• Savasélet
        terkaneni blogja

        Savas refluxot csillapító ételek

        Tej

        Az alacsony zsírtartalmú tej és joghurt engedélyezett a savas refluxban szenvedők számára, míg a magas zsírtartalmú tejtermékek súlyosbítják a tüneteket. Sokat segít, ha a napi háromszori nagy étkezés helyett többször eszik keveset, illetve az utolsó étkezést lefekvés előtt legalább két órával fogyasztja.

        Zöldségek

        Szakértők szerint amíg zsír nélkül készülnek, az összes zöldség jól tolerálható savas reflux esetén, de a konzerv, fagyasztott vagy főtt zöldségek valószínűleg jobban tolerálhatók.

        Gyümölcsök

        A savas refluxban szenvedők számára a legjobb választás az alma, banán, barack és a dinnye, ám kerülni kell a citrusféléket, mert azok savtartalma irritálja a nyelőcsövet.

        Gabonafélék

        Az alacsony zsírtartalmú péksütemények, illetve az alacsony rosttartalmú, készen fogyasztható gabonapelyek és a zabpehely a leginkább ajánlott savas reflux esetén.

        Hús és húspótlók

        Válasszon sovány húsokat, mivel a zsíros húsok súlyosbíthatják a reflux tüneteit. Sovány hús a bőr nélküli baromfi, hal, szűzpecsenye, bárányborda. Húspótlók közül az alacsony zsírtartalmú sajtok, tofu és a tojás ajánlottak.

        Desszertek

        Az adagonként kevesebb mint 3g zsírt tartalmazó édességek jól tolerálhatóak savas reflux esetén. Az egészséges alternatívák közé tartozik a zselatin, puding és az alacsony zsírtartalmú kekszek. A csokoládéval készült édességeket ajánlott kerülni, mivel súlyosbítják a GERD tüneteit.

        Italok

        Amennyiben Önnek savas refluxa van, kerülje a koffein tartalmú italokat, válasszon helyettük koffeinmentes variációt, vagy gyógyteákat, nem citrus tartalmú gyümölcsleveket. Ne fogyasszon mentával készült italokat sem, mivel ez és a koffein irritálja a gyulladt nyelőcsövet, tovább súlyosbítja a panaszokat.