• Kontrasztanyag

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Szeretném megkérdezni, hogy mi a különbség a  szivkatéterezéshez használt kontrasztanyag és a szivizotophoz használt kontrasztanyag között?

        A szivkatéterezéshez használt kontrasztanyagtól semmi bajom nem volt.

        Ez egyforma vagy különböző-e?                

        Továbbá szeretném megkérdezni, hogy  a nyaki CT-hez milyen kontrasztanyagot használnak, mert tudom, hogy ettől rosszul vagyok / hánytam/

        Nagyon sok  gyógyszerre allergiás vagyok sumetrolin, nospa, algorpirin stb.

        Betandire nem vagyok allergiás

        WEBBeteg szakértő válasza a kontrasztanyag témában

        Kedves kérdező!

        A SPECT vizsgálat során radioaktív anyagot, izotópot juttatnak a szervezetbe. A lebomlás során jelentkező sugárzást detektálják speciális kamerával, így az izotóp eloszlása alapján következtetni lehet a szívizomzat vérellátására (ha valahol szűkület van a koszorúereken, a véráram nem tudja az adott helyre juttani az izotópot, így az nem épül be a szívizomba). Ha terheléses vizsgálatot végeznek, gyógyszereket is adnak a vénába, amiknek értágító, vagy szívet dobogtató hatásuk van, a rosszullétekhez ezek is hozzájárulhattak.


        A szívkatéterezés során viszont sugárfogó, többnyire jódtartalmú kontrasztanyagot adnak. Ez az anyag elnyeli a röntgensugarakat, így rajzolja ki az erek kontúrját. Hasonló kontrasztanyagot használnak a CT során is. Ezeknek több típusa is létezik, a modern (kisebb osmolaritású) szerek kevesebb mellékhatással járnak, de használatukkor előfordulhat fejfájás, hányinger, hányás, esetleg vérnyomásesés, pulzuscsökkenés is. Ezek nem feltétlenül jelentenek allergiás reakciót, inkább a beadott kontrasztanyag fizikai sajátosságai miatt, illetve reflexes úton alakulnak ki.
        Üdvözlettel,

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-21 10:12:27; Megválaszolva: 2011. október 03., 10:57

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...
        Jó napot! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mivel lehet véglegesen negszüntetni az extrákat? Sajnos van mikor rengeteget érzek, főleg akkor amikor közeledik a menstruáció, viszont van mikor kevesebbet. Szeretnék tőle megszabadulni,mert...
        Kedves Doktornő!10 éve kialakult nálam visszér mindkét lábamon. Mostanáig nem volt tünetem , de most mindennap azt érzem hogy nagyon fáradt vagyok mintha bányában dolgoztam volna.Kis sétától már kifulladók meg kell állni.Ez trombózis...
        Kedves Dr! Az elmúlt két hónapban sokszor volt mellkasi fájdalmam ezért vásároltam egy wiwe készüléket mert ha szakrendelésre mentem ott a pár másodperces ekg nem mutatott ki semmi kórosat.Terheléses ekg sem és szív uh-on is mindent rendben...