztosan vissza fog nőni a haja, ha kiürül a túlzott mennyiségű A-vitamin és a jód a szervezetéből.
        Sajnos képet nem kaptam, de a leírás alapján leginkább arra gondolok, hogy a szúrásokkal bejutó allergén vagy fertőzés okozza a tünetet. Próbálja meg Fucicort krémmel kezelni.
        Mindenképp keressen fel személyesen bőrgyógyászati allergológiai szakrendelést, mert az ajakduzzanat hátterében legtöbbször gyógyszerallergia vagy egyéb allergológiai kórkép is állhat.
        Valószínű, hogy szőrtüszőgyulladás okozta a gennyesedét és váladékozást. Sajnos lezajlott gyulladás maradványa lehet a barna pigmentáció és hámlás a bőrön. Próbálja meg Fucicort krémmel kezelni.
        Véleményem szerint is indokolt az interferon kezelés. A mellékhatások idővel csökkeni szoktak, az influenzaszerű tünetek megszűnnek. A fehérvérsejt csökkenés az interferon kezelés mellékhatása, figyelni kell rá, mert esetleg dóziscsökkentést tehet szükségessé. Ha a monocyta % magasabb, de az abszolút számbeli érték jó, akkor annak nincs semmi jelentősége.
        A kép alapján nem gondolom, hogy melanoma lenne. De mindenképp nézetesse meg személyesen bőrgyógyásszal, mert a tartós irritáció nem tesz jót az anyajegyeknek.
        Gombás fertőzésre utalnak a tünetek, amit Travocort krémmel tud kezelni.
        A cipő nyomásától alakult ki a körömelváltozás. Mindig kényelmes cipőt adjanak a kisgyermekre, amiben nem szorul a kis lába.
        Ekzémának tűnik a kép alapján. A kiváltó okot allergológia szakrendelésen tudják kimutatni, valószínűleg valami olyanra allergiás, ami a lábához ért. Kenje Advantan vagy Elocom kenőccsel.
        Nagy a valószínűsége, hogy autoimmun hólyagos bőrbetegsége van. Mindenképpen szövettani vizsgálat szükséges a tünetekből, mert csak így lehet diagnosztizàlni a betegséget. A legjobb ha az Önhöz legközelebbi egyetemi Bőrgyógyászati Klinikán vizsgáltatja ki magát. A góckutatás végeztesse el, és ha vannak székletproblémái, keressen fel személyesen gastroenterológus szakembert.
        Leginkább ún. mikrobiális ekzémának tűnik, ami kórokozó által beindított allergiás reakció. Antihisztamin (pl. Cetirizin/Xyzal/Aerius) tabletta mellett lokálisan Fucicort kenőcsöt javaslok. Amennyiben így sem javulna a bőr állapota, akkor antibiotikum tabletta szedése is szóba jön. Amíg helyre nem jön a lába, addig semmivel se szőrtelenítse, nehogy tovább terjedjen a gyulladás.
        A kép nem teljesen típusos a Lyme-kórra, de a lefolyás mellette szól. A csipéstől számított 6 hét múlva vetessen egy Lyme-szerológiát, hogy teljesen kizárható legyen a betegség. Addig kenje olajos rázókeverékkel, és ne szedjen antibiotikumot.
        Kedves László! Nyugodtan szedheti a Nebivololt, nem ront a CVI-n, így a lábai állapotán. Sajnos a vénás keringési zavar összetett probléma, és a már kialakult esztétikailag zavaró elszíneződés többnyire maradandó. A megelőzésben a kompressziós harisnya viselése, úszás, biciklizés, a túlsúly kerülése és a szoros ruházat kerülése, végtagok felpolcolása segíthet. Lehetőleg kerülje a tartós ülést és állást is. Üdvözlettel: Dr. Bodnár Edina
        Igen, a formaldehid okozza a tünetet. Le fog hámlani az érintett terület, és utána már egészséges bôr fog nőni. Ez 2-3 hétig is eltarthat. Addig is naponta kenje be ureat tartalmazó kézkrémmel a kezeit.