• Mit tegyek

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        ITisztelt doktornő/úr     2003. ban mellrákom volt, eltávolították, egy kis csonkot, azért, hagytak. Ez  látszatra állandóan gyulladt, ill.a hegesedés is nagyon csúnya vizes./nyirokkeringés elégtelensége./ A műtét után sokáig voltak a nyirok keringéssel problémák. Visszafeküdtem, mert 2naponta kellett leszívni.Sem nyirok massázst sem nyiroktornát nem kaptam. Ezután sorra jöttek az elváltozások. Még hozzátenném, kemo, sugár volt.Elötte nem volt semmi bajom, majd kb három hónappal a kezelések befejezése után, kezdődött. Magas ill. ingadozó vérnyomás, váll beszűkülése, reumatológus, tiz kezelés, gerincproblémák, lábfej bevérzései, keringési zavarokkal magyarázva, hízás, magas vérzsír koleszterin, ma már rossz májfunkció.Depresszió pánikbetegség.Csak  rövid cimszavakban, igy funkcionálok.Vizsgálatok kiirásának tömkelege, több hónapos várakozási időkkel. Megállapítva, gyulladás van a szervezetben. A pánikbetegségem mindennel lett kezelve, az összes anti. dep.kipróbálva, minegyik a legkülönbfélébb mellékhatás miatt leállítva ma serotort szedem. Ez rég kipróbált alig hatásos, xanaxxal, és altatóval, mert aludni egyáltalán nem tudok, anyukám halála óta, ez akkor volt amikor én is "menni vagy maradni" kérdés elött álltam. A tényleges kérdésem:A gépen mezgerélve akadtam a Neuroptim honlapjára. Mindent elolvasva, orvos nélkűl el kezdtem szedni, Egy hónap után, nem lehet igazából kiborítani, és a pánikrohamok megszüntek, nem izzadok, ami nagy dolog, mert a legkisebb, kihívás is szörnyű izzadással járt. Nem adtam meg magam soha, de nem is jártam társaságba, mert teljesen kiszámíthatatlan volt az állapotom. A Neuroptim szedése csak kemény diétával, és mozgással ér valamit. Amire amúgy is szükségem van mert fogynom kell. DE amit nem szabad ennem, az búza, tej, cukor és ennek származékai. Ez nem jelent gondot, mert a műtétem óta diétázom az igaz, hogy nem ilyen jelleggel.Tejterméket fogyasztotttam. A napokban levittem a háziorvosomnak, megmutatni a Neuroptim dobozát mert név szerint nem ismerte, és igen megerőltető lett volna neki, utána nézni, így azt elolvasva "hanyat vetette" magát, s imigyen szólt: "megölöm magam mert ebben a gyógyszerben  ill tápl.kieg.-ben annyi a vitamin, hogy az kikészíti magát.Egy normális ember napi szükségletének többszöröse, nem értem miért jó ez magának"erre én " hát az  indiai gyógynövény, ha tovább olvasná a doktor úr"erre ő közölte, hogy az én dolgom ő nem szól bele, de nem érti mi ebben nekem a jó. A Neurptimban lévő vitaminokB1, B2 B6, B12, Magnézium, mangán, cink, úgy50 és 20, 0mg között melyik, melyik.Ezenkívűl tartalmazza a Withania somnifera kivonatot20.0mg-ot.Ezeket a vitaminokat mind szedtem így most abbahagytam, ha ebben olyan sok van belölük.Tartalmaz még Niacint és Pantoténsavat amit nem tudom, hogy mi. A Neurptim oldalain eszméletlen sok a gyógyult beteg vagy a gyógyulást tapasztaló beteg, szerintem ők nem reklám miatt írnak, a többi pánikos és dep.es betegnek, hogy mennyire hatásos e termék.Enni pedig csak zöldség lencse, bab, szóval minden ami a földben megterem, kivétel a búzatermékek, és a cukor még az édesítőszerek is, hús csak a nagyon sovány és kevés. Én eddig pl. nem is ettem.Viszont tejsavófehérje/lehet, hogy fordítva írtam, elnézést/nagyon ajánlott és persze min. fél óra aktív mozgás hiszen tudjuk, mindnyájan hogy ez micsoda. Én még ezt nem kezdtem el inni, várva véleményüket.Tehát ez csak egyik része betegségeimnek, de miután mást sem csinálok, mint elmélkedem, elmélkedők és a magam segítségével, rájöttem, hogy valóban az agyam rendbetétele az elődleges, és miután eddigi orvosaim, vagy észre sem vették kínjaimat, vagy mellé léptek a gyógyszerekkel, javarészt nekem kell rájönnöm, hogy mi az én orvoságom.Sem kiégett gygyógyszerfüggő, sem egy öngyilkosságra hajlamos eszement vénasszony nem akarok lenni.Ráadásúl a dolog igazi szépsége, hogy ez Miskolc, ahol az ember nem eldob egy  követ, és orvost talál.Lelkiismeretes orvost. Miután nem az a könnyen feladós fajta vagyok, szeretném hallani az önök véleményét, mert még igen sok mindent kell magamon helyrehozni. Egyet ne írjanak, a stresszmentes életmódot, mert ezt nem tudom megvalósítani.Köszönettel válaszukat     aranykata

        WEBBeteg szakértő válasza a pszichés betegség témában

        Kedves Levélíró!

         

        A Neuroptim (vitamin-és gyógynövény készítmény, a vitaminokból napi szükséges adagtól valóban jóval többet tartalmaz) tablettával nincs tapasztalatom, de én csak azt tudom mondani, hogy a szakma szabályai szerint a pánikbetegség kezelésére antidepresszívumok és bizonyos szorongáscsökkentő gyógyszerek alkalmasak, kombinálva pszichoterápiával. A pszichoterápiának az Ön esetében kifejezetten nagy szerepet tulajdonítanék. A stresszmentes életmód nem is a külső stresszorok megszüntetését jelenti, hanem a belső stresszcsökentést. Hiszen a környezet hatásait, negatív összetevőit mind kiküszöbölni nem tudjuk, viszont azon tudunk alakítani, hogyan hatnak ránk ezek az események. A pszichoterápiák megküzdési stratégiákat nyújtanak, elősegítik a nehézségek feldolgozását, új gondolkodásmódhoz segítenek hozzá, segítik a stressz megélésének hatásait kiküszöbölni. Többféle technika létezik, ezt a kezelő pszichoterapeuta tudja kiválasztani. Pszichoterápia folyik a pszichiátriai szakrendelőkben, erről ott tudnak bővebb felvilágosítást adni. Ugyanakkor az Ön speciális esetét tekintve, érdemes lenne érdeklődni az onkológiai centrumban, nőgyógyászaton, ugyanis ezeken a helyeken végeznek pszichés utógondozást is mind csoport-mind egyéni pszichoterápia formájában. Fontos tudni, hogy a pszichoterápia hosszú távú kezelés, nem azonnal fejti ki hatását.

        Az antidepresszánsokra jellemző, hogy nem mindenkinél válik be a legelső, lehetséges, hogy több kipróbálására is szükség van, míg megtalálják a megfelelőt. Egyébként 6-12 hét után szoktak váltani hatástalanság esetében. Lehetséges, hogy még további próbálkozásra van szükség etéren.

        Igaz, hogy bizonyos vitaminok hiánya kellemetlen testi panaszok kialakulásához vezethet, de úgy gondolom, az Önt ért események hatására kialakult pszichiátriai problémák megoldásához szakorvosi kezelés szükséges.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Boros Miklós
        általános sebész Itt kérdezhet

        Dr. Boros Miklós

        Kérdés: 2010-02-16 13:31:46; Megválaszolva: 2010. február 16., 13:31

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...
        Tisztelt Doktornő! Megkaptam válaszát,köszönöm. Egy kollégáját javasolja nekem ,aki antidepresszánssal segítene édesanyámnak leszokni az altatóról.Kérem küldje el nekem a kollégája nevét,és hogy hogyan tudom Őt elérni időpont...