Lelkifurdalás: esemény utáni tabletta után teherbeesés

Tisztelt Doktornő/ Doktor Úr!

Kérdéseim a következők: teherbe esésem előtt ha jól emlékszem kb. 1, 5 hónappal két alkalommal is, összesen 4 esemény utáni tablettát szedtem be (ha jól emlékszem, Postinort, vény nélkül adták oda a gyógyszertárban. Nem jeleztem ezt a nőgyógyászomnak, védőnőmnek időben (csak a kb. 5. hónapban), de
1. ha az elején jeleztem volna, milyen vizsgálatokat végeztek volna el a kis magzatomon? (A teherbe esés nem tervezett volt, de egy percig sem kívántam megszakítani.) Akkor azt mondták már nem érdemes vele foglalkozni, mert megfogant, beágyazódott.

2. Most 2, 5 éves a kislányom, egészséges, de nem hagy nyugodni a lelkiismeretem, hogy milyen hosszútávú következményei lehetnek felelőtlen viselkedésemnek? Jöhet-e ki rajta valami hormonális elváltozás a későbbiekben? Vagy nemi identitás-zavar? Esetleg ha vele nem is történik semmi, akkor az ő babájában kijöhet-e valami elváltozás, betegség, baj? Vagy a beszedés és a fogamzás között eltelt idő alatt már kiürült az esemény utáni tabletta hormonális vagy egyéb hatása?

Előre is köszönöm válaszait.

Dr. Farkas Ágnes válasza esemény utáni tabletta témában

Kedves Hölgyem! Ne aggódjon, semmilyen probléma nem történt, a gyógyszer addigra kiürült a szervezetéből. Nem kellett volna más vizsgálat sem, ne legyen lelkiismeretfurdalása emiatt, nyugodtan boldog lehet a kislányával.  Üdvözlettel.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. június 22.

Kérdések és válaszok: Terhesség, gyermekágy

Fogamzásgátló mellett esemény utáni...
Jó napot kívánok! 4hónapja rendszeresen szedek fogamzásgátló tablettát (Lindynette), tegnap le feküdtünk a barátommal, használtunk óvszert, de kiszakadt....
Esemény utáni tabletta gyakoriság
Kedves Doktor Úr! Február 20-án bevettem egy esemény utáni tablettát (ellaone). A tegnapi napon, február 25-én ismételten kiszakadt az óvszer és csak az aktus...
Szükséges -e esemény utáni tabletta?
Tisztelt Doktor Úr! Tavaly augusztus 21.-én kezdtem el újra fogamzásgátló tablettát szedni (Dienille), majd egy év elteltével, ez év augusztusában váltottam...
Lehetek terhes?
Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem fenn áll e a teherbeesés esélye ha a nemi aktus után 4 nappal Ellaone 120 órás tablettát vettem be, viszont 2 órán belül...
Esemény utáni tabletta után védekezés...
Lehetséges-e teherbeesni az esemény utáni tabletta bevétele után, (72 órás tabletta) ha utána védekezés nélkül történik az együttlét? Arra lennék kíváncsi,...
Az esemény utáni tablettát bevettem,...
Tisztelt Doktor Úr. A menstruációm: július 20-tól 24-ig tartott. 24.-én együtt aludtam a párommal, majd augusztus 1-jén délután lefeküdtünk. Ez volt nekem az...