• Szívbetegség?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő/Úr! Az alábbi problémám van: hetek óta érzem úgy mond a szívdobogásomat( ezek gyakorisága naponta 5-6-szor is előfordul) Olyan érzés mintha ritmust vesztene. Korábban is voltak ilyen panaszaim, akkor voltam szív UH-n, illetve terheléses EKG-n is. Itt nem találtak semmit sem. Megjegyzem hogy ekkor nem is éreztem a fent leírtakat. Mivel a családban több szívbetegség is előfordult már, ezért kérném a segítségét, mit tegyek kihez forduljak? Illetve mi okozhatja a problémámat? Köszönettel Mumu

        WEBBeteg szakértő válasza a szívdobogás témában

        Kedves Mumu!

        Panaszát ritmuszavar, leggyakrabban extraszisztolia okozhatja. Ezek a vártnál korábban jelentkező szívizom-összehúzódások, melyeket hosszabb szünet, kihagyás követ. Egy részük ártalmatlan (bár igen kellemetlen tüneteket okoz), máskor ionzavart, keringési zavart jelezhetnek. Másik, rendetlen szívdobogásérzést okozó ritmuszavar lehet a pitvarfibrilláció, amit annyiból kell komolyabban venni, hogy hajlamosít az egyik szívüregben vérrög kialakulására, így általában vérhígító gyógyszer beállítására van szükség. Nagyobb valószínűséggel az extra ütések okozzák panaszát,   ha a terhelés és az ultrahang jó volt, és számuk nem túl magas, ezekkel különösebb teendő nincs (bizonyos gyógyszerek esetleg csökkenthetik az előfordulásukat, de gyógyszeresen nehéz őket befolyásolni). Javasolt lenne egy kardiológiai kontroll. A ritmuszavarok megítélésére 24 órás (Holter) EKG, illetve, ha elérhető, esemény Holter, transztelefonos EKG elvégzése jön szóba, kezelőorvosa ez alapján tudja megítélni a kezelés szükségességét és mikéntjét.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-05-05 19:24:27; Megválaszolva: 2011. szeptember 29., 10:17

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...