• Gyógyszer függőség?

        Legfrissebb cikkek a témában
         

        Tisztelt Címzett!

        Érdeklődöm, hogy XANAX okozhat -e függőséget.

        Én kb. 6 éve szedek 0, 25 mg-os xanaxot minden este lefekvéskor. Ez azért alakult így ki, mert a változó korral problémáim voltak az éjszakai alvással. Orvos írta fel nekem ezt a gyógyszert, úgy hogy 3x1-et szedjek naponta. Először úgy szedtem, talán egy hónapig, aztán csak este 1x1-et lefekvés előtt. Mostmár, ha véletlenül elfelejtem bevenni lefekvés előtt, és lefekszem, majdnem alszom, akkor is úgy érzem fel kell kellnem és bevenni a gyógyszert, mert félek, hogy éjjel felkelek, és nem tudok aludni.

        Szeretnék leszokni róla, de nem igen megy magamtól. Mit lehet tenni. Hogy lehet fokozatosan leszoktatni magam, vagy átállni gyengébb "altatóra", elaltatóra, nyugtatóra?

        Köszönöm válaszát.

        Erzsébet

         

         

        WEBBeteg szakértő válasza a szorongásoldó témában

        Kedves Erzsébet!

        A Xanax sajnos okozhat függőséget: testit és pszichéset egyaránt. Esélye a gyógyszer adagjának és a kezelés időtartamának emelésével növekszik. Az adagolást fokozatosan kell csökkenteni, mivel a kezelés hirtelen felfüggesztése kellemetlen panaszokat okozhat. Az elhagyásnak apró, pici lépésekben kell történni mindenképpen, ehhez kérje kezelőorvosa segítségét.

        MIvel az alvásproblémák hátterében egyéb betegségek állnak, ezért a kiváltó okot kellene kezelni. Depresszió, szorongásos kórképek esetében is jelentkezik ilyen tünet, ezért részletes pszichiátriai vizsgálatra lenne szükség, ehhez igazítva történik pedig a terápia.

        Mivel azonban testi kórképek is járhatnak alvásproblémákkal, ezért (neurológiai kórképek, mozgásszervi problémák, reflux, betegség, légzésproblémák vagy éppen nem megfelelő alváshigiéné), ezért kerese fel háziorvosát is.

        Figyelem! A válasz nem helyettesíti az orvosi vizsgálatot, diagnózist és terápiát. A kérdésben megfogalmazottakért portálunk nem vállal felelősséget.

        Kérdés: 2010-02-11 09:03:48; Megválaszolva: 2010. február 11., 09:03

      • Kérdések és válaszok a témakörben:
        Tisztelt Doktornő! Arról szeretnék érdeklődni, hogy Co-Dalnessa (4mg/5mg/1,25mg) vérnyomáscsökkentőt lehet-e együtt szedni Remotiv Extra (500 mg)-val, valamint Pharmekal HerbaNight kapszulával (mely utóbbinak tartalma: 200mg L-Triptofán, 400mg...
        Jó napot! Pszichoterápiát folytatok pszichológusommal fél éve, azonban mivel nincs kiegészítve a kezelés semmilyen gyógyszerrel, (mert sok fajtát végigpróbálva nagyon rosszul tolerálom őket és szörnyű mellékhatásaik voltak)emiatt...
        Kedves Doktor Nő! Lassan 1 éve tart nálam ez az állapot. Még pedig az, hogy egyszerűen nem tudom élvezni az életem. Nem tudok örülni már semminek, aminek ezek előtt kiugrottam volna a bőrömből. Folyamatosan feszült vagyok, szorongok....
        Kedves Doktornő, Panaszaimat részletesen már feltettem önöknél, ahol Szappanos Doktornő válaszolt. https://www.webbeteg.hu/orvos-valaszol/neurologia/161532 Szerencsére az Angio MRI is negatív lett. Azóta gasztroenterológiai és fül orr...
        Tisztelt Doktor Nő/Úr! Több, mint három éve már párkapcsolatban élek, de ezalatt az idő alatt szinte soha nem volt a barátnőmmel egy komolyabb, mélyebb érzelmekkel/ről folytatott beszélgetésünk. De nem csak az érzelmekről, hanem úgy...
        Tisztelt Doktornő! Azzal a kéréssel fordulok Önhöz, hogy tanácsra lenne szükségem Öntől. 13 éve szkrizófréniával kezelnek, régebben volt több vissza esésem, de most stabil vagyok. Négy éve kezelnek Xeplion 100-as injekcióval,...
        Tisztelt Doktor Úr/Nő! Két éve kezdődtek a panaszaim, egyszeri alkalommal nagyobb mennyiségű alkoholt fogyasztottam rendszeresen szedett pszichiátriai gyógyszerek mellett (rexetin, aneptinex). Azóta fejzsibbadást tapasztalok, állandó...
        Tisztelt Dr. Nő! 1 éve napi rendszerességgel fogyasztok marihuannát. Kis mennyiségben 3x2 slukkot. De sajnos napi rendszerben szívom. Így ha nem szívok bele,hiány érzetet,sovárgást,ürességet érzek.Ezt még elis viselném! De sajnos nagyon...
        Kedves Doktornő! 18 éves vagyok pánikbeteg. 1 éve kezdődött újra a pánikbetegségem 12 evesen lette az 14 re kigyógyultam. Majd pszichiáter segitségével kigyógyultam. De most Olyan rohamaim szoktak lenni, hogy elfutok ha rámjön a roham és ez...
        Tisztelt Doktornő! 5 éve generalizált szorongást, pánikzavaros tüneteket diagnosztizàltak nálam. Több alkalommal szedtem különféle antidepresszànsokat, majd 1év szedès utàn, abbahagytam és fél- egy évig tünetmentes voltam...