Mélyvénás trombózis

43 éves vagyok, másfél éve kaptam mélyvénás trombózist! Egy alkalommal egy előadáson voltam, ami több, mint 3 óra hosszán át tartott. Szinte mozdulatlanul, keresztbe tett lábakkal ültem végig. Már a végén éreztem, hogy feszül az alsó lábszáram. Mire hazaértem, olyan fájdalmat éreztem, mint amit egy lábikragörcs elmúlása után érez az ember, és olyan feszítést, mintha pumpálták volna a levegőt a lábamba. Tudtam. Úgy mentünk be a sürgősségire, hogy már összecsomagoltam a személyes holmijaimat. A vizsgálóból már nem engedtek a lábamra állni, az ultrahang igazolta. Teljes kórházi kivizsgálás: minden a legnagyobb rendben, a laboreredmények is tökéletesek voltak! A Főorvos Úr azt mondta, ha Mo-on mindenki ilyen egészséges volna, bezárhatnának a kórházak! Azóta voltam genetikai vizsgálaton is, hajlamot nem tudtak megállapítani. A családunkban, le-fel, de még oldalágon sem volt soha senkinek. Akkoriban munkanélküli voltam, de mindig elfoglaltam magam valamivel, állandó jövés-menésben voltam. A "baleset" bekövetkeztéig minden reggelemet 40-50 perc futással kezdtem, a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre mindig különösen ügyeltem. A kórházban azt mondták, 3 óra üléstől eben a korban nem lehet trombózis kapni! Tessék akkor nekem megmondani, hogy én mitől kaptam! Azóta szedem a synkumart, de nem is merem kérni a felfüggesztését, mert most már ülő munkát végzek, és szinte folyamatosan érzem a feszítést a lábamban. Ez már soha sem lesz olyan, mint régen? Sosem fog teljesen meggyógyulni? Azóta próbáltam a futást újra kezdeni, nem megy...Pedig az életem volt, nehezen viselem pszichésen is, hogy nem futhatok! Kerékpározom, de az nem olyan! Synkumar szedése mellett kaphatok-e újabb trombózist? És ha elhagyom a kezelést, bármikor fennáll a veszélye vajon? Mire számíthatok...? Előre is köszönöm szíves válaszát!

Dr. Szanyi Andrea válasza mélyvénás trombózis témában

Kedves Kérdező!

A trombózisra a genetikai hajlamon kívül, kockázati tényezőt jelent a dohányzás és a fogamzásgátló gyógyszer szedése is. A kerékpározás mindenképpen ajánlható, a futást nyugodtan folytathatja, fokozatosan emelve a terhelést. Ha a Syncumart a megfelelő adagolásban kapja (INR a terápiás szinten van) , nem kaphat ismételten trombózist. Másfél év után a Syncumar elhagyása mérlegelendő, amennyiben nem áll fenn kockázati tényező. Javaslom ezt beszélje meg háziorvosával vagy a kórházi főorvossal.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2011. március 19., 09:17 ;Megválaszolva: 2011. március 22., 16:14
Kérdések és válaszok: Visszérbetegség
thrombosis
Tisztel Cím! Egy hónapja derült ki, hogy a jobb láb izomvénájában cruralis thrombozist mutattak ki.Jelenleg az INR-érték 1, 96-39%.Kérdésem az...
Kompressziós térdzokni mélyvénás...
Üdvözlöm! Idén szeptemberben mélyvénás trombózisom volt (8évig szedtem fogamzásgátlót, 4x tört el a lábújjam, de nem tudják mi váltotta ki)...
trombózis
Fiam, aki 18 éves augusztusban mélyvénás trombózist kapott, ami magasra terjedt.Sajnos hiába szedi a szinkumát az INR eredmény egyre rosszabb 1, 27...
Mit okozhat a túl magas von Willebrand...
Tisztelt doktornő/úr! 33 éves vagyok, tavaly júniusban a jobb felső karromban mélyvénás trombózist diagnosztizáltak, azóta folyamatos...
Mélyvénás trombozis utáni...
Üdvözlöm! 2012 decemberében volt egy mélyvénás trombózisom a bal lábamban, volt genetikai vizsgálat, ennek eredménye: leiden mutáció. Napi 2...