• generalizált szorongás

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktornő, Doktor Úr!

        Hosszú ideje szenvedek generalizált szorongástól. Sajnos fizikai panaszokat is okoz, a rossz alvás mellett nagyon makacs refluxot. A nagypotenciálú benzodiazepinekkel ugyan enyhül, de meg nem szűnik, sajnos egyikkel sem jártam sikerrel. És korábban SSRI-kkel sem.
        Aztán kipróbáltam étrendkiegészítőként az 5-HTP-t, ami javított a dolgokon, de sajnos nem eléggé.

        A kérdésem az lenne, hogy buspiront, vagy tiapentint ajánlana inkább? És ha meg szabad kérdeznem, miért az egyiket, és miért a másikat?
        Már attól boldog lennék, ha a refluxom elmúlna (gasztro.kezelések hatástalanok...). A buspiron és tiapentin szedhető együtt 5-HTP-vel? Minnél kevesebb mellékhatást szeretnék, mert sajnos vezetni, tanulni, vagy dolgozni nem tudok a "szokásos" mellékhatások közben.

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongás témában

        Kedves Kérdező!

        A buspiron alkalmas generalizált szorongásos állapotok, valamint a szorongás szomatikus (testi) tüneteinek kezelése. A tianeptin szintén hatékony szomatikus tünetekkel járó szorongásos-depressziós állapotokban. Így nem lehet megmondani, hogy Önnél a kettő közül önmagában valamelyik megfelelő lesz-e. A kezelőorvos, aki ismeri a kórtörténetét, korábbi és jelenleg szedett gyógyszereit, esetleges egyéb betegségeit, tud a diagnózisoknak és tüneteknek megfelelően gyógyszert választani. Egyebekben az SSRI és szorongáscsökkentő gyógyszer együttes szedése hozhat javulást, majd később a szorongáscsökkentő elhagyható. Tudnia kell, hogy előfordulhat, hogy többféle antidepresszívumot ki kell próbálni, míg megtalálják a megfelelőt. Váltásra 6-12 hét után kerül sor nem megfelelő hatékonyság esetében. Az Ön esetében pedig fontos lenne pszichoterápia megkezdése is.

        Az 5-HTP mivel szerotonint tartalmaz, ezért más szerotonint-forgalmat befolyásoló szerrel együtt ne alkalmazza (pl: tianeptin). Szedéséről mindig tájékoztassa kezelőorvosát.

         


        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Szamosi Szilvia
        rheumatológus szakértőnk Itt kérdezhet

        Dr. Szamosi Szilvia

        Kérdés: 2010-03-03 20:51:23; Megválaszolva: 2010. március 03., 20:51

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...