Szemprobléma-gyulladás

Tisztelt Dr. Papp Júlia!

 

23 évek nő vagyok, középiskolás korom óta hordok szemüveget!

Édesapám is szemüveges és -6 körülire romlott a szeme, szóval biztos örökletes tényező is, hogy én szemüveges lettem!

A problémám a következő!

kb. 1, 5-2 hónapja egy szombat délután úgy éreztem, mintha a bal szememben valami lenne, de az érzés nem múlt el, így elmentem egy Optikába megmutatni egy doktornőnek, ő nem talált benne semmit, de mivel viszketett a szemem, kicsit begyulladt, ezért szemcseppet írt rá!

Aztán ezután már 3-szorra tér vissza gyulladás a szememben, már írtak nekem Ciloxan szemcseppet, most május 1-jén Floxal szemcseppet és újfajta műkönnyet (Systane) .

Nagyon megijedtem, a doktornő az ügyeleten azt mondta, hogy száraz a szemem és ezért fogékonyabb a fertőzésekre!

De én már 1, 5 éve rendszeresen műkönnyet használtam, ezelőtt más fajtát, soha semmi gond nem volt a szememmel, most pedig 1, 5-2 hónap alatt már 4-szer gyulladt be a szemem és félek, nehogy valami komolyabb problémám alakuljon ki!

Ön mit javasol? Milyen vizsgálatra lenne szükségem? És ha valami baj van a szememmel, azt egy Optikában rendelő doktor is észreveszi?

Mit tegyek?

Várom válaszát!

Köszönöm!

Legfrissebb cikkek a témában

WEBBeteg Szakértő válasza szemgyulladás témában

Tisztelt kérdező!

Az Optikában rendelő szemész orvos is ugyanazon műszerekkel vizsgál mint a szakrendelésen. A szemszáradás intenzitása változó lehet: légkondicionáló, egyes fogamzásgátló gyógyszerek, allergiás hajlam stb. fokozhatja. Érdemes a műkönny cseppeket váltogatni, újra áttérni amiket még nem szokott meg a szem. Valóban igaz az is, hogy a könny hiánya, csökkent mennyisége esetén a szem fokozottabban érzékeny az irritáló környezeti faktorokra. De ez teljes mértékben kivédhető a műkönnyek alkalmazásával.

A vissza-vissza térő gyulladás hátterét ki kellene vizsgálni: nincs-e allergiára való hajlam, nem kezdett esetleg új gyógyszert szedni, ami fokozza a szem száradásos tüneteit, szemhéj széle nincs-e begyulladva. A visszatérő viszkető, idegentest érzés, csipázás nélkül inkább az allergia lehetőségét veti fel.

A több fajta antibiotikum mellett nincs esetleg szükség gyulladás csökkentőre? vag speciális allergia ellenes cseppre?

Üdvözlettel: Dr. Papp Júlia, szemész

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2009. május 04., 11:03; Megválaszolva: 2011. szeptember 29., 09:53
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Homályos látás, szemfáradtság
Tisztelt Doktor Úr! Január végén azt vettem észre, hogy a bal szememmel homályosabban látok. Szemészeten -1es cilinderes dioptriát állapítottak...
Dioptria kérdés
Tisztelt Doktorúr! A kérdésem ugyan nem szemészeti problémából eredő, de mégis nagy segítség lenne a szakmai válasza. Egy szerep...
Látásromlás oka így tisztázható?
Tisztelt Doktorúr! 22 éves fiú vagyok, és elég hirtelen kialakuló látásromlás miatt megyek a szemészetre. Ott végeznek elvileg egy "szemnyomás"...
Áttetsző dudor a szemfehérjén
Tisztelt Doktor Úr! Néhány napja reggel lettem figyelmes a jobb szememen megjelent áttetsző dudorokra. Napközben “bejáratódott” elmúlt a...
Látási problémák
Kedves Doktor Úr! Pár hete furcsán látok, olyan a látásom, mint aki egy kicsit részeg, nehéz a fókuszálás, nagyon fárad a szemem. Száraz is...