• Magas pulzusszám, alacsonyabb vérnyomás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő!

        35 éves, egyébként teljesen egészséges nő vagyok kissé túlsúlyos (171cm, 73 kg).

        Kardiológiai vizsgálaton vettem részt, mivel évek óta magas a pulzusszámom (100-110 között, ha csak pl. a munkámat végzem - irodai adminisztrátorként, 120-130, ha gyaloglok, 90-100, ha tv-t nézek). A vizsgáltatok során (ekg, holter, terhelés, szív ultrahang) kiderült, hogy semmi szervi bajom nincs, hanem hyperaktivitást (leletem alapján) állapítottak meg. Valóban túlreagálom az életem (most vizsgákra készülök, szakítottam, lakásproblémák), ami nagyban hozzá járul a fenti panaszomhoz. Irodai munkát végzek, szombatonként iskolába járok, tehát nem igazán mozgok, de sokat gyaloglok (rendszertelen időközönként).

        Mivel a vérnyomásom vagy normális, vagy olykor alacsony is, így a Doktor Nőm nem írt fel gyógyszert. Négy éve viszont egy másik hasonló vizsgálaton azt javasolta egy másik Orvos, hogy amikor tudom, hogy stresszes idő következik, szedjem pár hétig a Betaloc (50mg) tablettát 2x1/nap. Van is egy dobozzal itthon. A vizsga pedig itt vana nyakamon (1 hónap múlva).

        Kérdéseim:

        Szedhetem valóban pár hétig, akár alacsonyabb vérnyomás mellett is (néha 107/72, de általában normális)?

        Milyen következményei lehetnek, ha valakinek ilyen magas a pulzusszáma? (agyvérzés, stb.)

        Mit tehetek annak érdekében, hogy javuljon az állapotom? (A Doktor Nő azt javasolta 140 felé ne menjen a pulzusom, olyan sportot válasszak. Nekem a gyorsabb gyaloglás is megközelíti a 140-et)

        Köszönettel,

        Hajnalka

        WEBBeteg szakértő válasza a pulzus témában

        Kedves kérdező!


        Ha nincs a szapora pulzus hátterében egyéb eltérés (pajzsmirigy-túlműködés, vérszegénység, elhúzódó gyulladás), akkor megpróbálható a Betaloc, ez a stresszel járó tünetekre is kedvezően hat. Azonban ha a vérnyomása alacsony, lehet, hogy 1/4 vagy 1/2 tabletta is elég.

        A terheléssel kapcsolatban a fokozatosságon van a hangsúly, ha kezdetben csak a napi 30 perc tempósabb séta megy, nem baj - ha ez rendszeressé válik, idővel egyre később fogja elérni a 140/perces pulzusszámot (az Ön életkorában kb. ez az a pulzusszám, amelynél még aerob mozgásformáról beszélhetünk), időnként kocogás, bicaj, úszás is szóba jön, ezek mennyisége is fokozatosan növelhető lesz - esetleg személyi edző bevonása is segíthet.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-06-03 21:12:42; Megválaszolva: 2011. október 05., 06:27

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Bőrbetegségek a lábon
        A különböző lábgomba fertőzések gyakoriságuk miatt ma már népbetegségnek számítanak.
        Készülj fel a második hullámra!
        Az elővigyázatosság szerves részét képezi a kézmosás és a kézfertőtlenítés.