Szívritmuszavar oka mi lehet?

Tisztelt Doktor Úr/Nő! Az utóbbi két-három hétben kezdtem el érezni, hogy a szívem össze-vissza ver, néha mintha "kopogna", vagy olyan erősen verne, hogy úgy érzem kiszakad a helyéről. 6 éve volt először ilyen tünetem, altatásos beavatkozás után, az elmúlt egy évben két altatásos műtétem is volt, illetve pszichiáterhez járok pánikbetegség és depressziós zavarral, amire Sertralin Sandozt szedek, napi 1*100 mg-ot. Az első gyógyszer után volt ennyire erős szívdobogásos tünetem, amire az orvosom azt mondta, hogy elmúlik. Egy idő után így is lett, ez kb. 2 hónap volt, most viszont napi szinten 4-5-ször is jelentkezik, férjem szerint is olyan, mintha kihagyna a szívem, utána pedig meglódul. Kérdésem, hogy a gyógyszer okozhatja újra? Szeretnék elmenni egy kardiológiai kivizsgálásra. Ön szerint kérhetem a háziorvosomtól ezen okok alapján? Válaszát előre is köszönöm! Tisztelettel: Vera

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Molnár Dóra válasza ritmuszavar témában

Kedves Kérdező! A panaszok alapján indokolt kardiológiai kivizsgálás, de valószínűleg nem lesz nagy probléma. A panaszai hátterében úgynevezett extraszisztolék állhatnak- ezek nem sorban érkező ütések, melyek után igyekszik a szív ismét rendes ritmusban verni, ez néha rövid szünet után lehetséges, ilyenkor érzi a nagyobb dobbanást. Többféle extraszisztolé van, melyeket EKG-val esetleg 24 órás EKG monitorozással (Holter-vizsgálat) lehet kimutatni, az eredmény birtokában lehet dönteni a kezelés szükségességéről. Ez a probléma azonban gyakran nem igényel speciális kezelést.

Koffein fogyasztás kerülése javasolt.

Érdemes esetleg valamelyik recept nélkül kapható magnézium készítménnyel próbálkozni, a ritmuszavar gyakoriságát csökkentheti. Az alkalmazási előírás utasítása szerint szedje!

Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2013. október 10., 08:44; Megválaszolva: 2013. október 13., 19:42
Kérdések és válaszok: Szorongás, pánikbetegség
csomók a mellbimbóimban...
Üdvözlöm 26 éves férfi vagyok. Kb két hete mind a két mellbimbóm megvan duzzadva, érzékeny, mind a kettőben két csomót érzek, ami kiis látszik...
Folyamatos szédülés
Jó napot kívánok! Egy évvel ezelőtt kezdődtek a panaszok. Kezdetben szédüléssel, palpitációval. Innen indult a kivizsgálások sora. Kardiológus...
Szükséges labor / és egyéb...
Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy milyen labor / és bármilyen egyéb vizsgálatra lenne szükség, ha azt szeretném kizárni hogy a...
Szorongásos tünetek
Tisztelt Doktornő! Azzal a problémával fordulok Önhöz, hogy az utóbbi 3 évben elkezdődött a pánikbetegségem, amit kivizsgáltattam 2019-ben, akkor...
Mi okozhatja a panaszaimat?
Tisztelt Doktornő / Doktor úr! Önökhöz fordulnék, mivel annyi mindent kipróbáltam ,hogy nem tudom milyen irányba indulhatnék el. A panaszaim...