• Egész életemben kell szednem a véralvadásgátlót?

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktornő! 32 éves fiatal nő vagyok.30éves koromban kaptam egy trombózist,amiből majdnem tüdőembólia lett,de idejében megműtöttek,elkötötték azt az eret. Azóta napi 1szem Astrixot kell szednem/2éve/. Arra lennék kíváncsi,hogy ezentúl mindig kell szednem ezt a gyógyszert? Mert olvastam a rossz hatásairól is,miszerint az agyban kis vérömlenyek keletkezhetnek. Ettől félek,mert én eddig egy aktív,tanulni szerető ember voltam,mostanság pedig picit tompábbnak érzem magam,feledékeny vagyok és nincs meg bennem a motiváció a tanulásra,néha tompa fejfájás is jelentkezik,enyhe egyensúlyzavar időnként szintén. Remélem,ezek nem hozhatók kapcsolatba az Astrix-szal. A sebeim kicsit lassabban gyógyulnak,és kis ütődéstől is nagy felszínű,lassan felszívódó kék foltjaim lesznek. Kérem,ha ideje engedi,válaszoljon a kérdésemre. Köszönöm: Eszter77

        WEBBeteg szakértő válasza a véralvadásgátló témában

        Kedves kérdező!

        Mélyvénás trombózist követően szükség van átmenetileg véralvadásgátló-kezelésre, ez leggyakrabban Syncumart/Marfarint jelent. Az Aspirinnek/Astrixnak inkább az artériás oldalon jelentkező érelzáródások megelőzésében van szerepe, nincs bizonyíték arra, hogy a mélyvénás trombózis kialakulását megelőzné. A vérhígító kezelés időtartamát a trombózis helye, a szövődmények, illetve hajlamosító tényezők, véralvadási zavarok is befolyásolják, ezzel kapcsolatosan, és a kék foltok miatt egyeztessen kezelőorvosával.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-04-21 10:27:12; Megválaszolva: 2011. szeptember 27., 06:45

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Katéterezéskor megállapított szívműtét sürgősségi fokozatait hogyan állapítja meg az orvos, mik az erre vonatkozó szakmai szabályok és előírások? Mikor indokolt: 1. Nem sürgős szívműtét 2. Sürgős szívműtét 3. Két napon belüli...
        Dagadt lábon egy pontban megjelent egy folyamatosan ismétlődő szúró fájdalom. Próbáltam masszírozni, de kb. 2 órája nem múlik. Jelent ez valamit?
        Tisztelt Doktornő! gyerekkoromban vsd miatt kezeltek amely spontán zárodott. Rosszullet miatt bekerultem a korházba a haziorvostol mentovel szállitottak el mellkasfájdalom,szedules miatt(nem ment le a vernyomásom pulzus) kesobb a korházban...
        Tisztelt Doktor úr / Doktornő! Édesanyám a minap voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol szív ultrahang vizsgálatot is végeztek. Zsibbad a keze, illetve sokszor leizzad. A vizsgálaton semmi kórosat nem találtak, de mivel a koszorúeret nem tudta...
        Tisztelt doktor úr/hölgy! Mitralis prolapsusom van, az orvos aki megállapította 7 éve màr külföldön dolgozik. Ő akkor azt írta a papíromra, hogy endocarditis profilaxis szükséges. Ez a mai napig nem tisztázott, hogy pontosan mikor szükséges,...
        Üdvözlöm! szeretném megtudni,hogy kisfiamnak milyen problémát okozhat majd a későbiekben ez a betegsége,orvosi kifejezéssel:vaskosabb tasakkal bíró,minimális kiáramlási grádeint okozó aortabillentyű. Nagyon szeret focizni,edzője szerint...
        Tisztelt Doktornő! Az oldalon írt cikke a miokardinális híd témában kicsi remény adott számomra. Idén február óta fulladásos, mellkasszorításos panaszaim vannak,ami miatt kardiológiai kivizsgálás történt. Alapos kivizsgálás után a...
        Üdvözlöm! Szűrés jelleggel kerestem fel a helyi kardiologus Doktornőt, aki a következőket írta nekem: jobb kamra 27, bal pitvar 37 mm Septum 10/15, bk 38/25 hatsofa 13/17mm Ef 64% e/a 1,27 áramlasi sebesseg 1,04 m/s Norm uregatmerok es...
        Tisztelt Doktor/Doktornő,A hònapok óta fennállò szívdobogàs érzéssel lenne kérdésem. A legelső panaszom kb. 1-1.5 éve kezdődött, amikor relatíve sok alkoholt fogyasztottam és aznap a tűzô napon valószínüleg napszúràst is kaphattam....
        Tisztelt Doktor úr/nő ! 2 hete nyugvó állapotban hirtelen szapora szívverést észleltem, magas vérnyomás kíséretében, az ominózus estén akkor egyszer kaptam vérnyomáscsökkentőt azóta nem volt rá szükség de a szívdobogás...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
      • Infografika és videó
      • Hirdetés