Koleszterin csökkentés - Kinek az utasításait kövessem?

T: Dr Nő/ÚR!   Négy éve szedek megemelkedett vérnyomásomra napi egy sz. nebiletet. Így a150/90/80 értékekből lett ezideig tartósan  max. 130/70/60-70-es érték. 42-éves vagyok. A családomban gyakori ez a probléma és sajnos az infarktusos halál is. Elmentem egy teljes kardiológiai kivizsgálásra labor eredményekkel együtt. Minden eredményem jó volt kivéve az össz.koleszterinem/ 5, 5/ és a GGT-m/135/! A GGT-m már több éve ezen az értéken stagnál. / Kizárólag alkalmanként fogyasztok sört napi egy presszó kávét/ Szívultrahang, EKG tökéletes. Szakorvos napi egy szem Atorisz 40mg -ot írt elő a nebilet mellett.Három hon. mulva kontrol. Háziorvosom inkább napi egy szem ATORVA-TEVA 20mg írt fel a nebilet mellé, hogy a GGT -m rosszabb lesz indokolta.Kérdéseim..... Kinek az utasításait kövessem? Indokolt-e 5, 5-ös koleszterinnél csökkentőt szedni ha így a vérnyomásom jó? Igaz-e, hogy aki egyszer elkezdi szedni a koleszt.csökk.-t annak élete végéig szednie kell mert később nélküle a szervezete nem tudja feldolgozni?

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza koleszterin témában

Kedves kérdező!

Az adatok alapján (magas vérnyomás, emelkedett koleszterin, életkor, terhelő családi anamnézis) fokozottabb a kockázata az érelmeszesedés kialakulásának. Viszont ha jól értettem, eddig nem szedett még gyógyszert a koleszterin miatt, így kezdetben (főleg, ha diétát is tart mellette, nem eszik zsírosat, sok zöldséget, gyümölcsöt,. halat fogyaszt) valószínűleg elég a kisebb, 20mg-os dózis is, néhány hónap múlva érdemes kontrollálni az értéket.

A koleszterincsökkentőt többnyire azért nem "sikerül" később elhagyni, mert ha korábban diéta mellett is magas volt a koleszterin, valószínűleg a gyógyszer abbahagyása után sem lesz más a helyzet (az Atoris típusú szerek a koleszterinnek a szervezetben történő előállítását gátolják, nem a koleszterin "feldolgozásába" avatkoznak bele) . Tekintettel az emelkedett májenzimre, a későbbiekben, ha így is magas a koleszterin, a dózisemeleés helyett inkább kombinációs készítmény alkalmazása jön szóba.Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. július 01., 22:58; Megválaszolva: 2009. július 01., 22:58
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Kardiologia ultrahang
Jò estét kívánok! A mai napon voltam kardiologiai szakrendelèsen, mert Covid fertőzés után (2020 november) még mindig nagyon fáradékony vagyok, a...
Pulzus érték
Szép napot! Arról szeretnék érdeklődni, hogy én voltam egy hónapja kivizsgáláson szív ultrahang és egk formályában terheléses EKG nemvolt...
Szívprobléma
Tisztelt Doktornő! Kb. 3 éve rosszul lettem a munkahelyemen. Magas vérnyomás, elvileg rossz EKG. Bétablokkolót kaptam az üzemorvostól, és metoprolol...
Mitől ver a szívem erősen
Tisztelt Doktornő! Kb 2 hónapja kezdődött az egész, amikor az éjszaka kellős közepén erős szívdobogásra, légszomjra, hidegrázásra...
Fertőzés eredetű szívpanaszok...
Tisztelt doktornő! Elmennék önhöz a magánklinikára vizsgálatra, de nem szeretnék már fölösleges költségeket a sok kudarc miatt, emiatt szeretném...