• Tanácskérés zöldhályogra kapott gyógyszer miatt

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő! Már 5 éve szemcseppekkel kezeli egy lelkiismeretes főorvosnő a zöldhályogomat. Most nőgyógyászati mútétem lesz(márc. 21), ezért felkerestem őt a szokásos kontrollra, aki megállapította, hogy új szemcsepp kell és egy értágítót is felírt, mert a bal szememen látott egy kis meszesedést is és pici szürkehályogot. Eddig Betoptic cseppet használtam, most DuoTrav cseppet ésChinotál 400 gyógyszert kaptam.Sajnos a mellékhatások közül rajtam sok jelentkezett/piros viszkető szem, fejfájás, hányinger, rossz közérzet, hasmenés szédülés/ A problémám, hogy az orvosom most éppen 2 hétig nem lesz és vissza sem tudok hozzá menni! Egy gyógyszerésznőt kérdeztem meg, hogy mit tegyek, ő azt tanácsolta, hogy egyelőre térjek vissza a Betoptichoz, és ha megvolt a műtétem és újra dolgozik az orvosom, keressem fel. Ön mit tanácsol ebben a helyzetben? Köszönettel várom a válaszát!

        Dr. Papp Júlia válasza a zöldhályog témában

        Tisztelt kérdező! Valóban - bár nem vizsgálatm, nem követtem az Ön zöldhályog betegségét, de - érdemes legalább átmenetileg visszatérni a megszokott, mellékhatásokat nem okozó szemcsepphez. A műtétet követően a következő kontrollon lehet újra próbálni a Duotrv cseppet, figyelve a mellékhatások visszatértét. Az értágítót egy kis szünettel kipróbálni, mert lehet, hogy nem szemcsepp, hanem az értágító okoz zavaró panaszokat.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.
        Tünetellenörző Laborértékek

        Kérdés: 2012. március 10., 20:21; Megválaszolva: 2012. március 14., 07:07

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktor Úr! Napokban szem környéki fájdalmat tapasztalok. Jobb szem, alsó szemhéj tájékán, csak pislogásnál jelentkezik a fájdalom (becsukott szem mozgatása során nem) a fájdalomérzet: mintha nyomás lenne, szemem nem vörös azon a...
        Tisztelt Dr.! Ugy ertesultem hogy villanyszerelonek nem mehet aki szinteveszto mint en (piros/zold) es ez kapcsan erdeklodtem uzemorvosi rendeloben hogy szinlatas korrekcios kontaktlencsevel vagy szemuveggel le lehet-e tenni az alkalmassagit es tanulni de ok...
        Tisztelt Doktor Úr! Ma volt jégárpa műtétem a bal felső szemhéjamon. Az normális hogy a kötés levétel után, a bal felső szemhéjam hurkásra dagadt,felnyomja a szemöldökömet is és váladékozik a szemem? Kenhetek rá tobradexet? Bár vigamox...
        Üdvözlöm! A szemgolyómón a belső szezugnál mind a 2 szemenél egy eres szürkés fotot találtam! nagyon megilyedtem hogy szürkehályog vagy valami de nem tudom! Látásom jó! nem viszket nem fáj csak ott van
        Kedves Doktor Úr! Vannak autoimmun betegségeim (Hashimoto és Sjögren), még van könnytermelésem, de időnként előfordul, hogy egyik szememen kötőhártya gyulladásom lesz. Legutóbb fél éve volt és most is van, ugyanazon a szememen. A múltkori...
        Tisztelt Doktor úr! Télen kezdődött egy nagyon elhúzódó krónikus arcüreggyulladásom ami együtt járt egy szemproblémával. Nagyon fáradékony lett a szemem, nem tudtam olvasni vagy tévét nézni. Nagyon érzékeny volt az erős és a...
        54 éves cukorbeteg és dializalt vesebeteg vagyok, magas vérnyomással (180-200).A jobb szememre már megvakultam, a bal szememre homályosan látok, a c vitaminon kívül van e megoldás, hogy kitisztuljon a szemem, hogy legalább 1 szemre lássak....
        Tisztelt Doktor Úr ! Két éve üvegtest leválást diagnosztizáltak nálam (úszkáló apró sötét foltok). A retinát épnek, jól tapadónak ítélte meg az orvos. Ugyanakkor figyelmeztetett, hogy fenáll a retinaleválás veszélye, amit...
        T.Doktor Nö/Úr! Szabad-e retinaleválás és azt követö szemmütét után 2 évvel repülögéppel utazni? Köszönöm a válaszukat! László és Krisztina
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Bal szememben az alsó szemhély belső oldalán a bal oldalon ciszta alakult ki. Szemészeten azt javasolták systane balance-t használjak.Bár alig érzem engem zavar.Műtét ilyen esetben nem javasolt? Vagy rizikós? Van -e más...