Mellkasi szorítás

Tisztelt doktornő/úr! Édesanyámról szeretnék kérdezni.65 éves, kettes tipusú cukorbetegséget állapitotak meg egy évvel ezelőtt nála, gyógyszeres kezelést allitottak be, 85o mg-os Siofor-t szed reggel, este.Nemrég mellkasi szoritó fájdalmakra panaszkodott, melyek akár éjszaka, vagy séta közben, de pihenés közben is jelentkeztek, és néhány percig tartottak. A családorvos EKG-t csinált, azt mondta, nem olyan rossz, és felirt néhány gyógyszert:ISOSORBID DINIRÁT tartalmú 2o mg-os Isodinit retardot, és TRIMETADIZIN DICLORHIDRAT tartalmú, 35 mg-os Preductal-t. Azr szeretném kérdezni, hogy terheléses EKG és kardiológus szakorvos kivizsgálása nélkül szedheti-e hosszabb távon ezeket a gyógyszereket? Elfelejtettem irni, hogy egyik pajzsmirigye el van távolitva már 15 éve, és napi 5o mg Tiroxint is szed.Ugyanis mi egy kis erdélyi városban lakunk, ahol hozzáértő szakorvos nincs, a családorvosunk pedig mindenkit ő maga akar meggyógyitani.Köszönöm válaszát előre is!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza a Mellkasi szorítás témában

Kedves kérdező!

Az Isodinit tulajdonképpen a koszorúereket tágítja, a Preductal a szív anyagcseréjét javítja. Ezeket a gyógyszereket kardiológus javaslata nélkül is szedheti (bár a nitrátok bizonyos billentyűbetegségek esetén nem javasoltak), de úgy lenne korrekt, ha már felmerül koszorúér-szűkület, hogy legalább egy ultrahang (akár a fenti billentyűbetegségek kizárására is) és egy terheléses EKG történjen. Ez a fennálló pajzsmirigy-betegség és a cukorbetegség miatt különösen indokolt, hiszen ezek gyorsíthatják az érelmeszesedés folyamatát. Ráadásul koszorúér-betegség gyanúja vagy igazolódása esetén további gyógyszerek (aspirin, koleszterincsökkentő) szedésére is szükség van, ennek beállításában is segíthet a kardiológus.

Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. június 07., 18:12; Megválaszolva: 2011. október 05., 11:30
Kérdések és válaszok: Szív- és érrendszeri betegségek
Volt pánikos
Tisztelt Doktornő/ Úr! Egy éve elég súlyos pánikbetegséggel és generalizált szorongással kerültem be a pszichiátriára! Gyógyszereket kaptam, de...
éjszakai ritmuszavar
Tisztelt Doktornő, közel egy éve éjszakánként vízszintes helyzetben gyakori erős bedobbanásaim vannak és csak a jobb oldalamon tudok jól aludni....
Otthoni Holter EKG kiértékelés
Tisztelt Doktornő! A mellékelt otthoni Holter EKG-val készült eredmény kiértékelésében szeretném kérni szíves segítségét. Véleménye...
Vízhajtó szedése
Jó estét kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy egy héten hányszor lehet bevenni a furosemid vízhajtót. Tegnap vettem be de ma már megint nehezen...
erős szívdobogás
Jó napot! Olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy mi okozhatja a problémámat? A napokban tűnt fel a jelenség, hogy hirtelen minden előjel nélkül...