• Mit mivel?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

                                        Kedves Orsolya!

        Iden toltom a 48.-at

        3 evvel ezelott  rosszullet jott ram, az a nemtudom milyen erzesu.

        Akkor a meg mukodo Szabolcs utcai korhazban kotottem ki, ahol meg aznap kateteres ertagitast csinaltak nalam.

        Problemat nem talaltak, masnap haza is engedtek.

        A gyogyszereket azota is szedem, NORMODIPINE-t, ATORIS-t, LIPANOR-t.

        Verzsir nalam evek ota magas, /mult honapban2.72/de ki tud ellenalni a kocsonyanak stb.

        Kozerzetem nem rossz, minden mukodik, de az orvosom, sot a multkoriban helyettesito orvos is azt kerdezte, hogy tenyleg nincs problemam, mert ugyanis a 3 fele gyogyszer egyuttes szedese nem igazan jo.

         Itt kernem az on tanacsat, hogy most mi tevo legyek?

        Szedjem tovabbra is, vagy jobb lenne leallni veluk?

        Kerem adjon tanacsot!

        Nagyon szepen koszonom.

        Tisztelettel Farkas Zoltan Hatvan

        WEBBeteg szakértő válasza a mellkasi panasz témában

        Kedves Zoltán! Ideje lenne átgondolni ezt a kocsonya-dolgot, elvégre az egészségéről, az életéről van szó! Az Atoris+Lipanor kombináció annyiban nem szerencsés, hogy a két szer együttes használatakor fokozottan észlelhetők mellékhatások (pl. izomfájdalom, májenzim-emelkedés), de ha nem sikerül egy gyógyszerrel elérni a megfelelő lipidszintet, alkalmazhatók együtt - rendszeres laborkontroll mellett. Nem írja, a 2, 72-es érték az LDL-re vagy a trigliceridre utal, jó lenne az összes lipidértéket együtt látni, ezek függvényében jön szóba esetleg gyógyszerváltás (az Atoris nagyobb mértékben a koleszterin-, a Lipanor inkább a trigliceridszintet csökkenti). Az életmódbeli változtatás (zsíros és kalóriadús ételek kerülése, dohányzás elhagyása, rendszeres testmozgás) azért is fontos, mert elképzelhető, hogy ezzel együtt elhagyható lenne valamelyik vérzsírcsökkentő szer. Emellett hiányolom a gyógyszerei közül a vérhígítót (Aspirin vagy Plavix), ha tényleg történt tágítás - bár nem teljesen egyértelmű a leírása, hogy végül találtak-e eltérést vagy sem. Ha nem igazolódott koszorúér-szűkület, jó volt a kamrafunkció, akkor vérnyomáscsökkentésre a Normodipine megfelelő szer (amennyiben a mért értékek is normál tartományban vannak). A gyógyszerváltoztatást leginkább a laboroktól tenném függővé (lipidek, májenzimek, CK, vesefunkció), a beállításban háziorvosa, illetve lipidológus szakember segíthet, de Ön is sokat tehet a célérték eléréséért.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2010-02-02 18:00:01; Megválaszolva: 2010. február 02., 18:00

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktornő!4 napot feküdtem korházban.Pánikbeteg vagyok,de most a háziorvos STD bejegyzéssel küldött korházba.Készültterheléses és normális ekg is.A terheléses ekg eredménye:V4-V6-ig nem sign.STD alakult ki.Az átlagos ekg...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Lehetséges jobb kamrai vezetési késés [RSR (QR) V1/V2-ben]. Ez áll 14 éves kislányom friss sportorvosi EKG leletén,de úgy adták át számára,hogy minden rendben van. Valóban nincs probléma? Aggódom.
        Tisztelt Doktornő Mult héten sürgösségire mentem ahonnan a kórház kardiologiai osztályára utaltak kivizsgálásra. Panaszom összevissza szivverés volt, ami mellett néha 120 as pulzus lett pár percre, majd ujra 80. Ez kb 2-3 órán át tartott,...
        Tisztelt Doktor út/nő! 21 éves nő vagyok, átlagos testalkatú és többnyire extrém alacsony a vérnyomásom. Egy ideje a szívem kihagy, extra ütéseket tapasztalok. Egy alkalommal pánikrohamszerű tunetek kísérték, így bementem a kórházba,...
        Tisztelt Doktornő! Segítséget szeretnék kérni, két hete mellkas fájdalmaim vannak, a diasystolés érték sokszor magas , 89-98 között mozog, a többi érték rendben van , a pulzusomra szedek gyógyszert az magas szokott lenni.Sokszor...
        Tisztelt Doktor úr /Doktornő! Az lenne a problémám, hogy időnként ha hanyatt fekszem látom ahogyan lüktet a hasam. Általában nem érzem, vagy ha érzem is nagyon ritkán és enyhén érzem ha lüktet. Nem vagyok sovány, inkább túlsúlyos (170cm...
        Tisztelt Dr. Úr / Dr. Nő 35 éves férfi vagyok szeretném megkérni hogy szívultrahang leletemet véleményezze hogy jó-e a leletem vagy sem. Lelet: Az aorta ascendens belátható szakasza ép, a billentyű 3 tasakos nem meszes jól nyílik,aortavitium...
        Kedves Doktor Nő/Úr! Az lenne a kérdésem, hogy jártam az elmúlt hetekben doppler ultrahangon ami negatív, kardiologian szív uh illetve ekg ami szintén nem mutatott elváltozast. A vérvételben külön kértem a szívizom vizsgálatát a kreatin...
        Tisztelt Doktornő! 68 éves, súlyos COPD-s vagyok, férfi. Nyugalmi szívfrekvenciám 50-60 között változik. Kb. 10 éve ilyen alacsony,(előtte tipikusan 72/min) amióta az első pitvarfibrillációm volt, és gyógyszert szedek rá azóta is. Sokáig...
        Kedves Doktornő! Megszeretném kérdezni, hogy pszichiáter által felírt Frontint, tudom-e v.milyen Calivita készítménnyel helyettesíteni? Kardiológián szív eredetű szervi problémát nem találtak, de sürgősségire szívszorítással,melyet...