Szívritmuszavar: menjek vissza a szakorvoshoz?

Kedves Dr. Bene Orsolya!

Köszönöm a válaszát. Azt írta, hogy 24 órás Holter eredményét nem látja. Igazából nem is volt ilyen, mert a kardiológus szerint csak akkor van erre szükség, ha nem javul az állapotom. A gyógyszer igazából az erős szívdobogást megszűntette, tehát ezen segített, de mostanában egyre többször fordul elő, hogy azt érzem, hogy a szívem mintha begörcsölne, vagy valami összehúzná és mintha kihagyna egyet.Van úgy, hogy órákon át ezt érzem, nem folyamatosan, vagy van úgy hogy egy nap többször is, a másik nap meg semmi bajom. Az EKG-vel és ultrahanggal minden rendben de mégis nagyon kellemtlen érzés, és ijesztő is. Azt is írta, hogy nem írtam a pajzsmirigyemről. Végeztek ilyen vizsgálatot is és azzal is minden rendben. Viszont a leletemen nem szerepel a vas. Tehát lehet, hogy ez esetleg vérszegénységtől van? Azt még hozzátenném, hogy pillanatok alatt elzsibbad a kezem vagy a lábam, ha olyan szögbe van és folyton hidegek a végtagjaim. És még az életkoromról érdeklődött, 25 éves vagyok (egyébként nem dohányzom és elég vékony testalkatú vagyok.) Ez akkor csak egyszerű rossz vérkeringés, és ezen hogy lehet javítani. Ön javasolja, hogy menjek vissza a szakorvoshoz és kérjek egy 24 órás Holtert?

Válaszát előre is köszönöm.

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg szakértő válasza szívritmuszavar témában

Kedves kérdező!

A kihagyások és a velük járó panasz valószínűleg extraszisztolék következményei. Ezek a vártnál korábban jelentkező elektromos impulzusok, amik korai szívösszehúzódást, azután pedig hosszabb-rövidebb szünetet, kihagyást okoznak, többnyire ártalmatlanok. Általában a pulzuscsökkentő gyógyszer ezek számát is csökkenti, máskor viszont pont az alacsonyabb pulzusszám kedvez a megjelenésüknek. A Holtert azért is érdemes lenne megcsinálni, hogy látható legyen, tényleg ezek állnak-e a háttérben, illetve mekkora a számuk. Sport, Magne B6 segíthet az előfordulásuk csökkentésében, de néha elég nehéz őket befolyásolni.

Bár vasat nem néztek, vérképre valószínűleg történt vérvétel, alacsony hemoglobinszint (Hb, Hgb) és vörösvértest-szám (vvt, RBC) utalhat vérszegénységre. A hideg végtagok nőknél gyakran előfordulnak, a vegetatív idegrendszer működésének labilitásával magyarázhatók (ez felel a szervi működések, a pulzusszám, a vérnyomás szabályozásáért) , de ha a panasz állandósul, angiológiai kivizsgálás jön szóba.Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 12., 21:00; Megválaszolva: 2009. június 12., 21:00
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Extrasystole vagy ritmuszavar?
Tisztelt Doktornő! Köszönöm az eddigi gyors,megnyugtató és részletes válaszait. Legutolsó kérdéseim a hosszú QT szindrómára vonatkoztak. Volt...
Torokszorítás és légszomj
Tisztelt Doktornő! Több éve sajnos hipochonder és pánikbeteg vagyok. Tavaly novemberben elkaptam a covidot, kétoldali tüdőgyulladással, de...
Mitralis prollapsus
Üdvözlöm, Több éve elég gyakran érzek erős szívdobogást extra bedobbanásokkal. Kb 3éve voltam teljes kardiológiai kivizsgáláson:szívultrahang...
Szívdobbanás kihagyás
Tisztelt Doktor Nő/Úr! Olyan problémám lenne, hogy az utóbbi időben hetente többször is kihagy a szivem és utánna torokszorító érzésem van. Ez...
Vélemény?
Tisztelt Doktor Nő! Következőben kérném szíves segítségét: kb 2000-be mitralis prolapsus fedezték fel,, akkor még semmi gondom nem volt csak...