• Szívinfarktus utáni magas vérnyomás, lábödéma, cukorbetegség

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Tisztelt Doktor Úr!

        2008. júliusában szívinfarktussal a balatonfüredi szívkórházba kerültem, ahol 2 db stent került beültetésre. Először a vérnyomásom gyógyszerekkel normális volt (130/90). Kb. 2 hónapja a bokám bedagadt és a vérnyomásom felment (210/125), amellyel kórházba kerültem. Itt értágító infúziót kaptam. Miután kijöttem a kórházból, a vérnyomásom továbbra is esténként 170-190 között volt gyógyszer mellett. Lábam megdagadásakor 4-5 kg-ot felszedek. Napközben kevés folyadékot fogyasztok, éjjel mégis 3-4-szer kimegyek pisilni. Mindezek mellett 2-es típusú cukorbetegségben szenvedek. Kérdésem a következő: Mivel lehetne a vérnyomásomat normalizálni és a lábdagadást megszűntetni, mivel a szívem végett vízhajtót nem szedhetek?

        A következő gyógyszereket szedem: Ramace, Ramace plussz, Concor, Pretanix Retard, Tenaxum, Meforal, Pirabene, Plavix, Atorvateva, Aspirin Protec, Nolpasa, Cavinton, Frontin, Lavestra

        Válaszát előre is köszönöm

        Tisztelettel: Fazekas Istvánné (Varga Judit)

        WEBBeteg szakértő válasza a magas vérnyomás témában

        Kedves kérdező!

        Azt javaslom, keressen fel olyan szakrendelést, ahol magas vérnyomással foglalkoznak. Interneten keresztül nem lenne szerencsés tanácsot adni, milyen gyógyszereket szedjen. Annyi bizonyos, hogy sok gyógyszert szed, jó lenne ezeket is kissé rendbetenni - a Lavestra és a Ramace pl. hasonló támadásponton hat, ritkán adjuk őket együtt. Nem értem, miért ne szedhetne vízhajtót, főleg, mivel a Ramace plusz is tartalmaz vízhajtó komponenst, valamint a Pretanix is diuretikus hatású. A szakrendelésen kiderülhet, hogy van-e valamilyen más eltérés a háttérben, mely miatt a korábban jól beállított vérnyomás megemelkedett (vesebetegség, hormonális eltérés), illetve optimalizálhatják a gyógyszeres kezelést. Lehet, hogy életmódváltás is elégséges, fogyás, rendszeres séta, alkoholfogyasztás kerülése, sóbevitel mérséklése is csökkentheti a vérnyomást. A lábdagadás miatt kardiológiai, echocardiographiás kontroll is indokolt lenne a kamrafunkció megítélésére.

         

        Üdvözlettel: Dr. Bene Orsolya

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg Szakértő
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2009-03-30 20:15:37; Megválaszolva: 2011. szeptember 22., 06:35

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő/Doktorúr, 14 hetes kismama vagyok. Voltam rutin EKG vizsgálaton a háziorvosomnál. Korábban semmi panaszom nem volt, jelenleg sem érzek semmi szokatlant. Az EKG az alábbi eredményt hozta: "Az elemzett szakaszon (16 sec, 19 ütés)...
        eredmény 54%-ot lát 140 es pultusnál Ill.interventlicularis aszinkronia a jobb kamra késésévem.ill.kintraszt anyag adását követően a basalis anteroseptalis segmentumban látható midmyocardialis halmozás.ez mit jelent? Intraventlicularis...
        Kedves doktornő!Én egy 42 éves egészségesen élő,hobby sportoló nő vagyok.Az éves szűrésen enyhe szívzörej miatt szívultrahangot javasoltak,ahol azt mondta a doktornő,hogy lazább a billentyűm,de nem kell megijedni,csak annyi a dolgom,hogy...
        Tisztelt Dr.Molnár Dóra, A 17 éves fiam az utóbbi időben panaszkodott hogy szív tájékon szúró fájdalmat érez, amely spontán szűnik,rövid ideig tart, terhelésre nem jelentkezik. A kardiológiai eredmény értelmezésében kérném a...
        Kedves Doktornő! 32 éves nő vagyok és a következő kérdéssel fordulok Önhöz. Ez év június7-én voltam kardiológiai kivizsgáláson (Szívultrahang, EKG). EKG: s.r.R kp áll, norm PQ, repol zavart, ST III a VF V3,6 min depr. uitt lapos poz...
        Udvozlom! Az lenne a kerdesem, hogy az alabbi EKG es SzivUH lelet jonak szamit? Levegotlen helyen nagyon sokszor szedulok, panikbetegsegem ismert. PSVT-re gyanakodtak mert voltak olyan rohamok de azok megszuntek juniusban. Okozhatja ezt talan a rossz...
        Tisztelt Doktor Nő / Doktor Úr! 6 évvel ezelőtt diagnosztizáltak nálam magas vérnyomás betegséget, már az elejétől kezdve Valsartan-t szedek rá. Tavaly szeptemberben folyamatos szédülés tört rám, kéz és mellkas fájdalom kíséretében,...
        T. Cím. Szeretném ha véleményt írna az alábbi holter eredményről. Panaszaim: szabálytalan ritmus, szívdobogás, remegés, hányinger, ájulás érzet. Van hogy fél napokat fekszem mire jobban vagyok egy ilyen roham után, és szinte monden nap van...
        Tisztelt Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy pár hónappal ezelőtt amikor lefeküdtem éjszakánként köhögésre ébredtem fel. Felkerestem a háziorvost elküldött 2 irányú mellkas felvételre és az alábbi leletet diagnosztizálták. "Éles...
        Kedves Doktornő! Tüdőszarkoidózis és kétoldali tüdőembóliát (2016 május)követően. egy éve már csak Xareltot szedek. Régebben medrolt és metorexatot is. 2016 óta rendszeresen mérem a vérnyomásomat és mindkét kézen egymást követően....