tartós szteroid szedése

Tisztelt Doktornő! Abban szeretném a véleményét kérni, hogy 6 éves kislányom 2 éve használja (naponta 2x1 puff) a flixotide evohaler 125 mg gyógyszert asztmájára, aggódom nem okoz-e valamilyen szemkárosodást (szüke v. zöldhályog)? Egyébként szénanáthás is erre az Opatanol szemcseppet kapta. Szemészetre 3-4 havonta járunk mert 1, 5 éves korától magas dioptriás (+8, 5 és +9) szemüveget hord és kancsalság is van sajnos, amit valószínűleg műteni kell majd. A szemvizsgálat dioptria mérés (atropinos) és szemfenék vizsgálat szokott lenni.Esetleg valamilyen vizsgálatot javasolna még? Köszönettel: aggódó anyuka

Legfrissebb cikkek a témában

Dr. Hangyál Éva válasza steroid terápia témában

Tisztelt Anyuka!

Mindenképpen tájékoztatni kell a szemész orvost, hogy a gyermek tartósan steroidot kap. A szemfenék vizsgálattal együtt a gyakorlott szemész ki tudja szűrni az esetleg megjelenő lencsehomályt (szürkehályog) , és amennyiben szükségesnek itéli, szemnyomásmérést is el kell végezni (zöldhályog) .

Üdvözlettel: dr. Hangyál Éva

Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
Kérdés: 2015. július 07., 18:41; Megválaszolva: 2015. július 17., 10:49
Kérdések és válaszok: A szem betegségei
Homályos látás, szemfáradtság
Tisztelt Doktor Úr! Január végén azt vettem észre, hogy a bal szememmel homályosabban látok. Szemészeten -1es cilinderes dioptriát állapítottak...
Dioptria kérdés
Tisztelt Doktorúr! A kérdésem ugyan nem szemészeti problémából eredő, de mégis nagy segítség lenne a szakmai válasza. Egy szerep...
Látásromlás oka így tisztázható?
Tisztelt Doktorúr! 22 éves fiú vagyok, és elég hirtelen kialakuló látásromlás miatt megyek a szemészetre. Ott végeznek elvileg egy "szemnyomás"...
Áttetsző dudor a szemfehérjén
Tisztelt Doktor Úr! Néhány napja reggel lettem figyelmes a jobb szememen megjelent áttetsző dudorokra. Napközben “bejáratódott” elmúlt a...
Látási problémák
Kedves Doktor Úr! Pár hete furcsán látok, olyan a látásom, mint aki egy kicsit részeg, nehéz a fókuszálás, nagyon fárad a szemem. Száraz is...