• Alvászavar - esetenként erős szívdobbanással

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Válaszadó!

        Hetek óta éjszakánként felriiadok, úgy érzem magam ilyenkor, mint amikor valaki megijed, összrezzen. Nagyon nehezen tudok visszaaludni. Jellemző még az is, hogy gyomortájon érek "feszültséget" (nem találok jobb szót erre). A háziorvosom stresszre gyanakodva Frontin-t írt fel, de nem érzem magam különösebben feszültnek. Csak akkor veszem be a gyógyszert, amikor sokáig nem tudok elaludni. A "jelenség" nem mindennapos, néha sikerül az egész éjszakákat átaludnom - gyógyszer nélkül.

        Jellemző még az is, hogy este, tévénézés közben érzem, "lelassulok", elbóbiskolok, ilyenkor a vérnyomásom leesik 110/75 közelébe. Normál esetben ez 135/85 körüli, az ilyenkor is jelentkező, éjszakaihoz hasonló összerezzenések meglehetősen kellemetlenek Mivel évek óta van elviselhető mértékű fülzúgásom, az ilyenkor  tapasztalt erősebb szívdobbanás ezt felerősíti egy rövid pillanatig,

        Sajnos előfordul az is, hogy esténként többet eszek a kelleténél, néha alkoholt is ittam,   és ettől is nyugtalanok voltak/lehettek az éjszakák. Ez korábban is előfordult, de a felriadások nélkül. Próbálok ezen  változtatni, igyekszem többet mozogni. remélem ez segít.

        Kérem, adjon tanácsot mit tegyek!

        Köszönettel:

        Zoltán

         

        WEBBeteg szakértő válasza a alvászavar témában

        Kedves Zoltán!

        Próbálja meg rendszeresen szedni a szorongásoldót, ne csak akkor, ha nem sikerül elaludnia. Egyetértek háziorvosával abban, hogy lehet valamilyen feszültség, akát tudat alatt is, mely ugyan nem kerül felszínre, de alvászavar formájában megnyilvánul. Emellett mozogjon rendszeresen. Olvassa el cikkünket az alvási higiéniáról, ebben is biztos talál hasznos információkat:

        https://www.webbeteg.hu/cikkek/egeszseges/6658/alvasi-higienia---tippek-a-jo-alvashoz

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Csuth Ágnes, családorvos
        urológus Itt kérdezhet

        Dr. Pintér Olivér

        Kérdés: 2010-03-09 11:16:43; Megválaszolva: 2010. március 09., 11:16

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó estét! Dóra vagyok! Egy olyan problémával fordulnék Önhöz ,hogy van egy nagyon közeli ismerősöm akit tulajdonképpen pótapámként kezelek! Van köztünk legalább 30év korkülönbség . Köztünk soha semmilyen szexuális dolog nem volt,...
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...