• Gyógyszermennyiség

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Családtagom Chinotal, Astrix, Simvastatin nevű vérhigító hatúsú készítményeket egyszerre kap. Mi indokolhatja, hogy ennyi vérhigítóhatású készítményt kell, szedni és mit lehetne tenni a csökkentés érdekében pl. egészségesebb táplálkozás, olajok használata segítene -e (a halolaj vérhigító hatásáról hallottam).

        Köszönettel:

        Kovács Katalin

        WEBBeteg szakértő válasza a vérhígító témában

        Kedves Katalin!

        A három készítmény közül leginkább az Astrixot lehet vérhígítónak nevezni, ez a szer a vérlemezkék összecsapzódását, és így vérrögök kialakulását gátolja.  A Chinotal a vörösvértestek rugalmasságát befolyásolja, így azok a kisebb ereken is könnyebben jutnak át (bár szintén hat a vérlemezkék működésére), a simvastatin pedig koleszterincsökkentő gyógyszer, mely az érelmeszesedés kialakulását hivatott lassítani. Tulajdonképpen mindhárom szer az artériás (verőereket érintő) keringészavarok kezelésére alkalmazható. Bővebb zöldség- és gyümölcsfogyasztás, növényi olajok és halak (akár halolajkapszula is) fogyasztása kedvezően hat az érelmeszesedés folyamatára (és a koleszterinszintre), bár a gyógyszerszedést nagy valószínűséggel nem fogja kiváltani.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-20 08:56:58; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 19:36

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...