Herefájdalom

Tisztelt Doktorúr/nő!

A barátom kb. 2 hete 1200mg-os szója leticin tablettát kezdett szedni napi szinten, a főiskolai vizsgák miatt.Körülbelül 1 héttel késöbb a heréiben kezdett el furcsa de nem erös fájdalmat érezni.késöbb már az alhasában is megjelent a fájdalom.Elmentünk urulógiára és az orvos felfedezett nála egy apro kis cisztát a jobb mellékherében. Aztmnodta nemkell megműteni mindne renbden van vele, nem kezelik. Arra a kérdésre hogy ez a furcsa fájdalom a herékben és az alhasban ettöl a cisztától jelentkezett -e, nem adott választ.Kérdésem az lenne hogy a hirtelen nagy dóziusú, tartósan szedett szója lecitin fogyasztás okozhatja-e ezt a fájdalmat? Vagy valamilyen okbol mégis a ciszta az oka ennek? de akkor mégis miért pont most jelentkezett fájdalom?

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza herefájdalom témában

Tisztelt Kérdező!

A fájdalom hátterében a szedett kapszula hatása nem valószínű, inkább állhat a pszichés stressz és a vizsgáktól való félelem. Amennyiben tényleg kis méretű a cysta, teendőt nem igényel, félévente urológiai kontroll javasolt. A panaszok hátterében enyhe mellékhere gyulladás is állhat, de ha nincsenek vizelési panaszok, illetve a herezacskón sem észlelhető megnagyobbodás vagy pirosság, ez kizárható. Ha az ultrahangos vizsgálat szerint sem volt eltérés, és a tünet inkább kellemetlen érzés, semmint erős fájdalom, várják meg a vizsgák végét. Ha a panaszok fennállnak vagy erősödnek, akkor szükséges ismételt urológiai vizsgálat.

Üdvözlettel: Dr. Benyó Mátyás

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. május 25., 13:19; Megválaszolva: 2011. október 03., 14:27
Kérdések és válaszok: Urológiai megbetegedések
Heresorvadással Covid oltás
Tiszelt Doktornő! Múlt héten megkaptam a Covid-19 elleni oltás első adagját.Sputnik V vakcinával oltottak. Utána olvasgattam az oltásokról és...
Dudor herezacskón
Tisztelt Doktor Úr! Körülbelül egy éve jelentek meg a herezacskómon pattanáshoz hasonló pöttyök. Mára ebből már elég sok lett. Sárga...
Mitől lehet?
Üdvözlöm. Egy férfi betegről lenne szó. Akinek 2 hete barna lett a vizelete. Sok folyadék hatására kitisztul. De ha kb 2 óra hosszáig nem iszik...
Hímvessző, gyulladt nyirok ér?
20 éves vagyok, nehány napja kisebb fájdalomra lettem figyelmes a hímvessző tövénél jobb oldalon erekciókor. Egy vékony, kemény, bőrszínű, ér...
Gyakori vizelés
Tisztelt Doktor Úr! Évek óta küzdök gyakori vizelési ingerrel. Sokszor jártam már nőgyógyásznál aki sosem küldött még tovább urológushoz....