• Pitvarfibrilláció

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Kedves Doktornő! Permanens pitvarfibrillációmat 2x150mg rytmonmal 3x0.25mg xanaxal és napi 2mg syncumaral kezelik illetve szedek még napi 3 szem panangint.Továbbá magass vérnyomásra 1x5610 es covencardot szedek.A gyógyszerek vagy a teljes életmódváltás illetve mindkettő hatására javult annyit az állapotom,hogy csak akkor fibrillálok ha vízszintes helyzetben vagyok,de akkor sem mindig ,naponta kb 20%-ban fibrillálok max.Úgy olvastam,hogy a vérnek kb 2 napig kell pangania a pitvarban mielőtt elkezd alvadni,a veszély pedig abban rejlik amikor visszaáll a szinusz ritmus kilökődhet a vérrög .A kérdésem az lenne hogy szedjem e tovább a véralvadás gátlót ?Mivel pár órás fibrillációim vannak biztos hogy szednem kell?A legkisebb ütésre is tenyérnyi lila foltokkal bevérzésekkel vagyok tele pedig az inr szintem csak 1,8 körül van.Magasabbnál már véres a vizeletem.Kérem szíves válaszát.

        Dr. Bene Orsolya válasza a Pitvarfibrilláció témában

        Kedves kérdező! Az állandó ritmusváltás sem túl szerencsés a stroke-kockázat szempontjából. Hivatalosan van egy rizikóbecslő skála (CHADS-VASc), ami alapján eldönthető, szükséges-e vérhígító kezelés - fiatal életkorban, ha nincs társuló szívbetegség, nincs magas vérnyomás, cukorbetegség, nem volt megelőző stroke, akkor elvileg nem szükséges. Az Ön esetében a magas vérnyomás már egy plusz kockázati tényező, ebben az esetben lehet mérlegelni, hogy aspirin legyen-e a syncumar/marfarin helyett, bár a legújabb vizsgálatok alapján egyértelműen jobbak az utóbbiak a stroke megelőzése szempontjából. Mindenesetre az 1,8-as INR-nek nincs sok értelme. Azonban nem hiszem, hogy itt kellene eldönteni, szedjen-e gyógyszert, és ha igen, melyiket, javaslom, menjen vissza a kardiológushoz és beszéljék meg ezeket a problémákat, különös tekintettel a vérzési hajlamra, lehet, hogy ezek fényében elégnek találják az Aspirin szedését is, amíg nincs több rizikófaktora.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        kardiológus szakértőnk

        Dr. Bene Orsolya
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2011. június 24., 20:56; Megválaszolva: 2011. június 29., 10:14

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr, 14 hetes kismama vagyok. Voltam rutin EKG vizsgálaton a háziorvosomnál. Korábban semmi panaszom nem volt, jelenleg sem érzek semmi szokatlant. Az EKG az alábbi eredményt hozta: "Az elemzett szakaszon (16 sec, 19 ütés)...
        eredmény 54%-ot lát 140 es pultusnál Ill.interventlicularis aszinkronia a jobb kamra késésévem.ill.kintraszt anyag adását követően a basalis anteroseptalis segmentumban látható midmyocardialis halmozás.ez mit jelent? Intraventlicularis...
        Kedves doktornő!Én egy 42 éves egészségesen élő,hobby sportoló nő vagyok.Az éves szűrésen enyhe szívzörej miatt szívultrahangot javasoltak,ahol azt mondta a doktornő,hogy lazább a billentyűm,de nem kell megijedni,csak annyi a dolgom,hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra, A 17 éves fiam az utóbbi időben panaszkodott hogy szív tájékon szúró fájdalmat érez, amely spontán szűnik,rövid ideig tart, terhelésre nem jelentkezik. A kardiológiai eredmény értelmezésében kérném a...
        Kedves Doktornő! 32 éves nő vagyok és a következő kérdéssel fordulok Önhöz. Ez év június7-én voltam kardiológiai kivizsgáláson (Szívultrahang, EKG). EKG: s.r.R kp áll, norm PQ, repol zavart, ST III a VF V3,6 min depr. uitt lapos poz...
        Udvozlom! Az lenne a kerdesem, hogy az alabbi EKG es SzivUH lelet jonak szamit? Levegotlen helyen nagyon sokszor szedulok, panikbetegsegem ismert. PSVT-re gyanakodtak mert voltak olyan rohamok de azok megszuntek juniusban. Okozhatja ezt talan a rossz...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! 6 évvel ezelőtt diagnosztizáltak nálam magas vérnyomás betegséget, már az elejétől kezdve Valsartan-t szedek rá. Tavaly szeptemberben folyamatos szédülés tört rám, kéz és mellkas fájdalom kíséretében,...
        T. Cím. Szeretném ha véleményt írna az alábbi holter eredményről. Panaszaim: szabálytalan ritmus, szívdobogás, remegés, hányinger, ájulás érzet. Van hogy fél napokat fekszem mire jobban vagyok egy ilyen roham után, és szinte monden nap van...
        Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy pár hónappal ezelőtt amikor lefeküdtem éjszakánként köhögésre ébredtem fel. Felkerestem a háziorvost elküldött 2 irányú mellkas felvételre és az alábbi leletet diagnosztizálták. "Éles...
        Kedves Doktornő! Tüdőszarkoidózis és kétoldali tüdőembóliát (2016 május)követően. egy éve már csak Xareltot szedek. Régebben medrolt és metorexatot is. 2016 óta rendszeresen mérem a vérnyomásomat és mindkét kézen egymást követően....