Stressz, szorongás okozta szívfájdalom

Én egy 11. osztályos gimnazista lány vagyok. Sajnos maximalista vagyok, nagyok az elvárásaim magammal szemben, és a szüleim is sokat várnak tőlem. Rengeteg időmet elveszi a tanulás, és az a legnagyobb baj, hogy tanulás közben nagyon stresszes vagyok, és sokszor kilégzéskor szívfájdalmat érzek. Ilyenkor egyszer olyan érzésem van, mintha kilégzéskor valami megnyomná a szivemet, máskor pedig mintha meghúzódna egy izom a mellkasom bal felén. Ez alkalmakkor – hogy nyugtassam magam – szoktam mérni a pulzusom. 70-80 között szokott lenni az idegeskedés ellenére is.
Aggódom az egészségem miatt, ezért nagyon sokat a szívbetegségeken gondolkodok, szorongok emiatt. Ilyenkor is ugyanilyen fájdalmakat érzek, mint tanuláskor. De az az érdekes, hogy amikor nem a szivemen töröm a fejem, nem ezzel foglalkozok, akkor nem érzek semmi rendellenességet, még sportoláskor sem. Ezért gondolom, hogy pszichés eredetű lehet.
Doktornő / Doktor Úr szerint ezek a tünetek mitől lehetnek? Van komolyabb aggódásra okom?
 
Segítségét előre is nagyon szépen köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza szorongás témában

Kedves Kérdező!

Biztosan nincs oka aggodalomra, szivbetegsége ezek alapján nem lehet

. A maximalizmus és az állandó megfelelni akarás fentarthatja az állandó készenléti állapotot, amely görcsös feszültséget, szorongást eredményezhet. Mindez lehet olyan szintű, amelyet még nem tudatosít, de a teste már jelzi tünetként mindezek jelenlétét.

eg kellene tanulnia ellazulni és azt is, hogy ne akarjon mindig, mindenkinek megfelelni.

Jó pihenést és sok jó kikapcsolódást a nyárra!

 Üdvözlettel: Kazimir Ágnes, pszichoterapeuta

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
WEBBeteg szakértő
WEBBeteg szerkesztőség
Kérdés: 2009. július 01., 14:43; Megválaszolva: 2009. július 01., 14:43
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Olanzapin+Scippa gyógyszerek...
Kedves Doktornő! 2018ban bekerültem a Péterfy utca kórházba a zárójelentésen pszichotikus szintű szorongás volt megnevezve. 3 éve szedek...
Pánikbetegseg!
Kedves Doktorno! Fontos kerdesswl fordulok onhoz. En panikbetegsegemre szedek 75mg Olwexyat, ez egy ideje mar nem hasznal es emelve lett 150 mg ra erdekelne...
Alvászavar
Tisztelt Doktornő! Az utóbbi 2-3 hónapban szinte minden éjszaka többször (kétszer, háromszor) és szinte mindig ugyanabban az időpontban (éjfél, 2...
Mellkasfàjdalom
Tisztelt Doktornő! 3-4 hete kezdődött erős mellkasfájdalmam a szegycsont közepèn, de sokszor minkèt oldalra sugárzik, illetve előfordul, hogy torok...
Paroxetin altetnativa
Kedves Doktornő, szeretném megkérdezni, hogy milyen alternatív gyógyszerek léteznek a Paroxáton kívűl ami szorongásóldók. Már néhány éve...