Mi lehet ez?

24 éves lány vagyok, december végén erős fájdalmaim voltak mindkét térdemben, majd a térd hajlatában (hátul) csomók jelentkeztek. Több orvosnál is voltam. Ekográfon nem találtak semmi rendellensséget, igy más orvoshoz is elküldtek aki felírta a Diprophos injekciót, mert, hogy a térd gócai vannak megdagadva és ezt a mindenapi állás okozza (de nem a térdbe adták be hanem farba.) Ez teljesen felborította a hormon háztartásomat, hizni kezdtem kb. 15 kg, a fájdalmak viszont megszüntek. Endokrinologusnál is voltam, de ott sem találtak semmi rendellenességet, a Cortizol szitem egy picit magas volt 5, 4,de ez azzal is magyarázható, hogy a reggeli órákban volt a vérvétel. A lábam tele lett cellulitával ezt a hirtelen hízás okozta, viszont fogytam már 6 kg. Balneológián is voltam, de mindenki azt mondja, hogy ez a hirtelen súlyemelkedéstől van, vagyis csak a csellulitára térnek ki és hogy a csomók azok zsircsomók, és hogy kíméljem magam, pócoljam magasra a lábam, és kenegessem krémmel cellulita ellen és ha fájdalmaim vannak használjak diclofenac, vagy fastumgelt. Viszont nagyon zavar ez az egész állapot, nem hagy nyugodni. Mitöl kezdődött? Mért voltak a fájdalmak és a zsicsomok? Nem hinném, hogy ez csak a hízásnak köszönhető, a zsírcsomók ugyanúgy megvannak és már a térdem körül is van, mintha csak terjedne és egyre több kis csomó jelentkezne. Mit lehetne még tenni, mert nagyon zavaró ez az egész, és mi lesz, ha kisbabát fogok várni, a lábam azt, hogy bírja ki? Elöre is köszönöm, üdvözlettel Éva.

WEBBeteg szakértő válasza trombózis témában

Kedves Beteg! Ilyen fiatal korban mélyvénás thrombózist leggyakrabban a fogamzásgátló szedése okozhat. Ehhez hozzájárulhat  más- fokozott véralvadékonysággal járó betegség megléte - ennek kivizsgálását Belgyógyászaton végzik (pl. Leiden mutáció, PC, PS deficientia). Hagyja abba a fogamzásgátló tabletta szedését és térjen át más fogamzásgátló módszerre. Ne fürödjön meleg vízben-az fokozza a vénás pangást, így elősegíti a véralvadást. A világ jelenleg affelé tendál, hogy mélyvénás thrombózist követően Heparin védelemben (+kompressziós harisnya viselése mellett) az azonnali mobilizáció megkezdhető. Szerintem menjen vissza vénás color doppler vizsgálatra és kontrolláltassa meg a mély vénás trombózist. Ha a mélyvéna teljesen nincs elzárva, 1, 5 hónap után nyugodtan élhet szexuális életet, mert ilyenkor a thrombus már nem nagyon szokott elvándorolni! Dr. Bodnár Fruzsina

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát.
A válasz 5 évnél régebben keletkezett, így egyes tanácsok napjainkra túlhaladottá válhattak.
Megválaszolva: 2009. július 07.

Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek

Trombózis a vádliban sportolásról mikor...
Tisztelt Doktornő! Pár napja írtam Önnek vádlifájdalom és trombózistól való félelem miatt. (https: //www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/emesztorendszer/171303)...
Trombózis?
Tisztelt Doktornő! Vélt, valós trombózisom után szeretnék érdeklődni, mivel sajnos egyértelmű választ nem kaptam. Januárban egy teljesítménytúra után nagyon...
Trombózis, avagy sem?
Tisztelt Doktornő! Előszőr is nagyon köszönöm az eddig válaszait, igazán megnyugtató volt, részletes, és alapos. Elmentem ma a color doppler vizsgálatra,...
Veralvadas
Kedves Dr. Nő! 27 éves férfi vagyok! Nem dohányzom nem iszom alkoholt nem kávézom. Ismert betegségeim: Hyperprolactinemia, allergiás asztma és...
Vérrögképződés veszélye
Tisztelt Doktornő / Doktor Úr! Azt szeretném megkérdezni, hogy Betagen vagy Cognit orvosságok szedése elősegítheti-e vérrögképződést és trombózis kialakulását...
Alsó végtag fájdalma
Kedves Doktornő! Jobb alsó lábszárban nyomásérzékenység, enyhe fájdalom tapasztalható ülés közben, kb. a jobb oldal középső részén. Vérnyomásom 110/70 körül...