• Ez lehet érszűkület vagy keringési probléma?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Egy viszonylag régóta fennálló problémával fordulnék Önhöz. A kellemetlen tüneteim (szédülés és gyengeségérzet, ami szinten folyamatosan fennáll és rettenetesen rontja az életminőségemet) tavaly novemberben kezdődött, és azóta sem igen akar javulni a dolog, sőt egyre rosszabbnak érzem a helyzetet, és komolyan kezdek megijedni, hogy esetleg valami nagyobb, esetleg keringési probléma (?) húzódhat meg a háttérben, ugyanis az utóbbi pár hétben talán (sajnos abban, hogy pontosan mikor kezdődött nem vagyok annyira biztos) néha érzek szúrószerű mellkasi fájdalmat a bal oldalamon, ami általában csak pár másodpercig tart, tehát tényleg csak olyan szúrásszerű, de néha ez a vállamba is kisugárzik. Nem mondanám nagyon nagy fájdalomnak, de nagyon kellemetlen tud lenni és ijesztő. Továbbá fontosnak tartom, hogy megemlítsem, hogy egészen gyermekkorom óta suprevanticularis tachycardiával küzdök, amire azóta is verapamilt szedek 120-160 mg-ot/nap. 16 évesen volt egy ablációm a GOKI-ban, de miután rossz helyen helyezkedik el a problémás terület, így azt kiégetni sajnálatos módon nem tudták. Most mentem volna még egy ablációra, de mint Ön is tudja a járványügyi helyzet miatt ez lehetetlen. Azért tartottam tehát fontosnak, hogy ezt megemlítsem, mert eleinte azt hittem, hogy esetleg a túl régóta szedett gyógyszer, vagy esetleg a szívem állapotának romlása lehet az oka a rosszulléteknek, de azóta két kardiológusnál is jártam és csináltak nyugalmi EKG-t, illetve nyugalmi szívultrahangot és mindkettő leletem negatív lett. Megkérdeztem a második kardiológust, hogy nem lehetséges-e, hogy esetleg valamilyen keringési probléma állhat a rosszulléteim hátterében, de ő azt válaszolta erre, hogy "nem úgy néz ki, mint akinek keringési problémái vannak"(fontos lehet esetleg, hogy megemlítsem itt, hogy meglehetősen vékony testalkatú vagyok, és rendszeresen sportolok). Ezt sajnos ott és akkor el is engedtem és meg is nyugodtam, de tudni kell, hogy habár nagyon fiatal vagyok, tinédzserkorom óta dohányoztam (amiről már azóta kb. három hete szoktam le teljesen), és ezt is meg is említettem a doktornak, de ő azt állította, hogy szerinte akkor sem lehetséges. Illetve a gyógyszerre visszatérve: azt azért zárta ki a doktor úr (hogy az nem okozhatja a rosszulléteket), mert nagyon régóta szedem és egészen idáig soha nem okozott semmilyen rossz tünetet, azaz semmilyen mellékhatást nem tapasztaltam, így indokolatlannak tűnik, hogy miért pont most lenne mellékhatása. Továbbá voltam még terheléses vércukor vizsgálaton is, mert eleinte a háziorvosom arra gyanakodott, de az is negatív lett. Végül, de nem utolsósorban azért merült fel bennem a keringési probléma, vagy esetleg a szívkoszorúér szűkület mert egy: sajnos sokáig dohányoztam, kettő: tudtommal ezt a fajta elváltozást/betegséget a nyugalmi EKG, illetve az ultrahang vizsgálat nem tudja kimutatni. És zárásképpen szeretném még azt is megemlíteni, hogy ez a szédülés és gyengeségérzet nem csak a tachycardiás rohamokkor jelentkezik, hanem a ROHAMOKON KÍVÜL is érzem. Tehát nem azzal van kifejezetten összefüggésben. Ha tudna valamilyen magyarázattal vagy segítséggel szolgálni azt nagyon megköszönném, ugyanis eléggé kétségbe vagyok esve, és a jelenlegi helyzetben nem is igazán van kihez fordulnom. A válaszát előre is nagyon köszönöm!

        Dr. Molnár Dóra válasza a szapora szívverés témában

        Kedves Kérdező! A panaszok szívkoszorúér szűkületre a korábbi kollégákkal egyetértésben valóban nem jellemzőek. Sőt az Ön által szedett gyógyszernek van értágító hatása, ezért átmeneti koszorúér görcs előfordulását is akadályozhatja. Természetesen a panasz tisztázására későbbiekben néhány vizsgálat elvégezhető - Holter, terheléses EKG- segíthet a pulzus és vérnyomás alakulását is felmérni különböző szituációkban. Vissza-visszatérő szédülések hátterében fülészeti vagy neurológiai probléma de akár pánik betegség is állhat többek között. Jobbulást kívánok! Tisztelettel: Dr. Molnár Dóra

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2020. március 30., 17:14; Megválaszolva: 2020. március 31., 08:05

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor úr/Doktornő! Az lenne a kérdésem, hogy reggelente úgy ébredek, hogy légszomjam van és zsibbad mind a két karom, valamint szédülök, bal oldali szív fölötti szúró fájdalmat érzek. Ébredés után beveszem a reggeli...
        Tisztelt Doktor Nő! Szeretném a segítségét kérni a mellékelt lelet értelmezésében, a rengeteg adat miatt számomra ez átláthatatlan. Kardiológiai kivizsgáláson jártam,és a vizsgáló orvos megjegyzése miatt szeretném kikérni egy másik...
        Tisztelt doktor nő! Szeretném ha elmagyarázná a legutóbbi kardiológiai vizsgálat eredményét.Echocardographia:27mm-es aorta gyökben,19mm-re szép.aorta billentyű.Bal pitvar:38mm.Jobb kamra:21/31 mm.aorta asc:34mm.A mitralis billentyűk...
        Tisztelt Doktor! Kérdésem a következő lenne, tahycard szívritmus zavaros vagyok amire concort 5 mg-t szedek. Asd és pitvary aneurimam is van. Suntel. Folyamatosan olyan fáradtnak érzem magam mint aki nem aludt, már akkor is úgy érzem amikor...
        Kedves dr nő! 41 éves nő vagyok! A szív ultrahang eredményeim! aorta-asc:30 aorta gyök/bill.kitérés:25/19 art.pulm:22.Bal pitvar:38×45Jobb pitvar:46 bal kamra:52/31 Jobb kamra:30.Septum:8/15 Hàtsó fal 9/14 EF:69% TAPSE:29 MAPSE:17 normál tág...
        Üdvözlöm! Az elmúlt egy évben az orvos szerint,romlott a mitr prolapsusom! 1 fokozatrol.kettesre!A papiron ez áll!MPS,kp,foku mitralis regurgitációval! A mitralis belső vitorla prolabál,2/4 mitr.regurg!Több gyermekes anyuka vagyok,és szeretnék...
        Üdvözlöm Kedves Doktornő/Doktor úr! Szeretném megkérdezi, hogy amúgy is magas össz. koleszterin(6.7), magas LDL(5.3) koleszterin mellett, szedhető e a Concor tabletta? Gyakori extrasystolés panaszokra írták fel, napi félet, kardiológiai...
        Tisztelt Doktornő/Doktor Úr. Problémám az lenne ,hogy fél éve érzek extra szívütéseket.voltam vele háziorvosnál aki 24orás Ekgt tett fel nekem.Az eredmény az orvos szerint tökéletes lett. 24ora alatt 15 extraütés volt. Ebböl eggyet éreztem...
        Üdvözlöm ! Érdeklődni szeretnék az EKG eredményem után, mit jelentenek a leírtak:72/minSR,norm PQ,kp axis,keskeny QRS,V3-4-ben jelzett J pont emelkedés,egyebekben izoel ST-k,poz T-k,szab repol. Sürgősségin készült az EKG , szédülés,mellkas...
        Mia teendő ha 35 a pulzusom

      • Hirdetések
      • Partnereink hírei
        Hirdetések
        Mi vezethet alvászavarhoz?
        Az alvásra a szervezetnek az evésnél is nagyobb szüksége van.
        COVID-19 kisokos
        Amit tudnia kell és érdemes a járványról. A legfontosabb ismeretek egy helyen.