Szívvritmus zavar

Kedves doktornő, Bemásoltam alább az egy éve ebben a témában történt levelezésemet. Még mindig tartanak az extra systolék, közben újabb kardiológus is firmálta, hogy nincs organikus háttere pedig "rajtakapta" az extra systole-t. Gondolom a stressz miatt lehet, mert az utóbbi két évben 5 műtétem volt különböző okokból (mandula, arcüreg, lábtörés). Mennyire nyugtathatom meg magamat, hogy ártalmatlanok ezen a zavarok? Úgy érzem jelenleg ördögi körben vagyok: állandóan szorongok emiatt ami rossz hatással van a szívemre. Köszönöm, Üdvözlettel Szivritmus zavar Érkezett:2009-07-24 15:06:54 Tiszetelt doktor úr/doktornő, Szívritmus zavarom van (kihagyásokat érzek), a kardiológus szerint nincs organikus háttere. Főleg akkor jelentkezik amikor pihenni, lazítani kezdek (példaul egy sportolást kovető nap után) vagy néha a sportolás megkezdése utáni közvetlen első leálláskor (amikor a pulzusszám csökkenni kezd). Legtöbbször akkor érzem amikor hátradőlök a székben, vagy enyhén hanyatt fekszem. Közben kiderült, hogy krónikus mandulagyulladásom is van, ki kell venni a mandulámat. Lehet a góctól vagy esetleg stressztől? Mit lenne célszerű tennem, hogy megszűnjön vagy kiderüljön az igazi oka? Válaszát előre is köszönöm. Válasz:2009-07-25 22:28:12 Kedves kérdező! Az ún. extraszisztolék hátterében gyakran nem lehet okot kimutatni, gyakran összefüggenek stresszel, esetleg ionzavarral, de gyulladásos állapotokban is növekedhet a számuk. Lehet, hogy mandulaműtét lesz a megoldás, egyéb esetekben az extrák maguktól is elmúlhatnak, máskor a sport, esetleg Magne B6 szedése szokott jó hatással lenni, de van, hogy tartósan kellemetlen panaszt okoznak (a kardiológus szervi okot kizárt, így a kihagyások nem számítanak rosszindulatúnak). Általában gyógyszeresen nehezen befolyásolhatóak, néha alacsonyabb pulzusszám mellett csökken az előfordulásuk, ilyenkor pulzusscsökkentő, béta-blokkoló lehet jó hatású, máskor viszont pont magasabb szívfrekvenciánál tűnnek el. A műtét után érdemes ismét felmérni az előfordulásukat. Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Bene Orsolya válasza a ritmuszavar témában

Kedves kérdező! Ha nincs szervi eltérés, ne aggódjon az extrák miatt. Ezek lehetnek valóban kellemetlenek, és nem is mindig szüntethetők meg, de ha szorong is miattuk, azzal nem tesz jót. Holter-lelettől és panaszoktól függően (a Holteren nagy számú, az összes ütés kb. 20-25%-át kitevő kamrai extrák esetén, melyek egy gócból indulnak ki) szóba jöhet ablációs beavatkozás is, bár ennek sikeraránya sem 100%-os. Mindenesetre én azt tanácsolnám, hogy próbálja elfogadni, hogy nincs szervi baj, és ezek a bedobbanások nem okoznak bajt.

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2010. augusztus 12., 15:00; Megválaszolva: 2010. augusztus 15., 17:18
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...
Hirtelen szív halál vagy infarktus...
Üdvözlöm Dr nő!!! Nevem Malaga Ferenc. Egy nagyon nagy kérdéssel fordulok önhöz. Ugyanis tavaly szeptemberben bekerültem kórházba szív ritmus...