• Szorongás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Szeretnék segitséget kérni egy problémában. Az lenne a gondom, hogy nagyon félénk vagyok, sött talán tulságosan is.Utána olvastam, szociofób vagyok.ha társaságba megyek, a szivem elkezd hevesen dobogni, valamint a kezem is elkezd rezegni, izzadok stb.szeretném megkérdezni, nem e lehet valahogy ebb9l a betegséb9l kigyógyulni, ha máshogy nem, valami gyógyszer segitségével, esetleg valami ithon alkalmazható módszerrel.

        Dr. Veress Dóra válasza a szociális fóbia témában

        Kedves Uram! Ezt szociális szorongásnak nevezik, A gyógyszerek közül a hangulatjavító szorongásoldó kombináció használható a tünetek csökkentésében, de tudnia kell, hogy ezek a szerek nem oldják meg a problémát, csak a tüneteken enyhítenek. Hosszú távú megoldást a kognitív magatartásterápia hozhat, melynek során megtanulja felismerni a negatív gondolatait és korrigálja ezeket, illetve elsajátít relaxációs gyakorlatokat, melyek csökkentik a szorongásos panaszait stresszes helyzetekben. Ha otthon használható módszereket keres, akkor próbáljon megtanulni relaxálni. Tanulja meg a helyes légzéstechnikát, sajátítsa el az izomrelaxációt, vizualizáljon, meditáljon. Mindegy melyiket csinálja, annyi a lényeg, hogy egyet sajátítson el olyan színvonalon, hogy képes legyen csökkenteni a szorongásos panaszait. Ha ezzel megvan, akkor kezdheti magát hozzászoktatni azokhoz a helyeztekhez, melyektől eddig rettegett. Próbáljon lépésről-lépésre kapcsolatokat kialakítani, először szólítson meg embereket a bevásárló sorban, aztán a buszon, és így tovább. Ha már egy-egy szituációval megbarátkozott, akkor léphet tovább egy következő szintre.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2011. október 10., 00:45; Megválaszolva: 2011. október 11., 22:21

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! 31 éves vagyok, alapbetegség nélkül, legkisebb kislányom 4 hónapos múlt. Pár hete írtam Önnek lassan két hónapja kezdődő problémáimról, melyek időrendben( szédülés, bizonytalanságérzet néha émelygéssel, pár napra...
        Üdvözlöm. Körülbelül 3 éve vannak panaszaim, van, hogy hónapokig jól vagyok, és van, hogy hónapokig rosszul, akár minden napomat megkeserítve. Először csalánkiütésem lett, kb fél évig pöttyös voltam, ami egy tüszős mandulagyulladás...
        Üdvözlöm. Olyan kérdéssel fordulok Önhöz, hogy korábban pánikbetegséggel kapcsolatosan gyógyszeres kezelést kaptam. Jelenleg is szedem még a gyógyszereket viszont kissebb dózisban. Esténként egykábult érzés fog el, mintha részeg lennék...
        Tisztelt Doktornő! Tudna nekem segiteni? Hónapok óta nem. Jól érzem magam lelkileg és testileg sem. Már reggel felkelek fáj a fejem, gyomoridegem van.Parommal vannak itthon konfliktusok,de ha megoldodik akkor se vagyok jobban. folyamatosan jár az...
        Kedves Doktornő! Régebben voltam pánikbeteg ami fulladás,mellkasfájdalom,karok zsibbadásában jelentkezett,nem kezelték semmivel mert nem mentem el phsziologushoz. Kb. Másfél hónapja kiderült hogy az ismerősömnek melldaganatot állapítottak...
        Tisztelt Doktornő! 2001-ben kezelt pszichiáter a szociális fóbiám miatt, ami abból áll, hogy hivatalos helyeken izzad és remeg a kezem ha alá kell írnom egy papírt, gyakran renegek és izzadok, szaporán veszem a levegőt, hevesen ver a szívem. A...
        Kedves Dóra! Nehèz idők utàn az èletvidámsàgom ellenère a szervezetem 3 honapja èjjeli pànikrohamokkal jelzett. Ezen el is kezdtünk itthon dolgozni de a rohamokat csak a Frontin 0.25ös tabletta nyomta el.Antidepit nem làttuk pszihologusommal...
        Üdvözlöm!-olyan kérdésem lenne hogy kb.10 éve szedek pánikbetegségre Citapram 20 mg tablettát.Az utóbbi időkben viszont újra elő jöttek a tüneteim a gyógyszer szedése mellett is.Ezért a Háziorvosom Mirzaten 15 mg írt fel mellé.Reggel 20...
        Tisztelt Dr.Nő/Úr!-meg fogadván a tanácsát miszerint:kb.10 éve szedek reggel 20 mg Citapramot és most 5 hónapja pedig Mirzatenből este 15 mg,de mellékhatásai voltak a Mirzatennek.Azt javasolta hogy a két gyógyszer egyidejülegi szedését nem...
        Üdvözlöm!-olyan problémám van hogy kb.10 éven keresztül szedtem,szedek Citapram 20 mg gyógyszert,pánikbetegségre.Ami igen jól fogta is a pánikrohamokat és a szorongásom.Annyira jó volt hogy le csökkentettem napi 10 mg re sőtt volt hogy el...