• Mit tegyek?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Doktor Nő/Úr!

        Nemrég váltam el a férjemtől.Két közös gyermekünk van-8 és 10 évesek-.Nagyon nehezen viselték a kialakult helyzetet, mivel az ítélethozatalig -saját döntése alapján-az apánál voltak, A válás után nálam helyezték el a gyerekeket, akik kezdenek megnyugodni, ugyanis a szakértői vélemény megállapította, hogy a volt férjemnél enyhe rizikótényezőként megjelenik az indulati labilitás. Mivel az apának megítélték a kéthetenkénti láthatást, így a gyerekeknek az adott hétvégéket az apánál kell, hogy töltsék, de erről hallani sem akarnak. A 10 éves gyermekem azt mondta, hogy soha többé nem akar az apjához menni.Én próbálom megmagyarázni nekik, hogy el kell menniük, de ilyenkor mindig sírásba torkollik a beszélgetés. Azt szeretném megkérdezni, hogy ilyen esetben mit lehet tenni? Szeretnék tanácsot kérni Öntől, hogy hogy tudnám ezt a helyzetet könnyebbé tenni a gyerekeknek? Tisztelettel várom válaszát!

        WEBBeteg szakértő válasza a lelki trauma témában

        Kedves Anyuka!

        Érdemes lenne ezt a problémát közösen megbeszélni férjével. Nyilván ha sírnak a gyerekek, az neki, mint édesapának sem jó érzés. Ő is látja, ha megérkezik, hogyan fogadják a gyermekek.

        Mindenek előtt meg kellene tudni, hogy miért nem akarnak menni a gyermekek. Az ok fontos lenne. Ha azért, mert esetleg attól tartanak, hogy Önt nem látják viszont vagy hosszabb időre ismét el kell szakadniuk, akkor  a láthatásokat kezdetben közössé kellene tenni, úgy, hogy Ön is ott van. Aztán önállóan, még rövidebb időre, a gyermekek számára kedves helyekre kellene menniük. Tehát az elv a fokozatosság lenne. Ebben az esetben el is kellene nekik magyarázni, hogy láthatásról van szó, amely után ismét hazatérnek (az időkereteket pontosan be kellene tartani). Az is előfordulhat, hogy úgy gondolják, Ön megharagszik, ha az apukához mennek, akkor ezt kellene tisztázni. Ha nem derül ki egyértelműen, miért sírnak annyira, akkor érdemes lenne gyermekpszichológus segítségét kérni.

         

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Dr. Diószegi Judit, pszichiáter
        Orvos Itt kérdezhet

         WEBBeteg Szakértő

        Kérdés: 2010-02-14 17:01:14; Megválaszolva: 2010. február 14., 17:01

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...
        Tisztelt doktornő, doktor úr! Bipoláris affektív zavaral küzdök 6 éve, gátolt öngyilkossági gondolataim vannak. Márciusba voltam kórházba, suicid intenciok miatt. Sajnos a jelenlegi helyzetem se jó, sokszor gondolok a halálra, környezetem...
        Tisztelt Doktornő! Megkaptam válaszát,köszönöm. Egy kollégáját javasolja nekem ,aki antidepresszánssal segítene édesanyámnak leszokni az altatóról.Kérem küldje el nekem a kollégája nevét,és hogy hogyan tudom Őt elérni időpont...