• Miért van szükség erre a gyógyszerre?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Úr/Nő!

        Édesapámnak érszükülete van a nyaki ér műtétje történt és ezután carvedilol hatóanyagú gyógyszert kap. Előtte a Betaloc-ot szedte. A gyógyszer tájékoztatója szerint az angina pectoris és a magasvérnyomás kezelésére szolgál, érdeklődöm, hogy érszükületes betegnek ez miért szükséges. A gyógyszer elhagyásának milyen következményei lennének? Vannak -e idegrendszeri mellékhatásai, depressziót okozhat-e. Fluoxetinnel miért nem lehet eggyütt szedni. Enalaprillal miért nem tanácsos együtt szedni.Hogyan hat a carvedilol? Aggódom a mellékhatások miatt.

        Köszönettel 
        Kovács Katalin

        WEBBeteg szakértő válasza a carvedilol témában

        Kedves kérdező!

        A Betaloc és a carvedilol-tartalmú gyógyszerek a béta-blokkolók közé tartozó vérnyomáscsökkentők, csökkentik a pulzusszámot, a szív terhelését, kedvező hatást fejtenek ki az érelmeszesedésre. A carvedilolnak kis értágító hatása is van, elképzelhető, hogy ezért történt a csere. A béta-blokkolók egy része okozhat depressziót, ez carvedilol esetén is előfordulhat. Az enalaprillal és a fluoxetinnel kapcsolatos mellékhatásról egy másik kérdésére adott válaszban már írtam. Ha a carvedilol mellett a pszichiátriai tünetek fokozódnak, egyeztessenek a kezelőorvossal a gyógyszerváltásról.

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Bene Orsolya
        Orvos Itt kérdezhet További orvosok

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2009-04-21 21:57:20; Megválaszolva: 2011. szeptember 26., 15:22

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Mia teendő ha 35 a pulzusom
        Kedves Dr.úr/nő Van, hogy melléütéseket érzek néha és ezt most sikerült végre elfogni ekg-n , erre szeretnék egy magyarázatot kérni! Évek óta hülyének néz minden orvos már, szerintük semmi bajom! Minden létező vizsgálaton voltan már...
        Tisztelt Doktornő! A tegnapi napon voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol nyugalmi EKG-t és szívultrangot is csináltak, és minden rendben volt. A szívultrahangos leleten szűkszavúan annyit tüntettek fel véleményként, hogy :"Enyhe relax zavar,...
        Tisztelt Doktornő! Az utóbbi hónapokban megfigyeltem hogy időközönként (legtöbbször nyugalmi állapotban) 1-2-3 percen át tartó erős "szúrások" avagy olyan lüktetés szerű problémám van a jobb oldalamon mellkas tájékán Éppen a...
        Tisztelt Doktornő! Kb 2 hete kezdődött egy olyan érzésem,mintha hülye lenne a fejem. Balra fordultam,olyan volt,mintha szédülnék,de mégsem szédültem. Szedek vérnyomáscsökkentő gyógyszert,co petineva-t,és betalocot is.Elmentem ekg-ra mert...
        Kedves Doktornő, az alábbi kardiológia jellegű panaszom kapcsán kérném szíves segítségét, tanácsát. Panaszaim 8 hónapja kezdődtek, napközben és főleg nyugalmi hanyatt fekvő helyzetben jelentkező erős bedobbanás érzéssel, illetve...
        Tisztelt doktornő! Sokszor úgy érzem, hogy nem tudok elég mély levegőt venni, terhelésre kifulladok (pl. lépcsőn, dombon felfele menet), gondoltam, azért van, mert nem vagyok egy sportember. Néhány napja volt egy terheléses EKG vizsgálatom. A...
        Jó napot! Azzal a kérdéssel fordulok önhöz, hogy mivel lehet véglegesen negszüntetni az extrákat? Sajnos van mikor rengeteget érzek, főleg akkor amikor közeledik a menstruáció, viszont van mikor kevesebbet. Szeretnék tőle megszabadulni,mert...
        Kedves Doktornő!10 éve kialakult nálam visszér mindkét lábamon. Mostanáig nem volt tünetem , de most mindennap azt érzem hogy nagyon fáradt vagyok mintha bányában dolgoztam volna.Kis sétától már kifulladók meg kell állni.Ez trombózis...
        Kedves Dr! Az elmúlt két hónapban sokszor volt mellkasi fájdalmam ezért vásároltam egy wiwe készüléket mert ha szakrendelésre mentem ott a pár másodperces ekg nem mutatott ki semmi kórosat.Terheléses ekg sem és szív uh-on is mindent rendben...