• Májfunkciós értékek emelkedése

        Legfrissebb cikkek a témában
         
        Gyakori kérdések

        Koleszterin csökkentő gyógyszer (Crestor, majd Atoris 40 mg) szedésével 3 év alatt fokozatosan megemelkedtek a májfunkciós értékeim. A gyógyszer előtt a koleszterin értékem 7,3 volt. Az akkori májfunkciós értékek: össz-bilirubin 15,5; GOT 17; GPT 13; GGT 10. Jelenleg a koleszterin érték 3,8 és 4,5 közötti, megfelelő. Azonban a májfunkciós adatok (2008.11.hó): össz-bilirubin 29,6; indirekt-bilirubin 4,3 GOT 26; GPT 22; GGT 13. Aggódom, mert az értékek fokozatosan közelítenek a referencia tartomány felső határához, a bilirubin esetében pedig már jóval meghaladta azt. Ugyanakkor a nyaki UH vizsgálat gyógyszer nélkül plakkokat és 19 mm-es szakaszon 50-60% stenosist mutatott ki. A gyógyszer szedése óta progresszió nincs. A 2008. évi hasi UH vizsgálat a következőt adta: "A hepar nem nagyobb, reflectivitása diffuse fokozott. Diagnózis: enyhe diffuse májlaesió". Kérem válaszát, mi a teendő esetemben? Hagyjam abba a koleszterin gyógyszert? Azonban akkor a nyaki UH lesz rossz. Melyik a veszélyesebb? Válaszát előre is köszönöm.

        WEBBeteg szakértő válasza a májfunkció témában

        Tisztelt Kérdező!

        Ha Önnek igazolt és előrehaladott súlyos érszűkülete van, akkor sokkal nagyobb rizikó a magas vérzsírszint, mint egy egy nagyon enyhe májenzimemelkedés, ami még normális tartományon belül is van. Mindenképp folytasssa zsírcsökkentő terápiát, mivel a statisztikai eredmények egyértelműen összefüggést mutatnak a vérzsírértékek és az érszűkület okozta szövődmények és halálozás között.

        Dr. Jóna Angelika

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        WEBBeteg szerkesztőség
        Orvos

         WEBBeteg Szakértő
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2008-11-23 23:32:56; Megválaszolva: 2011. augusztus 16., 14:42

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! gyerekkoromban vsd miatt kezeltek amely spontán zárodott. Rosszullet miatt bekerultem a korházba a haziorvostol mentovel szállitottak el mellkasfájdalom,szedules miatt(nem ment le a vernyomásom pulzus) kesobb a korházban...
        Tisztelt Doktor úr / Doktornő! Édesanyám a minap voltam kardiológiai vizsgálaton, ahol szív ultrahang vizsgálatot is végeztek. Zsibbad a keze, illetve sokszor leizzad. A vizsgálaton semmi kórosat nem találtak, de mivel a koszorúeret nem tudta...
        Tisztelt doktor úr/hölgy! Mitralis prolapsusom van, az orvos aki megállapította 7 éve màr külföldön dolgozik. Ő akkor azt írta a papíromra, hogy endocarditis profilaxis szükséges. Ez a mai napig nem tisztázott, hogy pontosan mikor szükséges,...
        Üdvözlöm! szeretném megtudni,hogy kisfiamnak milyen problémát okozhat majd a későbiekben ez a betegsége,orvosi kifejezéssel:vaskosabb tasakkal bíró,minimális kiáramlási grádeint okozó aortabillentyű. Nagyon szeret focizni,edzője szerint...
        Tisztelt Doktornő! Az oldalon írt cikke a miokardinális híd témában kicsi remény adott számomra. Idén február óta fulladásos, mellkasszorításos panaszaim vannak,ami miatt kardiológiai kivizsgálás történt. Alapos kivizsgálás után a...
        Üdvözlöm! Szűrés jelleggel kerestem fel a helyi kardiologus Doktornőt, aki a következőket írta nekem: jobb kamra 27, bal pitvar 37 mm Septum 10/15, bk 38/25 hatsofa 13/17mm Ef 64% e/a 1,27 áramlasi sebesseg 1,04 m/s Norm uregatmerok es...
        Tisztelt Doktor/Doktornő,A hònapok óta fennállò szívdobogàs érzéssel lenne kérdésem. A legelső panaszom kb. 1-1.5 éve kezdődött, amikor relatíve sok alkoholt fogyasztottam és aznap a tűzô napon valószínüleg napszúràst is kaphattam....
        Tisztelt Doktor úr/nő ! 2 hete nyugvó állapotban hirtelen szapora szívverést észleltem, magas vérnyomás kíséretében, az ominózus estén akkor egyszer kaptam vérnyomáscsökkentőt azóta nem volt rá szükség de a szívdobogás...
        Mitralis prolapsus-om van, gyógyszert nem kell rá szednem. A tegnapi napon kihúzták az egyik fogamat, de előtte nem mondtam ezt a problémát az orvosnak. Nemrég tudtam meg, hogy ilyenkor beavatkozás előtt antibiotikumot szoktak adni. Akkor mos ezzel...
        Tisztelt Doktornő! 2014-ben 2x estem át sinuszcsomó abláción IST miatt. A második alkalomnál sinusz leállás volt, majd csak junkcionális pótritmus alakult ki. Azóta nincs szinusz ritumus, csak pótritmus, néha bradikardiával, néha 2,6...

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Tartson velünk az emeletre
        A Stannah lépcsőliftek alkalmasak mindenféle lépcső akadálymentesítésére. (x)
        Olajozott fültisztítás
        A túlzott fülzsír termelődése fülzsírdugó kialakulásához vezethet. (x)
        A ginzeng és ginkgó hatása
        Javítja a memóriát és az agyi vérkeringést. Gyógyszer nem csak időseknek. (x)
      • Infografika és videó
      • Hirdetés