Pánik

Tisztelt Válaszadó! 2007-ben lettem pánikbeteg, állítólag az erősen alulműködő pazsmirigyem hatására (TSH 40) . Azóta a pajzsmirigy működése helyre lett állítva, folyamatos Euthyrox kezeléssel. A pánik viszont maradt. Két évig szedtem Cipralexet és Xanaxot. A nyugtatót másfél év után teljesen sikerült elhagynom, idén tavasszal pedig a pánikgyógyszert is abbahagytam. Mindezt orvosi felügyelet mellett, fokozatos csökkentéssel.Hónapokig teljesen jól voltam, két hete viszont újra kerülgetnek a rosszullétek, szorongok, nem érzem jól magam. A pajzsmirigy ellenőrizve lett, most az értékek normálisak. A napokban Neuroptimot kezdtem szedni, hátha javít az állapotomon. Azt szeretném tudni, mit tehetnék még annak érdekében, hogy ne kelljen újra gyógyszereken élnem? Elég sok mellékhatásuk volt, és bízom benne, hogy talán másképp is lehet kezelni a szorongást.Vidéken lakom, ahol kizárólag a helyi ideggondozóhoz fordulhatok, ott pedig csak gyógyszeres kezelést tudnak nyújtani.Tanácsát kérném, mit tehetek én, és hol tudnék másféle segítséget kapni? Köszönettel! Katrina

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza pánik témában

Kedves Katrina!

Nem tudom milyen mellékhatások riasztják el a gyógyszerszedéstől, de természetes igény, hogy kontrollja alá akarja vonni ezt a szorongásos állapotot. Mindezt megteheti, ha pszichoterápiás megoldáshoz folyamodik. Nem tudom mely vidéken él, de érdemes lenne akár csoportos relaxációba járni, esetleg kifejezett pánik-csoportba. Ezek az Ideggondozótól függetlenül működnek/működhetnek, talán az ön közelében is hirdetnek ilyesmit. Természetesen egyéni terapeutát is felkereshet ezzel a problémával.

 Üdvözlettel: Dr. Bakos Cinnia Dóra, pszichiáter

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. július 17., 09:50; Megválaszolva: 2009. július 17., 09:50
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Szeparációs szorongás? Mit lehet...
Jonapot! Adott egy 1eves 2honapos ikerpár, (fiu , lany) .Kb 1honapja a fiu viselkedese nagyon megvaltozott. Foldhoz verte magat, duhrohamai voltak, falba...
Pánik vagy komolyabb?
Tisztelt Doktornő! Hosszú évek óta szenvedek depresszióban és szorongasban. Erre Citapramot és Rivotrilt szedek, reggel 30 mg citapram és 0,5 mg...
Fejfájás - escitil?
Kedves Doktornő! Mindig is aggodalmas típus voltam, ami kb. 2honapja erősödött fel bennem, főleg a 2,5 éves kislanyommal kapcsolatban. De úgy...
Nyugtató vagy hangulatjavító
Tisztelt Doktornő! November közepén kezdődtek a panaszaim. Azóta már másodszor vagyok 1 hónapos táppénzen és még nem jutottam sehova....
Mi állhat a háttérben?
Tisztelt Doktornő! Abban szeretném a segítségét kérni, hogy 5 évvel ezelőtt volt egy síbalesetem, akkor ott nagyon megijedtem halálfélelmem volt!...