Nagyon magas az összes kalcium szintem, biztosan daganat?

Tisztelt doktornő/doktorúr! A napokban kaptam kézhez rutin labor eredményemet, melyen az összes kalcium szint normál értéknek 2, 15-2, 5-ig volt megjelölve, ezzel szemben az én értékem 2, 8 volt. Háziorvosom a belgyógyászatra utalt, többet nem akart mondani erről amíg a vizsgálatok le nem zárultak. Orvosi szempontból nyilvánvalóan ez a helyes magatartás, azonban miután a belgyógyászatra több mint egy hónap múlva kaptam időpontot, és mivel eléggé hipochonder típus vagyok, rendkívül ideges és elkeseredett lettem, miután az interneten magam néztem utána a lehetséges okoknak. Itt három lehetséges okot találtam erre az állapotra: 1.) Sok tejtermék fogyasztás 2.) Túlzott D-vitamin bevitel 3.) Csontvelő vagy valamilyen más rákos megbetegedés, mely a csontból oldja ki a kalciumot. Sajnos az első kettő opció nem lehet rám igaz, mivel heti, de inkább havi szinten mérhető az általam elfogyasztott tejtermék mennyisége, míg a D-vitamin bevitel azért nem, mert nem szedek semmilyen vitamint és napon az elmúlt egy évben alig voltam, mivel a saját lakásomból dolgozom, ill. munkanélküli voltam ugyancsak otthon. (Sajnos nem is mozogtam szinte semmit, így napon nem voltam). Az összes kalcium szinten kívül, még két kiemelkedően rossz eredményem volt: Összkoleszterin 7, 9 és TSH 6, 4. A fentiek és az olvasottak fényében tehát sajnos csak arra tudok gondolni, hogy rákos betegséggel küzd a szervezetem, de az előreláthatólag 1 hónapos bizonytalanság miatt még nyugtatókkal is folyamatosan magas a vérnyomásom és pulzusom. Tisztában vagyok azzal, hogy önök sem állíthatnak fel ez alapján diagnózist, ezért kérdésem az lenne, hogy van-e akár 20% esélyem arra, hogy ez nem daganat vagy kezdjek el rá felkészülni? Egyéb vizsgálat: 3/4éve: gyomort. nyelőcső gyulladás, tumormarker negativ 1/2éve: vastagbélt. negativ, IBS-nek minősítve, hasiUH negativ, 4mm-es ciszta az epén (azt mondták 1cm-ig nem kell foglalkozni vele) 2 hónapja: koponya CT: negativ Előre is nagyon köszönöm válaszukat és segítségüket!

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Tomonkó Magdolna válasza a labor eredmény témában

Kedves Kérdező! Ebben az életkorban egyáltalán nem a daganat az első gondolata az embernek. A belgyógyászaton további laborvizsgálatokkal el fogják dönteni, hogy ez az eltérés a mellékpajzsmiriggyel áll-e összefüggésben, vagy nem. Ehhez meg kell határozni az ionizált kalcium mennyiségét és a parathormon szintjét a vérben. A mozgásszegény életmód, a viszonylag kismértékű kalcium bevitel - aminek a felszívódását a tartósan alkalmazott Esomeprazol típusú gyógyszerek tovább rontják, az elégtelen D vitamin ellátottság, elsősorban a csontanyagcsere zavara felé tereli a gyanút. Az azonnali beavatkozást igénylő kalcium szint lényegesen magasabb mint az Ön értéke. Addig is, amíg a belgyógyászati vizsgálatokra vár, növelje a fizikai aktivitását, ez önmagában is a csontépítés felé tolja el a folyamatokat, ami csökkenti a vér kalcium szintjét a beépülés fokozása által. A koleszterin szint és a TSH eredménye összefügg(het), a pajzsmirigy irányában is további vizsgálatok szükségesek. Üdv: dr. Tomonkó Magdolna

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2014. április 28., 17:18; Megválaszolva: 2014. május 01., 09:12
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
Miként szokjak le a Frontinról?
Tisztelt Dr nő! 15 évvel ezelőtt lányom 2éves volt azzal a panasszal fordultam orvoshoz, hogy úgy érztem össze vissza kalapál a szívem. Kiderült ez...
Daganat vagy más gond lehet?
Üdvözlöm doktornő! Az utóbbi hetekben,napokban szinte állandóan kicsit szédülök és napközben hol a fejem egyik részén hol a másik részén...
Alacsony pulzus
Üdvözlöm! Voltam kardiológiai kivizsgáláson, meg még egyéb máson is. Helyeztek fel Holter ekg-t is. Az orvos azt mondta, hogy nincs semmi baj, van...
Utazás közbeni rosszullét
Tisztelt Doktor Úr, Doktornő, Olyan tüneteim vannak, hogy főleg utazás közben elkap a rosszullét, hányingerem lesz, a torkomban és a gyomromban...
Nyugtató gyógyszer hatása
Tisztelt DoktornőDoktor Úr! Sajnos mindig is "aggódós" típus voltam, így szerintem az átlagnál érzékenyebb vagyok a stresszre, illetve nagyon...